Gå til innhold

råd mot kviser på voksen mann?

Anbefalte innlegg

Gjest grynett
Skrevet

Kjæresten min er 27 og har et problem med at han har en del kviser, ikke mange men noen, og de han får er ganske store.

Det er både i ansiktet og på overkroppen. Han blir ganske sur av dette og jeg lurte på om noen har noe råd for hvordan han kan bli kvitt det eller redusere det.

Hva kommer det av at en voksen person som han får såpass mye kviser? Er det dumt å gjøre som han å stikke hull på dem?

Gjest gå til legen
Skrevet

Han burde absolutt snakke med legen, det finnes mye effektivt mot dette, men det er på resept.

Klemming / stikking osv gjør vondt værre og skaper arr.

serendipity
Skrevet

Går an å prøve ulike salver på apoteket. De funket svært godt på min kjæreste (ryggen), men etter den liten stund kommer det tilbake. Eller kan han jo kontakte legen, men dersom han ikke er så sterkt plaget gå det an å prøve litt selv med det man får på apoteket først.

Skrevet

MAt har endel å si på kviser, om man spiser mye fet mat, sjokolade, alkohol osv osv... spiser han mye slikt...?

Ellers så kan han jo begynne å rense huden sin.

Gjest ike nu
Skrevet

MAt har endel å si på kviser, om man spiser mye fet mat, sjokolade, alkohol osv osv... spiser han mye slikt...?

Ellers så kan han jo begynne å rense huden sin.

Mat skal ikke ha noe å si da...

Skrevet

Mat har masse å si det! På hvordan kroppen din har det...Ergo også huden...

Da huden er en del av kroppen...

serendipity
Skrevet

Det er ulike oppfatninger om det. Enkelte mener at det ikke har betydning, mens andre mener det har større betydning.

Gjest Lonkil
Skrevet

Mat er alfa og omega for meg. Har hatt kviser i perioder, men da tar jeg gjerne en uke hvor jeg bytter ut sukker/fet mat (chips, sjokolade, is etc. med frukt og grønnsaker. Det hjelper ihvertfall meg.

Finnes jo ellers mye apotekervare i dag, og kviseproblematikk er ikke lengre noe som ikke kan behandles.

Når man tipset om sund mat og renslighet blir de fleste provosert, men jeg tror alikevel at dette påvirker renheten i huden.

Gjest gjelder ikke alle
Skrevet

Mat har masse å si det! På hvordan kroppen din har det...Ergo også huden...

Da huden er en del av kroppen...

Mat KAN ha mye å si, men ikke i alle tilfeller. Noen er plaget med det selv om de spiser sunt og trener mye. Så det er nok fra person til person.

Skrevet

Mat KAN ha mye å si, men ikke i alle tilfeller. Noen er plaget med det selv om de spiser sunt og trener mye. Så det er nok fra person til person.

Nei men så sa vedkommenede at mat IKKE hadde noe å si...

For mitt vedkommende så spiller mat stor rolle, men så er ikke jeg plaget med kviser heller...

Hvorfor, vet ikke men sikkert fordi jeg får det ut andre steder som i den hersens cysten på halebenet!

Gjest gjelder ikke alle
Skrevet

Nei men så sa vedkommenede at mat IKKE hadde noe å si...

For mitt vedkommende så spiller mat stor rolle, men så er ikke jeg plaget med kviser heller...

Hvorfor, vet ikke men sikkert fordi jeg får det ut andre steder som i den hersens cysten på halebenet!

Ok, gir meg. Mat har jo sikkert mye å si. Men jeg lever rimeliog usunt met potetgull altfor mange ganger i uka. Blitt avhengig... Men kviser får jeg bare en gang i mnd, og det er bare to eller tre på haken. Mens min søster er den sunne av oss. Hun spiser ikke nei-mat, og trener mye. Alikevel er det hun som sliter med kviser.

Så det er sikkert mye fra person til person.

Gjest Rusle
Skrevet

Har hørt at Dermosan skal virke bra mot kviser.

Skrevet

Ok, gir meg. Mat har jo sikkert mye å si. Men jeg lever rimeliog usunt met potetgull altfor mange ganger i uka. Blitt avhengig... Men kviser får jeg bare en gang i mnd, og det er bare to eller tre på haken. Mens min søster er den sunne av oss. Hun spiser ikke nei-mat, og trener mye. Alikevel er det hun som sliter med kviser.

Så det er sikkert mye fra person til person.

Klart det er mye fra peson til person som har noe å si!

Spiser ikke serlig usunnt, men ikke sunnt heller...

Men jeg merker når kvisene kommer, og da spes etter en tur på fylla... men dette er sikkert fordi jeg sjeldent har kviser og sjeldent har råd til å spise snop...

Lips1365380508
Skrevet

Han burde absolutt snakke med legen, det finnes mye effektivt mot dette, men det er på resept.

Klemming / stikking osv gjør vondt værre og skaper arr.

De mest effektive kurene mot kviser, fås hos legen, så hvis han er plaget mye så burde han oppsøke lege, men uansett, det som fås kjøpt på apoteket og butikker hjelper mange, så han burde kanskje tste ut det først da..

Det folk snakker om her om ja og nei-mat, det er jo selfølgelig individuelt, men det er faktisk faglif bevist at det ikke stemmer.

"Mange studier har konkludert med at kostholdet rett og slett ikke har noen innvirkning. Det er bra for kroppen din om du kutter ned på brus, sjokolade og potetgull, men det er ingen dekning for å si at dette hjelper på kvisene."

Kilde: http://www.mozon.no/hud_og_hr/hudpleie/vi_avsl_rer_5_myter_om_kviser

Skrevet

De mest effektive kurene mot kviser, fås hos legen, så hvis han er plaget mye så burde han oppsøke lege, men uansett, det som fås kjøpt på apoteket og butikker hjelper mange, så han burde kanskje tste ut det først da..

Det folk snakker om her om ja og nei-mat, det er jo selfølgelig individuelt, men det er faktisk faglif bevist at det ikke stemmer.

"Mange studier har konkludert med at kostholdet rett og slett ikke har noen innvirkning. Det er bra for kroppen din om du kutter ned på brus, sjokolade og potetgull, men det er ingen dekning for å si at dette hjelper på kvisene."

Kilde: http://www.mozon.no/hud_og_hr/hudpleie/vi_avsl_rer_5_myter_om_kviser

mat har ikke mye og si! men ta deg en tur til legen din og få en henvenelse til hud spesialist der kan du få en resept på noe som heter roaccutan det er det mest efektive mot uren hud en behandling varierer på runt 300 til 500 tabletr og prisen er ca 2600 men du får refundert 90% fra trygde kontoret og en egenandel på 1500 da blir det ca 2600 totalt på deg og du er garantert og bli bra! jeg er selv veldig plaget men på grun av høye lever verdier må jeg vente på og begyne.har en kamerat som selv har brukt det og han ble 100% bra. kryser fingrene og håper du for orden på huden din det er plagsomt. mann30år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...