ihlie Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Jeg trenger hjelp av dere for å fortelle meg om jeg overreager nå. i går var det planlagt at jeg og ti åringen vår skulle på kino, dette er blitt nevnt for mine svigerforeldre. kl fire reinger svigermor og sier: å du er ikke reist,når reiser dere, jeg svarer. når vi kommer tilbake forteller min eldste sønn at straks vi var reist møtte svigers opp med vaffler, rømme og syltetøy. Jeg ble lei meg, hvorfor lurte de rundt husgjørnene til vi var reist. Til min manns bursdag (iår) kom de med litt marsipankake i en isboks til han og en annen type kake til vår eldstesønn. mens jeg og de to minste ikke fikk noe jeg hadde og bakt kake. til fjortisdagen til eldste mann kom de med den beste kaka han vet, selv om de viste at jeg hadde bakt akkurat samme kake. jeg puttet min kake i fryseren og serverte svigermors kake. Vi har bodd her siden vi fikk barn, like i nerheten av svigers, de har alldri eks trillet tur med ungene. men det er kjempe stas når vi treffer de på offentlige tilstelninger, da har de savna barna slik. men vi bor jo her vi alltid har bodd vi. Jeg lurer på var jeg som var nærtagenden nå? 0 Siter
kvakker Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Nei,jeg synes ikke du overreagerer,kan godt forstå at du blir såret på den. Det der er ren og skjær forskjellsbehandling.Har du tatt disse tingene opp med dem? Kanskje de i bunn og grunn ikke har ment noe med det? Kanskje ihvertfall. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Snakket om idiotiske svigerforeldre. Man kan begynne å lure på om enkelte er mentalt tilbakestående. Jeg synes ikke du reagerer feil. Slik oppførsel er tross alt ikke vanlig. Snakk med din mann om dette og spør hva han synes. Enten kan du ta en snakk med dine svigerforeldre og fortelle hvordan du opplever det ellers må du bare overse idiotiet og bite deg i det. Hadde det vært meg hadde jeg blitt forbannet og sagt klart i fra hva jeg synes. 0 Siter
shandy Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Slik du beskriver det, er det ikke deg det er noe galt med. Hvem som helst hadde reagert på sånn behandling, og de fleste hadde nok sagt klart ifra. Hva med mannen din? Reagerer han ikke på dine vegne. Neste gang du skal avgårde på noe, kan du jo ringe dem å si ifra: "Nå reiser jeg...., så nå kan dere komme innom med noe godt til mannen min og ungene" Kanskje de skjønner hintet da - hvis du ikke tør å si ifra mener jeg. Eller kanskje ikke. Så mye rare folk det finnes. 0 Siter
nynne Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Kjempebra tips fra en av de andre her, si at "nå kan dere komme med godis for nå går jeg". Ha ha ha. Jeg sliter litt her med mine svigers jeg også. Blir liksom aldri helt klok på dem. Det er et meget hett hat-elsk forhold. Massevis av spydigheter samtidig som jeg får høre at jeg ikke er glad i dem og da blir de så såret. Forstå det den som kan/ vil. Lykke til med dine. Enten svar det som ble foreslått, eller bare gi blanke. Men aldri snakk drit om dem foran barna. 1: De blir lei seg fordi de er glad i farmor og farfar. 2: Det popper ut av munnen på dem når du minst aner det...... 0 Siter
ihlie Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Skrevet 29. mars 2004 Snakket om idiotiske svigerforeldre. Man kan begynne å lure på om enkelte er mentalt tilbakestående. Jeg synes ikke du reagerer feil. Slik oppførsel er tross alt ikke vanlig. Snakk med din mann om dette og spør hva han synes. Enten kan du ta en snakk med dine svigerforeldre og fortelle hvordan du opplever det ellers må du bare overse idiotiet og bite deg i det. Hadde det vært meg hadde jeg blitt forbannet og sagt klart i fra hva jeg synes. takk for svarene, trengte noen å "snakke" med. I dag har jeg snakket med min svigermor, jeg var rolig og sakelig synes jeg, hadde tenkt nøye gjennom alt. Hun måtte innrømme at hun nok ikke hadde likt at jeg hadde gjort ting slik de har gjort. Men alt var min skyld, mannen min og ungene fikk ikke besøke de osv. jeg prøvde å forklare at det er ikke enkelt å få tenåringer til å besøke besteforeldre flere ganger i uka, ungene er mye opptatt. dessuten synes de ikke det er så gøy alltid å besøke de, for besteforeldrene spør hele tiden hvordan de har det hjemme. I dag hadde mannen min og jeg en lang og god samtale om dette, han fortalte og at svigermor pleier å spørre : hvordan har du det, har du mye å tenke på osv. så hun synes nok ikke barnets hennes har det bra 0 Siter
mrxx Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 takk for svarene, trengte noen å "snakke" med. I dag har jeg snakket med min svigermor, jeg var rolig og sakelig synes jeg, hadde tenkt nøye gjennom alt. Hun måtte innrømme at hun nok ikke hadde likt at jeg hadde gjort ting slik de har gjort. Men alt var min skyld, mannen min og ungene fikk ikke besøke de osv. jeg prøvde å forklare at det er ikke enkelt å få tenåringer til å besøke besteforeldre flere ganger i uka, ungene er mye opptatt. dessuten synes de ikke det er så gøy alltid å besøke de, for besteforeldrene spør hele tiden hvordan de har det hjemme. I dag hadde mannen min og jeg en lang og god samtale om dette, han fortalte og at svigermor pleier å spørre : hvordan har du det, har du mye å tenke på osv. så hun synes nok ikke barnets hennes har det bra Bra du har tatt dette opp, de vet nå hvordan du tenker og at du ser hva de holder på med. Selv om de skulle mene at du har skylden så blir det vanskeligere for dem å fortsette som de gjør. Det blir for gjennomsiktig. Forsto jeg det riktig at de mente at du var skylden i dette?? Bra gjort at du tok dette opp med dem:-) 0 Siter
ihlie Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Bra du har tatt dette opp, de vet nå hvordan du tenker og at du ser hva de holder på med. Selv om de skulle mene at du har skylden så blir det vanskeligere for dem å fortsette som de gjør. Det blir for gjennomsiktig. Forsto jeg det riktig at de mente at du var skylden i dette?? Bra gjort at du tok dette opp med dem:-) hun mente at det at mannen min og ungene ikke besøker de så ofte som svigers ønsker er min feil. innrømmer det at enkelte uker er ikke mannen min innom hos de, men det er vel ikke min feil. jeg sitter da ikke å passer på hva han gjør.andre uker er han innom flere ganger i uka. jeg har grubla og tenkt på dette. er kommet frem til at spesielt svigermor er sjalu, føler at jeg har hatt god kontakt med svigerfar. De er i slutten av 60 åra begge to, har vært "frivillige" pensjonister i mange år, trur rett og slett de har lite å finne på. Mannen min er på besøk hos de nå. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 hun mente at det at mannen min og ungene ikke besøker de så ofte som svigers ønsker er min feil. innrømmer det at enkelte uker er ikke mannen min innom hos de, men det er vel ikke min feil. jeg sitter da ikke å passer på hva han gjør.andre uker er han innom flere ganger i uka. jeg har grubla og tenkt på dette. er kommet frem til at spesielt svigermor er sjalu, føler at jeg har hatt god kontakt med svigerfar. De er i slutten av 60 åra begge to, har vært "frivillige" pensjonister i mange år, trur rett og slett de har lite å finne på. Mannen min er på besøk hos de nå. Når din mann er så mye på besøk så har de lite eller ikke noe å klage på. De er med andre ord veldig navlebeskuende. Ikke se bort i fra at svigermoren er sjalu på deg, det er noen som har ett slikt forhold til sine barn at når de får kjærester og ektefeller så blir de sjalu på dem. De føler nok at det kommer ett annet menneske inn i bildet og "stjeler" barna fra dem. Men sa du til dem at du ikke kunne styre om mannen din ville/kunne besøke dem da? 0 Siter
Gjest svigermors mareritt Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Jeg har også en f... av en svigermor. De første årene sto jeg på pinne og prøvde så godt jeg kunne å gjøre henne til lags. Til slutt gadd jeg ikke mer og ga f... Etter det ble det bedre. Faktisk er hun meg helt likegyldig og det er en deilig følelse. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.