Gå til innhold

Hvordan steller dere huden deres?

Gjest tror jeg er litt dårlig til det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dusjer minst en gang om dagen. Ansiktet blir vasket med en vaske gel, kroppen med en dusjsåpe. Pleier sjelden å ha på body lotion på kroppen etter dusj (men burde!). Ansiktet for et lag med oil of ulay, og thats it før neste morgen.

Peeler huden ca hver 14 dag, eller oftere.

Jeg er 27 og burde vel ta litt bedre vare på huden enn det? Burde jeg smøre kroppen hver dag? Hjelper det også litt mot cellulitter? Huden blir mer elastisk og sånn? Burde jeg bruke en bedre krem i ansikt, og evt rense mer?

Hva gjør dere?

Gjest Lonkil
Skrevet

Dusjer hver morgen før jobb (mer for å vaske bort trøtthet enn å rense hud). Deretter er det jo trening med påfølgende badstue etter jobb. Barbering etter badstuen er genialt for huden. Ellers bruker jeg en svindyr fuktighetskrem hver morgen og etter hver barbering. Bruker ikke aftershave eller noe slikt lengre og huden har det bedre enn på lenge.

Har det noe å si at jeg er mann? Kjenner forøvrig celulitter kun ved navn :P

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Du behøver bare bodylotion hvis huden føles veldig tørr. Og bedre å ta ansiktet om kvelden, etter dagens skitt. Ellers ville jeg ikke bekymret meg, vær glad du er ung!

Skrevet

Du behøver bare bodylotion hvis huden føles veldig tørr. Og bedre å ta ansiktet om kvelden, etter dagens skitt. Ellers ville jeg ikke bekymret meg, vær glad du er ung!

Huden er veldig tørr, skallete nesten og hvitt støv på leggene.

Må jo vaske ansiktet om morgenen, men burde kanskje ta en runde på kvelden også. Få bort sminken..

Trengte egentlig noen litt spesifikke råd jeg da..

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Må jo vaske ansiktet om morgenen, men burde kanskje ta en runde på kvelden også. Få bort sminken..

da trenger du body-peeling. Det finnes typer som peeler og smører i samme operasjon, oljeholdig, kanskje. Det er lurt 1 gang i uka om vinteren.

Du kan kjøpe apobase (blå tube) på apoteket å smøre leggene med, det hjelper. Bodylotion funker ikke på så tørr hud som du beskriver. Jeg bruker noen ganger håndkrem på beina, det er bedre enn lotion.

Bruker du sminke, burde du få den bort om kvelden, ja - syntes først du sa du ikke brukte noe..

serendipity
Skrevet

Hampvott på kroppen for å få igang blod sirkulasjonen, eter fulgt av en litt fetere krem. body milk og lotion blir ofte for tynt. ACO har en fin som heter Body Creme, eller noe sånt. I fjeset renser jeg morgen og kveld etterfulgt av krem, øyekrem. Peeling hver uke og evt. en fuktighetsmaske.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg bruker Vichy preparater for hele kroppen. Både dusjsepe og bodylotion og jeg er veldig fornøyd. Bodylotion hjelper til å stramme opp og ta bort celluliter. Samtidig er den litt fet og hjelper kjempebra på leggene. Litt dyrt i innkjøp men veldig drøyt så det svarer seg i lengden.

Mvh

Skrevet

Jeg dusjer når jeg har tid.

Hvis jeg har GOD tid (hehe!) kliner jeg inn en porsjon bodylotion + ansiktskrem.

Gjest Random
Skrevet

Du skal ikke herpe huden for mye, det er viktig å la den hvile mest mulig uten kremer og styr.

Det er bare en myte at vi må ha overforbruk av peeling,kremer osv, kosmetikkindustrien vil selvfølgelig tjene store penger.

Jeg vasker huden med litt såpe og varmt vann, skyller med kaldt vann til slutt.Bruker mild barnekrem på huden om dagen, ingenting om natta.

Renser/peeler en gang iblandt, men sjeldent for det sliter ut huden og gjør den gammel før tida.

Dusjer og vasker hår annenhver dag(eller oftere om det er behov).

Skrevet

Jeg vasker meg i ansiktet med kaldt vann og smører godt inn med en god fuktighetskrem. Tror vi er litt for preget av reklamen som omgir oss. Det er ofte det enkle som er best for huden. Vichy er et bra merke, du får det på apoteket.

Ellers smører jeg meg inn med fuktighetslotion på kroppen etter dusjing.

Angela1365380318
Skrevet

Når det er sagt, så trenger vi vel ikke alle disse produktene vi smører oss inn i evolusjonsmessig.Folk klarte seg også fint før peelingkremer, ansikts masker, olje, underlagskrem, natt og dagkrem osv.

Jeg har hørt at det er et stort problem for kroppen at vi fra en generasjon til en annen plutselig har begynt å vaske oss så mye. Kroppen blir uttrøket fordi den er ikke vendt til det. (din kropp er jo det, men menneske kroppen er det ikke, tenk bare på hvor mye du dusjer og badre i forhold til det din mormor gjor på din alder)

Da dronningen av England kungjørte at hun fra nå av skulle ta et bad to ganger i året (mot et før) Ble det masseopprør på, hele to ganger, nei det kunne ikke være bra, det holdt plenty med ett. Dette er ikke mange århundrer siden, kroppen bruker lang tid på å forandre seg og tilpasse seg nye ting.

MEN, jeg er kansje en av de værste selv. Har krukker og flasker med det meste i, dyre er de også.

Joda ansiktsrens morgen og kveld, med en god krem over. Sminkefærner om kvelden, øyegele, t-sone maske, ansiktsmasker, peelingkrem for ansiktet. Og kroppsskrubbehanske, skrubb, og jeg har den støste samlingen av bodylotioner av veninnene mine. Men bruker ikke det hvær gang.

Shampo og balsam er av dyreste merke, men vasker ikke håret men en ca 2 ganger i uken, vil ikke slite det ut, men dusjer en god del oftere..

Jeg vet ikke om jeg gjør alt dette fordi kroppen trenger det, eller om det er fordi jeg liker å bli lurt av reklamen, men føler velvære når jeg bruker produktene:-)

Skrevet

Er ikke den rette til å anbefale kremer i hvert fall.

Vasker meg med lano. Håret med head&shoulders. Ansiktet vasker jeg med en vaskeklut og rent vann. Om jeg føler for det tar jeg litt vaseline intensive care i ansiktet. Bruker ellers ingenting.

Jeg er 37 år og alle gjetter 25.

Skrevet

Jo varmere vann du bruker jo mere fuktighet fordamper fra huden. Ikke bruk for varmt vann altså. Og er du plaget med tørr hud, smør på rett etter slik at ikke så mye fuktig fordampes. Et annet godt tips er å ta vann i ansiktet først, for deretter å å ta på fuktighetskrem, slik at fettet i kremen gjør at ikke så mye fuktighet forsvinner før du igjen hiver på med mere vann..

Gjest akkpetm
Skrevet

Når det er sagt, så trenger vi vel ikke alle disse produktene vi smører oss inn i evolusjonsmessig.Folk klarte seg også fint før peelingkremer, ansikts masker, olje, underlagskrem, natt og dagkrem osv.

Jeg har hørt at det er et stort problem for kroppen at vi fra en generasjon til en annen plutselig har begynt å vaske oss så mye. Kroppen blir uttrøket fordi den er ikke vendt til det. (din kropp er jo det, men menneske kroppen er det ikke, tenk bare på hvor mye du dusjer og badre i forhold til det din mormor gjor på din alder)

Da dronningen av England kungjørte at hun fra nå av skulle ta et bad to ganger i året (mot et før) Ble det masseopprør på, hele to ganger, nei det kunne ikke være bra, det holdt plenty med ett. Dette er ikke mange århundrer siden, kroppen bruker lang tid på å forandre seg og tilpasse seg nye ting.

MEN, jeg er kansje en av de værste selv. Har krukker og flasker med det meste i, dyre er de også.

Joda ansiktsrens morgen og kveld, med en god krem over. Sminkefærner om kvelden, øyegele, t-sone maske, ansiktsmasker, peelingkrem for ansiktet. Og kroppsskrubbehanske, skrubb, og jeg har den støste samlingen av bodylotioner av veninnene mine. Men bruker ikke det hvær gang.

Shampo og balsam er av dyreste merke, men vasker ikke håret men en ca 2 ganger i uken, vil ikke slite det ut, men dusjer en god del oftere..

Jeg vet ikke om jeg gjør alt dette fordi kroppen trenger det, eller om det er fordi jeg liker å bli lurt av reklamen, men føler velvære når jeg bruker produktene:-)

Så renslig- men alikevel ikke... Hvordan orker du gå rundt uten å vakse håret mer enn det? Æsj..

Gjest Terakotta
Skrevet

Er ikke den rette til å anbefale kremer i hvert fall.

Vasker meg med lano. Håret med head&shoulders. Ansiktet vasker jeg med en vaskeklut og rent vann. Om jeg føler for det tar jeg litt vaseline intensive care i ansiktet. Bruker ellers ingenting.

Jeg er 37 år og alle gjetter 25.

hihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...