Gå til innhold

Til dyrebrigaden: Slik lever barn i Europa i kloakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte bidrar du selv? Ja, annet enn å skrive om det her på DOL? :snill:

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• BettyBlue

7

• soleil

6

• Goliath

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor er det verre å bruke penger på dyr enn å kun bruke penger på seg selv?

Jamfør svar til meg lenger nede.

Hvor vil du med denne diskusjonen, var det bare på tide å få i gang en igjen, det er tross alt noen uker siden sist? Ingen har, såvidt jeg har sett, snakket om kattekoking de siste dagene. Unntatt deg. Fordi du vet hva som setter i gang diskusjoner, og det er en stund siden du har fått hevdet deg skikkelig her inne. Bruset med fjærene over hvilken filantrop du er. Vel.. Tilnærmingsmetodene dine virker helt motsatt. Du får ingen over på "din side" ved å latterliggjøre og uttale deg nedlatende til dem som har andre meninger enn deg. Disse blir i verste fall avfeid med at de ikke "evner å komme opp med argumenter". I virkelightene er det ofte bare du som "ikke evner" å se at andre også kan ha et poeng.

Og hva skal "vi" gjøre med denne fryktelige dyrebrigaden mener du, mobbe dem til de kommer på bedre tanker?

Du er meg en hyklersk filantrop du Sør. Du har kun elsk for personer som trenger din beskyttelse. Overfor disse kan du opptre som helt og frelser. Som uunnværlig.

Altså; ifølge din logikk burde jeg heller kun bruke penger på meg selv, for da går kronene i det minste til mennesker. Logikk??

Dette kommer fra en mann som også hevder at det ikke finnes holdepunkter for at pelsdyr har det bedre ute i naturen enn i et lite metallbur. (Fra en tråd som het "Pels - for og imot" som er mer eller mindre slettet.)

Godt sagt, leian!

Skrevet

Som Sør vet, jobber jeg rundt 1800 timer i året med syke barn. I tillegg jobber jeg rundt 10-12 ekstra dager pr år, om det ikke er fulldekte vakter.

Jeg støtter også Redd Barna titt og ofte med bidrag. Jeg gråter rett som det er når jeg ser/leser om hvordan barn har det i enkelte deler av verden.

Ellers tar jeg av og til vakter hos Dyrebesyttelsen (hjem for mishandlede og hjemløse katter), kanskje 6-12 timer i året.

Sør har i tidligere diskusjoner fått det for seg at det er FORKASTELIG at jeg ikke prioriterer å jobbe disse 6-12 timene EKSTRA for BARN.

Dermed konkluderer man at Sør mener (og her er det umulig å misforstå): "Ikke hjelp dyrene. Hjelp BARE barn og mennesker i nød." "Altså, IKKE hjelp dyrene!"

Det er klart det er en desperat og latterlig holdning. Selvsagt, direkte dyrefiendtlig. Jeg har undret meg ofte over din totalt manglende respekt for dyr.

Selv er jeg stolt av å bruke fritid på iblant å hjelpe dyr i nød, når jeg ellers jobber med syke barn.

Poenget mitt (og mange andre som har argumentert mot deg) at det går an å engasjere seg i flere saker. Og du må respektere at noen har dyr som interessefelt.

Forresten, jeg lurer på hvor mye krefter/tid Sør bruker på barn i nød. Hva om du brukte noe av timene pr døgn du vanligvis bruker her på DOL, til å gjøre noe med ditt engasjement? Hva gjør du egentlig med det?

Spennende om du ikke lullet deg inn i nok et usaklig svar.

Du gjør en god jobb for mennesker å dyr, du skal være stolt av deg selv!! Jeg orker ikke lenger å diskutere med Sør, for jeg blir bare dårlig av alle de tåpelige svarene hans så jeg lar være for jeg vet at jeg ikke får noe fornuftig utav det likevel. Jeg lurer virkelig på hva han gjør på fritiden sin. Jeg tror ikke han gjør halvparten så mye som deg, hvis han gjør noe i det hele tatt utenom å sitte her å kritisere andre for at de bruker tiden på dyr.

Skrevet

Hei,

Jeg har aldri påstått at alle skulle leve som asketer. Innlegget mitt handler om hvordan man prioriterer de ressursene (penger/tid) man nå engang gir til "veldedighet" - enten det er 10 kroner i måneden eller 100 kr dagen.

===

Det kunstneren i Sverige gjorde er ikke verre enn å kjøpe seg en pølse. De fleste dyrleger vil være enige i at et hardt slag mot hodet til en katt vil avlive den momentant. Pølsespising (animalsk protein) er unødvendig i dietten, akkurat som katter er unødvendig i kunst.

Med vennlig hilsen

Av og til synes jeg at du er ganske så usympatisk.

Gjest mor i juni
Skrevet

Du klarer ikke å la være, gjør du vel?

Hva med å gi penger til støtte for å hindre utrydning av truede dyrearter, er det greit for deg, eller? *blunker*

Det er noe som heter økosystem vet du. Som vi alle er en del av.

Skrevet

Du gjør en god jobb for mennesker å dyr, du skal være stolt av deg selv!! Jeg orker ikke lenger å diskutere med Sør, for jeg blir bare dårlig av alle de tåpelige svarene hans så jeg lar være for jeg vet at jeg ikke får noe fornuftig utav det likevel. Jeg lurer virkelig på hva han gjør på fritiden sin. Jeg tror ikke han gjør halvparten så mye som deg, hvis han gjør noe i det hele tatt utenom å sitte her å kritisere andre for at de bruker tiden på dyr.

TIGA, takk for det!

Sør elsker jo å provosere, han blander seg inn i alle dyrevernssaker med sine usakligheter. Det er mange slags måter å få oppmerksomhet på, negativ oppmerksomhet er kanskje bedre enn ingen oppmerksomhet?

Det heter at man skal respekteres andre meninger, men det er så vanskelig når argumentasjonen er så hardnakket og lite reflektert som hans.

Jeg lurer også fælt på hva slags type dette er...

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...