Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

nå fikk jeg nylig svar på min søknad om forlenget attføring, og aetatet dekker *hele* utdannelsen min, dvs ytterligere ett år til slik at jeg kan gjøre meg ferdig med mastergraden min. Samtidig (etter at jeg søkte) har jeg fått vite at jeg er blitt gravid - så jeg kommer til mest sannsynlig å ikke bli ferdig med mastergraden min til normert tid. Grunnen til at jeg søkte og fikk innvilliget forlengelse var at det er stor sannsynlighet for at jeg ikke blir ferdig til normert tid da, pga andre omstendigheter, men nå er det "garantert" at jeg ikke blir ferdig til normert tid.

Uansett, spm mitt blir da; burde jeg gi beskjed til Aetatet om dette nå? Eller senere (det er jo egentlig litt tidlig ennå)?

Jeg har tenkt å gjøre som i forrge graviditet, fortsette å jobbe frem til jeg ikke kan (2 uker-1mnd før fødsel sist gang, med ca 2 mnders pause før jeg var tilbake til forelesninger og eksamen til normert tid) og ta pause mens jeg må. Masteroppgaven kan det dessuten også jobbes med på egen hånd hjemme, jeg må jo ikke være på univ for å kunne jobbe med den...så det er vel ikke noe galt i å fortsette være på attføring de mnd jeg er hjemme, siden jeg i teorien kan jobbe på oppgaven min (bare ikke i samme tempo som før)...?

Litt usikker hva som er best å gjøre...er fryktelig takknemlig for å få forlenget atføringen, og lurer på om det er "luring" å ikke fortelle aetatet om graviditeten...selv om jeg da altså ikke har tenkt å la det hindre meg i min progresjon sp veldig...

om noen har giddet å lese alt dette og kommet med synspunkter hadde jeg blitt glad :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...