Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg funnet en leilighet som kan være aktuell for oss.

Problemet er bare det at vi må SØKE om å få ha katt - og vi kan IKKE flytte uten den kjære pusen vår!

Mener å ha lest ette eller annet sted at man ikke kan nektes å ha husdyr, kan dette stemme? *håper*

Hvis noen har en link der jeg kan lese om dette, så tuuuusen takk :o)

Skrevet

Du er så snill at det er helt OK at du var litt småspydig mor en stakkars PC-amøbe!

;-)

Hehe - sorry, men klarer ikke dy meg noen ganger... :-)

Når jeg selv bodde i borettslag (et i OBOS) i Oslo for noen år tilbake var det pliktig medlemsskap i dyreutvalget, eller noe slikt (jeg hadde ikke dyr på den tiden, så det var ikke så interessant for meg). Det var også en begrensning på max et dyr pr. leilighet, men jeg er usikker på om disse reglene er gyldige.

Skrevet

I vårt borettslag står det også at man må søke om å ha kjæledyr, det har vi bare glatt oversett. Og siden naboen vår som er med i styret godt vet at vi har katt og ikke har nevnt at vi ikke har "tillatelse" regner jeg med det ikke var så viktig likevel.

Skrevet

Hehe - sorry, men klarer ikke dy meg noen ganger... :-)

Når jeg selv bodde i borettslag (et i OBOS) i Oslo for noen år tilbake var det pliktig medlemsskap i dyreutvalget, eller noe slikt (jeg hadde ikke dyr på den tiden, så det var ikke så interessant for meg). Det var også en begrensning på max et dyr pr. leilighet, men jeg er usikker på om disse reglene er gyldige.

Er det ikke sånn da at borettslaget bestemmer dette selv...

I noen er det lov i andre ikke, alt etter som hva de har lovfestet?

Og det er noen som kun tillater dyr om det er "strengt" tatt nødvendig...

Som blindehunder og hjelpe hunder...

Har også lest om de som ikke har hatt lov til å ha blindehunder... etter at de har blitt blinde...

Skrevet

Er det ikke sånn da at borettslaget bestemmer dette selv...

I noen er det lov i andre ikke, alt etter som hva de har lovfestet?

Og det er noen som kun tillater dyr om det er "strengt" tatt nødvendig...

Som blindehunder og hjelpe hunder...

Har også lest om de som ikke har hatt lov til å ha blindehunder... etter at de har blitt blinde...

Se linken min over.

Utdrag fra det som står der:

"Borettslag med regler mot dyrehold kan ikke uten videre nekte beboere å ha kjæledyr. Plager det ikke andre og du har gode grunner for å ha dyr, gir den nye husleieloven deg rett til det."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...