Gå til innhold

En av verdens mest triste filmer

Anbefalte innlegg

Gjest mor i juni
Skrevet

Ti minutter inni den norske (og antakelig temmelig ukjente) filmen Is-slottet (regi Per Blom, basert på Vesas' roman) begynte jeg å gråte og det fortsatte jeg med til filmen var ferdig. The Ratcatcher av Lynne Ramsey syntes jeg også var jævlig trist - men det er også en _uhyre_ bra film.

har sett den to ganger. trist ja..

Var forresten halvveis kjæreste med broren til en av jentene som spiller i filmen.. for mange år siden.. :-)

Skrevet

Schindlers liste er absoultt den filmen som har fremkalt mest tårer her i gården. Den orker jeg ikke se en gang til.

Frihetens regn er forøvig en kjempefin film. Men jeg synes ikke den er trist, akkurat. Så den på nytt i går for n'te gang.

Gjest mariaaaah
Skrevet

Vet noen hva den heter på engelsk? Hva det engelske navnet er...

Gjest Shawshank Redemption
Skrevet

Vet noen hva den heter på engelsk? Hva det engelske navnet er...

.

Skrevet

Den som utløste rene, skjære floden hos meg - etter hvert rant det jevnt og trutt i strie og store strømmer - var Cinema Paradiso (reg G Tornatore). Filmen var ikke trist i og for seg, men trykket meget presist på det jeg hadde av emosjonelle knapper.

Gjest Sniff
Skrevet

Out of Africa får tårene til å renne hos meg. Når Denys dør. Og når farmen brenner. Og når Karen må reise fra Afrika. Og når filmen slutter... Snufs. Broene i Madison County også, ja.

Skrevet

Kommer aldri til å glemme the champ. Så den da jeg var 16, og gråt som bare det. Klarte ikke å holde tårene tilbake da jeg så den igjen for et par år siden heller. Ricky spiller bare så levende.

Frihetens regn har jeg sett et par ganger, men det er ikke en film jeg gråt av. Men bra er den.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nydelig film, det må jeg si. Men det er andre filmer som får meg til å gråte skikkelig. Flere har nevnt "Broene i Madison County", det er en av _mine_ filmer. "Falling In Love" og "Serendipity" også. Har også noen som har fått meg til å gråte av sinne .. "Cry Freedom", "In The Name Of The Father" og "Schindler's List".

Skrevet

"Hvem vil elske barna mine" En film jeg så på TV for mange år siden. En mor fikk kreft og måtte/ville finne nye hjem til sine 6(?) barn selv, for å forsikre seg oim at de fikk det bra. Den unene gutten var handikappet og ingen ville ha han. Jeg gråt gjennom hele filmen.

Det gikk jo "bra" tilslutt, da men...

Skrevet

La vita e bella. Den er helt forferdelig trist og rørende.

Skrevet

Hva jeg gråter av? Det meste... *rødme*

Jeg er et skikkelig sippetryne, og hvis formen er rett (eller feil), kan jeg godt gråte av en TV-reklame, jeg. Den forsikringsreklamen med moren som forteller om ungene og avslutter med «Vi klarer oss bra, Jørgen».

*HULK*

*dulte*

• 1 måned senere...
Skrevet

La vita e bella. Den er helt forferdelig trist og rørende.

Jeg er så enig så enig.

La vita bella er så genial og nydelig laget. Den er grusomt trist, men verdt å se!!!

Skrevet

Flaskepostem med Kevin Kostner. Skikkelig gråtefilm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...