Gå til innhold

restskatt

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg da
Skrevet

Hvordan går det an? Er student, tent 120 000, 14 000 i baksmell. Fy faen altså.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bente831365380491

14

• Mistera

5

• Tornerose

4

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Har det kommet i posten alt? eller har du regnet det ut selv?

Skrevet

Jeg skjønner aldri hvorfor folk blir så forbauset når de får masse restskatt. Det betyr at du har betalt altfor lite skatt i fjor, og det burde du da ha merket selv?

petter smart
Skrevet

Du har betalt for lite skatt. Derfor bør en oppgi korrekt sum når en ber om skattekort.

Med 120 000 i lønn skulle du betalt ca 24 000, men har kun betalt 10 000. Dette burde ikke komme som en overraskelse.

Regner med at du ikke betaler på gjeld eller satte inn penger på BSU i fjor?

Skrevet

Hvor mye har du betalt i skatt da og skatter du i klasse en eller to?

Skrevet

Jeg skjønner aldri hvorfor folk blir så forbauset når de får masse restskatt. Det betyr at du har betalt altfor lite skatt i fjor, og det burde du da ha merket selv?

Forbauselse over restskatt er først og fremst et sympatisk trekk i mine øyne.

Annonse

Gjest hjelp meg da
Skrevet

Har det kommet i posten alt? eller har du regnet det ut selv?

Det kom i posten i dag.

For noe dritt.

Gjest hjelp meg da
Skrevet

Du har betalt for lite skatt. Derfor bør en oppgi korrekt sum når en ber om skattekort.

Med 120 000 i lønn skulle du betalt ca 24 000, men har kun betalt 10 000. Dette burde ikke komme som en overraskelse.

Jeg har spart litt på BSU, og har betalt på gjeld også. I tillegg har jeg mange dyre reiser hjem, og har jobba endel hjemme også, kan jeg få fradrag for reisene?

serendipity
Skrevet

Det kom i posten i dag.

For noe dritt.

Huff da!!!!! Men nå ble jeg jo fryktelig nysgjerrig. Har to timer igejn på jobb.

Gjest hjelp meg da
Skrevet

Jeg har da hatt 15% så må ha betalt mer enn 10 000 i skatt

Skrevet

Jeg har da hatt 15% så må ha betalt mer enn 10 000 i skatt

Men selv om det er blitt trukket 15 % i den lønnen som du fikk utbetalt i fjor, så kan du også i 2003 ha mottatt trekkfritt feriepenger opptjent i 2002.

Skrevet

For å si det rett ut så kommer det ikke overraskende når du bare har hatt en skatteprosent på 15%

En på attføring har over 25%

Og en årsinntekt på 111000,-

Du har betalt for lite skatt rett og slett.. og med den lønnen så har du vel ikke rett på studielån og sånt... da grenser er 100000,-

Hjemreise er bare to ganger i halvåret.

Skrevet

Huff da!!!!! Men nå ble jeg jo fryktelig nysgjerrig. Har to timer igejn på jobb.

....og jeg LØP ut i postkassa i full spenning, men neida. Bare en katalogfra Biltema. Er så spent så spent...

Annonse

serendipity
Skrevet

....og jeg LØP ut i postkassa i full spenning, men neida. Bare en katalogfra Biltema. Er så spent så spent...

Æsj!!1.. Ikke sikkert jeg har fått heller da :-( Men jeg regner med at det blir som de to forgående åra, får igjen ca. 4.500. Men gubben sin er alltid like spennende. Der er det ofte svært store varisjoner.

Skrevet

Hvis du bor i Oslo/Akershus må du nok smøre deg med ekstra tålmodighet, for her blir ikke selvangivelsene sendt ut før 13.-15. april!

Skrevet

Du har tjent for mye! Det er vel ikke vanlig at studenter tjener såpass mye, derfor har vel likningskontoret gitt deg for høy skatteprosent.

Regner med at studenter/skoleelever han søke om rentefri utsettelse av innbetaling av restskattten til du er ferdig med studiene. Søknad sendes skatteutvalget i kommunen. Får du igjen på skatten et senere år, går nok restskatten til fråtrekk.

Bente831365380491
Skrevet

Du har ikke betalt nok i skatt vet du! Sett opp skatten nå, så slipper du det samme til neste år! Jeg er og student, og tjente faktisk like mye som deg, og fikk 7000 igjen!!!

Bente831365380491
Skrevet

For å si det rett ut så kommer det ikke overraskende når du bare har hatt en skatteprosent på 15%

En på attføring har over 25%

Og en årsinntekt på 111000,-

Du har betalt for lite skatt rett og slett.. og med den lønnen så har du vel ikke rett på studielån og sånt... da grenser er 100000,-

Hjemreise er bare to ganger i halvåret.

Selvfølgelig har hun krav på studielån!!! Det som skjer dersom man er student og tjener over 100 000, er at 60% av det du tjener over grensen blir gjort om til lån! Dvs at dersom du tjener 110000, så får du 6000 mer i lån. Så det så!!!

Bente831365380491
Skrevet

Jeg har spart litt på BSU, og har betalt på gjeld også. I tillegg har jeg mange dyre reiser hjem, og har jobba endel hjemme også, kan jeg få fradrag for reisene?

Har du reisestipend? Da tror jeg ikke at du kan trekke fra hjemreiser og slikt. Men det går alltids an å prøve seg.... Det verste som kan skje (tror jeg) er at de sier at de ikke godtar det. Mulig at du også må bekrefte reisene dine med kvitteringer og slikt. Og du må over 9200 for å kunne trekke fra noe som helst på reiser.

Skrevet

Du har ikke betalt nok i skatt vet du! Sett opp skatten nå, så slipper du det samme til neste år! Jeg er og student, og tjente faktisk like mye som deg, og fikk 7000 igjen!!!

Syntes at det er rart det er forskjell!!!

Hadde 111000,- i inntekt før skatt sist jeg gikk på skole...

Da hadde jeg INGEN rett på lån eller stipend... så det så!

Men så er det ikke likt for alle, virker det som!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...