Gå til innhold

Vil det merkes å slutte med godterier?

Anbefalte innlegg

Gjest spiffi
Skrevet

i morgen begynner jeg min godteri-stopp. jeg har en tendens til å spise sjokolade HVEr dag, og selvom jeg spiser sunt så går jeg ikke ned i vekt.

Nå har jeg vel innsett at det kanskje har med all mitt godterispising å gjøre. men vil jeg merke det ved å slutte med godterier?

Noen erfaringer?

Bugge1365380662
Skrevet

Ja det tror jeg du vil merke,så sant du ikke begynner med noe annet for å kompensere. Det er av og til det er ganske små forandringer som skal til faktisk.F.eks 400 kcal mindre hver dag, det er klart det merkes det.

Gjest goodlucktoyou
Skrevet

Ja det tror jeg du vil merke,så sant du ikke begynner med noe annet for å kompensere. Det er av og til det er ganske små forandringer som skal til faktisk.F.eks 400 kcal mindre hver dag, det er klart det merkes det.

Godter/sjokkis har mye å si for vekta ja. Minsker du med 500 kal. pr dag går du fort ned en halv kg pr uke.

Skrevet

Absolutt!

Jeg har gått ned nesten 10 kilo siden i høst (september) bare på å kutte ut godteri (som jeg spiste litt av hver dag, spiser nå bare i helgene og ofte ikke da heller) og cola.

Ellers spiser jeg som normalt, med gode sauser, vin i helgen osv...

Gjest Jojo`en
Skrevet

NEI! Unn deg ihvertfall NOE godt hver dag! Slutter du så brått på dagen, vil du bare gå å tenke på godterier og hva du IKKE kan spise hele tiden. Det som da lett kan skje er at det er mye lettere å sprekke og spise ENDA mer når du først er i gang. Da er det "sunnere" å ha et tilfredstillende og avslappet forhold til litt godterier daglig. UNN deg det! Du lever tross alt bare en gang!

Gjest spiffi
Skrevet

NEI! Unn deg ihvertfall NOE godt hver dag! Slutter du så brått på dagen, vil du bare gå å tenke på godterier og hva du IKKE kan spise hele tiden. Det som da lett kan skje er at det er mye lettere å sprekke og spise ENDA mer når du først er i gang. Da er det "sunnere" å ha et tilfredstillende og avslappet forhold til litt godterier daglig. UNN deg det! Du lever tross alt bare en gang!

Hei du jojo'en,

Vel jeg kan forstå din reaksjon og det kan godt være det vil bli tøft, men jeg har klart det før helt fint og jeg skal klare det igjen. det er den første uken som er verst.

Jeg spiser tross alt en Kvikk Lunsj og en halv plate melkesjokolade (stor plate) hver dag, så det blir nokså mye skjønner du.

Og som de andre her sier, 4-500 kalorier daglig (som er det jeg har spist) mindre, det vil merkes. Derfor - dette går jeg for.

Og jeg har gitt meg selv lov til å skeie ut på lørdager! :-)

Hilsen spiffi

Skrevet

Hei du jojo'en,

Vel jeg kan forstå din reaksjon og det kan godt være det vil bli tøft, men jeg har klart det før helt fint og jeg skal klare det igjen. det er den første uken som er verst.

Jeg spiser tross alt en Kvikk Lunsj og en halv plate melkesjokolade (stor plate) hver dag, så det blir nokså mye skjønner du.

Og som de andre her sier, 4-500 kalorier daglig (som er det jeg har spist) mindre, det vil merkes. Derfor - dette går jeg for.

Og jeg har gitt meg selv lov til å skeie ut på lørdager! :-)

Hilsen spiffi

Jeg begynte med å bare spise sjokolade og potetgull en dag i uken for noen uker siden. Nå gidder jeg nesten ikke spise det den dagen jeg har lov. Suget er stort sett helt borte. Det hender at jeg fåt lyst på noe, men det er ikke noe problem å la være nå.

Spis på lørdagen. Det er godt å ha det å se frem til.

Gjest spiffi
Skrevet

Jeg begynte med å bare spise sjokolade og potetgull en dag i uken for noen uker siden. Nå gidder jeg nesten ikke spise det den dagen jeg har lov. Suget er stort sett helt borte. Det hender at jeg fåt lyst på noe, men det er ikke noe problem å la være nå.

Spis på lørdagen. Det er godt å ha det å se frem til.

Har du merket noe på vekten da?

Skrevet

Har du merket noe på vekten da?

Jeg har gått ned to kilo.

Gjest gomle
Skrevet

Tja, det kommer jo an på hva du spiser istedenfor sjokoladen det da..

Gjest spiffi
Skrevet

Tja, det kommer jo an på hva du spiser istedenfor sjokoladen det da..

ingenting annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...