Gjest hjelp meg da Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Står lånet på deg eller han da? Eller begge? I såfall deler dere nok rentefradraget uansett hvem det er som betaler. Reglene er slik ja, man kan ikke trekke fra sommermånedene. Jeg har tjent like mye som deg. Hadde skatteprosent på 22, som tilsvarer at man skal gå ut i 0 når man har tjent akkurat 100 000. I tillegg sparte jeg 15000 på BSU og fikk 3000 igjen derfra. + at jobben og trygdekontoret har rotet veldig med skatteprosenten min slik at jeg har betalt alt for mye i skatt. Giddet ikke krangle på det jeg, for det var ikke så mange hundrelappene hver måned, og jeg får dem uansett tilbake nå! Sett opp skatteprosenten nå, så slipper du hvertfall dette til neste år! Lånet står på begge, men han har betalt alt. 0 Siter
fresja Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Har dere ikke en katteekstert i familien? Få en med lang erfaring i å skrive selvangivelse (etter at vi sluttet å skrive selvangivelse, men får den ferdig servert, merker jeg at jeg ikke er så flitting med sjekkingen lenger), f.eks. mor eller far. 0 Siter
Tornerose Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Hvor har du det fra? Jeg har vært i kontakt med lånekassen flere ganger ang. dette, da jeg tjente litt for mye ifjor, og det er 100 000 på hele året. Det er ikke slik at du kan trekke bort noe! Det er mulig de har endret det etter at de hevet beløpet, men det har alltid vært slik at man kan tjene så mye man vil i juli og august (et undervisningsår er bare 10 mnd) uten at det teller med. 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Det er mulig de har endret det etter at de hevet beløpet, men det har alltid vært slik at man kan tjene så mye man vil i juli og august (et undervisningsår er bare 10 mnd) uten at det teller med. Det er ikke slik nå lenger hvertfall. Der gjelder hele året. Begynner du først på skole om høsten, kan du tjene 40000 kr fra etter at skolen er begynt og ut året. Da ser de ikke på hva du tjente de første månedene da du var i fult arbeid. De har jo økt beløpet ganske kraftig, og det er nok derfor de har fjernet det. Før kunne du vel tjene rundt 5000 hver måned i løpet av skoleåret, men nå er det 100 000 på hele året. Er en økning på ca 40000 det. 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Lånet står på begge, men han har betalt alt. står det noe på selvangivelsen din da? Om at du kan trekke fra rente på lån? skal stå ganske langt ned. 0 Siter
Gjest skatteprosenten Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Jeg tror det. Fikk du restskatten utsatt pga at du går på skole, har du klaget på restskatten, eller har du bare gitt blaffen i å betale? Jeg synes å huske (var med i skatteutvalget, men det er et par perioder siden), at det stod i det generelle vedtaket om betalingsutsettelse for skoleelever. ...får vedkommende et senere år skatt til gode, blir disse trukket fra den skyldige skatten. Det høres da rimelig ut? Fått utsettelse pga minimal inntekt. Høres veldig rimelig ut og nettopp det jeg vil. 0 Siter
Tornerose Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Det er ikke slik nå lenger hvertfall. Der gjelder hele året. Begynner du først på skole om høsten, kan du tjene 40000 kr fra etter at skolen er begynt og ut året. Da ser de ikke på hva du tjente de første månedene da du var i fult arbeid. De har jo økt beløpet ganske kraftig, og det er nok derfor de har fjernet det. Før kunne du vel tjene rundt 5000 hver måned i løpet av skoleåret, men nå er det 100 000 på hele året. Er en økning på ca 40000 det. Ok, ja, det gjaldt nok heller den tiden hvor det var et fast beløp hver mnd og da var juli og august utelatt. 0 Siter
Gjest hjelp meg da Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 står det noe på selvangivelsen din da? Om at du kan trekke fra rente på lån? skal stå ganske langt ned. Det vet jeg ikke, har ikke personlig sett selvangivelsen, da den kom til foreldrene mine. Håper bare mamma så feil, det er jo lov å håpe 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Det vet jeg ikke, har ikke personlig sett selvangivelsen, da den kom til foreldrene mine. Håper bare mamma så feil, det er jo lov å håpe Tror nok bare at du skal belage deg på å måtte betale 14000 i restskatt! Og sett for guds skyld opp skatteprosenten, ellers skjer det samme til neste år. Tror ikke at moren din har sett feil. Ut fra deg du har sagt, så har du nok betalt alt for lite i skatt! 0 Siter
lindex1365380647 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Æsj!!1.. Ikke sikkert jeg har fått heller da :-( Men jeg regner med at det blir som de to forgående åra, får igjen ca. 4.500. Men gubben sin er alltid like spennende. Der er det ofte svært store varisjoner. fikk restskatt på 268,- kroner jeg. har tent 140000,- betalt 32000.- i skatt.... 0 Siter
Gjest hjelp meg da Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Tror nok bare at du skal belage deg på å måtte betale 14000 i restskatt! Og sett for guds skyld opp skatteprosenten, ellers skjer det samme til neste år. Tror ikke at moren din har sett feil. Ut fra deg du har sagt, så har du nok betalt alt for lite i skatt! Skal nok sette opp skatteprosenten ja... huff 0 Siter
petter smart Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Den der regninga på skatteetaten, er ikke til mye hjelp da! er bare rot der, og ingenting blir riktig! Tro meg, jeg har prøvd! Pussig. Har brukt den i mange år og den stemmer for min del. Men dersom du ikke er A4 (f.eks. annen skatteklasse, særfradrag osv) så kan det nok bli feil. Det er tross alt veldig forenklet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.