Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest malun
Skrevet

Fyren skal tas for en hel rekke med volds-/div. annet-episoder nå, så de mangler ikke akkurat vitner. Er ei anna som også skal vitne på den episoden jeg er stevna for, så jeg tror ikke det akkurat står og faller på mitt vitnemål. Men må man, så må man, og det ser det jo tydeligvis ut som jeg må *sukke*

Jeg kan godt skjønne at folk blir "pysete" da, når det er ens eget liv og helse det går utover når personen kommer ut igjen. Og det gjør han. Her til lands kan man jo drepe noen, for så å slippe unna med et par år og en dask på lanken.

Å ikke møte opp er vel både uaktuelt og ulovlig, hehe, og det er ingen fare for at jeg skal lyve heller. Jeg vil ikke vitne, ikke i det hele tatt, men hvis jeg først blir dratt opp der, så skal jeg love deg at jeg ikke vil gi fyren tilfredsstillelsen av å se meg IKKE tørre å vitne mot han.

...jeg bare håper han har dårlig hukommelse. Sånn for ettertida.

.er det han gærningen på Romerike du skal vitne mot, eller?

Jeg har for øvrig vitnet mot et gjengmedlem i en drapssak. Var ikke høy i hatten da, men det gikk bra. Foreløpig, i hvert fall, og det er noen år siden.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan de kriminelle du vitnet mot var. Mulig de var i den "snille" sjangeren.

Jeg har heller ikke, heldigvis, vært nødt til å vitne mot noen jeg er redd for.

Men jeg vet, at mot noen spesielle kriminelle i min by ville jeg av ren feighet, for å berge mitt eget og mine barns liv og framtid, fått hukommelsestap.

Det finnes ingen som kunne beskytte meg mot dem om de ville ta meg. Så tøff er jeg ikke at jeg bare for å være moralsk riktig ville risikert livet for at de skulle få noen få måneder innafor murene.

Det vet ikke jeg heller, da jeg ikke kjente noen av de, jeg bare SÅ en episode, som var ganske groteskt i mine øyne...

Men klart det er greit å holde tilbake, men så vet ikke du heller hvordan det er å se noen som har gjort noe helt forferdelig mot deg gå fri heller... så man kan ikke vente at du skal skjønne...

Gjest DOL-fan
Skrevet

Ja, det skal mye til før du slipper å vitne. Men du må jo se litt fremover også, på den neste som kanskje blir slått ned. Det kan jo være at fyren til slutt dreper noen, og da trenger de vitner til andre forhold også.

Bare gjør din plikt, du. Det vil nok gå bra..:-)

petter smart
Skrevet

Er det ikke bare å forkynne til forsvarsadvokaten at 'denne karen skal jeg sørge for kommer bak lås og slå!!! - evt til byrettsdommere el.l. 'denne karen skal jeg sørge for blir frikjent!!!'?

Vitner skal jo være 'nøytrale' og hvis du da er alt annet enn 'nøytral', er du selvsagt ubrukelig som vitne.

Vitner skal vel ikke være nøytrale, det gjelder kun dommere og evt juryer.

Har en sett noen begå kriminelle handlinger er det helt ok å si at en ønsker å se dem fengslet.

Skrevet

Vitner skal vel ikke være nøytrale, det gjelder kun dommere og evt juryer.

Har en sett noen begå kriminelle handlinger er det helt ok å si at en ønsker å se dem fengslet.

Jeg tror du tar feil. Vitner skal så langt råd er, i utgangspunktet _beskrive_, ikke komme med synsing.

petter smart
Skrevet

Jeg tror du tar feil. Vitner skal så langt råd er, i utgangspunktet _beskrive_, ikke komme med synsing.

Det blir noe annet. Du skal selvfølgelig kun beskrive det du så/hørte. Ikke tolke dette. Det er opp til retten å gjøre.

Men et vitne kan godt uttrykke et ønske om at tiltalte blir dømt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...