Gå til innhold

Du skal ikke slå, men ....

Gjest det KAN koke over noen ganger ....

Anbefalte innlegg

Gjest det KAN koke over noen ganger ....
Skrevet

noen ganger kan det vel hende at det bare koker over ......

moren til denne gutten innrømmer at han er en villbass ...... og det er sikkert ikke første gang denne gutten ikke vil være med i gym .....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221172

kanskje jeg skjønner denne læreren ...... gjør du ?

Skrevet

Nei, det forstår jeg ikke. Etter å ha lest det spørsmålet regnet jeg med at det skulle stå i artikkelen noe forferdelig som gutten hadde gjort. At han er en villbasse sier ikke stort. At han nekter gym er ikke grunn nok til å slå uansett hvor mange ganger han har nektet.

Gjest ville det,,,,, men gjøre det, nei
Skrevet

Jeg kan forstå det (men ikke akspetere det). Jeg sa til mannen min i går da jeg leste det, at jeg kan godt forstå at det går an å bli så provosert av ungdommer at man slår.

Skrevet

Skjønner og skjønner. Jeg skjønner veldig godt at læreren ble provosert og sint, og kan tenke meg at det ligger mye, mye mer bak enn det avisen skriver - både fordi det er den ene parts framstilling, og fordi avisen vil ha en mest mulig "sensasjonell" vinkling på saken. Og med mye mer bak, tenker jeg også på sannsylige tidligere episoder (moren sier det jo langt på vei selv også, at dette er en "villbasse").

Når det er sagt, så hadde læreren selvsagt ikke lov til å slå. Det vet han jo veldig godt selv også, det viser jo bare desperasjonen som kom til syne ved at han foreslo å betale eleven for å ikke si noe om episoden.

Så kan man kanskje si, at en stor del av jobben som lærer går ut på å besinne seg ...

Skrevet

Nei, denne læreren har jeg ingen forståelse for. Han må ha vært psykisk ustabil, og det er godt han fikk oppsigelse på flekken.

Skrevet

Nei, jeg har ikke slått,MEN du verden hvor lyst jeg har hatt !

Slike "villbasser" kan være helt utålelig i visse situasjoner - det gjelder som oftest for å kjekke seg og å vise seg for andre.

Jeg tar ikke læreren i forsvar, men jeg kan "forstå"

at det kunne skje.

Gjest ofaer
Skrevet

Det kan da være mange årsaker til at gutten var en vilbass, adhd kanskje? Mye kunnskap er det som må til for å takle en slik gutt og det hadde tydligvis ikke denne læreren.

Helt uakseptabelt og en slik lærer bør aldri få sin stilling tilbake. Han burde kunnet såpass at han skjønnte hva som kan ligge bak guttens væremåte da vet man også hvordan man skal gå frem.

Gjest sandex
Skrevet

Uakseptabelt ja! Men forståelig - absolutt JA :)

Men - jeg selv vet min begrensning, kunne ikke bli lærer og finne meg i å bli hundset 5 dager i uken av bortskjemte fjortiser... Nei, da hadde jeg nok sprukket jeg og!

petter smart
Skrevet

Det kan da være mange årsaker til at gutten var en vilbass, adhd kanskje? Mye kunnskap er det som må til for å takle en slik gutt og det hadde tydligvis ikke denne læreren.

Helt uakseptabelt og en slik lærer bør aldri få sin stilling tilbake. Han burde kunnet såpass at han skjønnte hva som kan ligge bak guttens væremåte da vet man også hvordan man skal gå frem.

Det var vel ikke denne lærerens ansvar dersom gutten hadde problemer. Det var skolen, og foreldrene, som sviktet.

Uansett hjelper det lite om han har ADHD eller noe annet, når en blir provosert nok kan slikt skje.

Det er ikke enkelt å handskes med slike problembarn. Å komme med pissprat om at han burde visst bedre og da kunne taklet det osv blir for dumt. Det er meget enkelt å stå på utsiden å si slikt.

petter smart
Skrevet

Tviler sterkt på at mora har hevet seg i bilen, i fortvilelse og sinne, alle de gangene skolen har klaget på hans oppførsel. Det var vel ikke hennes problem.

Kanskje hun burde gjort noe med oppførselen hans, så hadde han sluppet dette.

Problemene kommer senere i livet når han vil slite med å ha venner, kjæreste, få en jobb osv. For da er det ingen som forstår seg ihjæl på han og syr puter under armene på han lenger.

Men det er selvfølgelig helt uakseptabelt å slå elever. Kun i nødverge.

Men at han klager på vondt her og der etterpå blir for dumt, den burde både han og avisen spart seg.

Gjest elisabeth
Skrevet

Ja, det er vanskelig å takle problembarn. MEN det skal en lærer klare. Folk som jobber med barn må takle både vanskelige og vrange barn. Man kan ikke la seg provosere. Ikke slik at man bruker vold. Denne læreren må nok finne seg en anna jobb!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...