Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

16

• En_Mamma

5

• Gemini

3

• citoyen

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gjett.

Hehe. Psykologi, filosofi, matematikk, fysikk, IT-fag...?

Skrevet

Hehe. Psykologi, filosofi, matematikk, fysikk, IT-fag...?

Ikke langt unna... Bytt ut filosofi og fysikk med antikkens kultur og literaturvitenskap så stemmer det på en prikk.

Studerer du også ved NTNU?

Skrevet

Ikke langt unna... Bytt ut filosofi og fysikk med antikkens kultur og literaturvitenskap så stemmer det på en prikk.

Studerer du også ved NTNU?

Har gjort, bla litt.vit., men har hovedfag i annet fag

Skrevet

Har gjort, bla litt.vit., men har hovedfag i annet fag

Hvilket fag?

Skrevet

Hvilket fag?

Har ikke lyst å levere det ut såpass offentlig som her, føler meg litt for identifiserbar. Men hvis du har hatt tilholdssted en stund ved institusjonen, skal du ikke se bort fra at vi har skumpet i kantina.

Skrevet

Har ikke lyst å levere det ut såpass offentlig som her, føler meg litt for identifiserbar. Men hvis du har hatt tilholdssted en stund ved institusjonen, skal du ikke se bort fra at vi har skumpet i kantina.

Ok :)

Gjest Kengun
Skrevet

jeg bruker kalenderen i Outlook. Denne kan jeg så synkronisere (med et eget program) med Yahoo brukeren min. På Yahoo kan jeg så legge inn at jeg vil ha en påminnelse via SMS for avtalene. Meldingen kan sendes fra 15 min til flere dager før avtalen. Det at man også kan se avtalene på Yahoo er jo kjekt for da trenger du kun internett tilgang for å se avtalene som også ligger i Outlook lokalt på din PC. Ganske kjekt synes jeg. Håper du skjønte noe av dette ;-)

Skrevet

Når man mottar en mail, kan man da se om den er skrevet i pine, mutt eller f.eks Outlook?

Ja, det er bare å se på headerne. Hvordan du får fram full headeroversikt varierer fra program til program. Headerne du ser etter heter X-Mailer eller User-Agent, og kan f.eks se slik ut:

X-Mailer: Mozilla 4.78 (Macintosh; U; PPC)

User-Agent: Opera7.23/Win32 M2 build 3227

User-Agent: KMail/1.6.1

osv.

Ikke alle mailprogrammer legger ved en slik header. Pine gjør det ikke, i alle fall ikke den versjonen jeg bruker. Er ikke sikker på hva Mutt gjør.

Skrevet

Aha. Nei, _jeg_ synes jo Eudora er flott.

Pine og mutt altså? Har svært lite lyst til å skifte e-postoperatør, da jeg alltid har brukt Eudora. Eudora og jeg har på sett og vis grodd sammen, kan man si.

Skal kikke på pine og mutt anyway.

Pine er.. vel, en pine :) Helt grei til å sjekke mailen i farten, den er kjapp og rett-fram. Men ikke noe særlig å bruke som daglig mailklient, synes jeg. Jeg bruker selv Pine når jeg ikke er hjemme (logger meg på mailserveren med ssh og kjører pine direkte der). Men på hovedmaskinen min bruker jeg Opera til mail.

Skrevet

jeg bruker kalenderen i Outlook. Denne kan jeg så synkronisere (med et eget program) med Yahoo brukeren min. På Yahoo kan jeg så legge inn at jeg vil ha en påminnelse via SMS for avtalene. Meldingen kan sendes fra 15 min til flere dager før avtalen. Det at man også kan se avtalene på Yahoo er jo kjekt for da trenger du kun internett tilgang for å se avtalene som også ligger i Outlook lokalt på din PC. Ganske kjekt synes jeg. Håper du skjønte noe av dette ;-)

Ikke så mye, er jeg redd :) Det må være litt enklere, og dessuten vil jeg overhodet ikke ha Outlook inn i denne kassa.

Men takk likevel!

Skrevet

Holder du på med hovedfag / master?

Nei, ikke ennå. Jeg har utsatt det lenge. Men skal jeg fortsette å studere til høsten må det nok bli master, for jeg får ikke studielån mer enn to år til...

Skrevet

Nei, ikke ennå. Jeg har utsatt det lenge. Men skal jeg fortsette å studere til høsten må det nok bli master, for jeg får ikke studielån mer enn to år til...

Lurt. Lånekassen må man holde seg inne med.

Forresten, litt sånn etterpå ble jeg rimelig imponert over meg selv som traff så godt. Hvis jeg skjønte deg rett mht fagkombinasjon?

På den annen side vil vel kunnskap og preferanser ofte vise seg gjennom ordene vi skriver.

Skrevet

Lurt. Lånekassen må man holde seg inne med.

Forresten, litt sånn etterpå ble jeg rimelig imponert over meg selv som traff så godt. Hvis jeg skjønte deg rett mht fagkombinasjon?

På den annen side vil vel kunnskap og preferanser ofte vise seg gjennom ordene vi skriver.

Jeg syns også det var imponerende. Nesten litt spooky - er jeg virkelig så lett å lese?

Skrevet

Jeg syns også det var imponerende. Nesten litt spooky - er jeg virkelig så lett å lese?

Du skriver gode, reflekterte innlegg som etter mitt skjønn for en del må springe ut fra teoritilegnelse, og som du er flink å omsette i Dol-praksis. Men jeg var flink, ja :)

Skrevet

Ja, det er bare å se på headerne. Hvordan du får fram full headeroversikt varierer fra program til program. Headerne du ser etter heter X-Mailer eller User-Agent, og kan f.eks se slik ut:

X-Mailer: Mozilla 4.78 (Macintosh; U; PPC)

User-Agent: Opera7.23/Win32 M2 build 3227

User-Agent: KMail/1.6.1

osv.

Ikke alle mailprogrammer legger ved en slik header. Pine gjør det ikke, i alle fall ikke den versjonen jeg bruker. Er ikke sikker på hva Mutt gjør.

Takk!

Gjest såhn
Skrevet

Eudora er da ikke umoderne. Tvert imot er det en ypperlig måte å unngå en rekke virus som utnytter sikkerhetshull i Outlook.

Selv bruker jeg en kommandolinjestyrt e-post-klient som heter pine. Det tøffeste(/mest geekete) man kan bruke heter mutt.

hehe, ingen gidder vel å lage virus og lignende for umoderne programmer. Ergo; Eudora er umoderne :) - Mange viruser er laget for å slippe inn i Outlook, fordi Outlook er moderne og også svært utbredt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...