Gå til innhold

Sykehus jobb uten utdannelse

Anbefalte innlegg

Gjest Snill og god jente
Skrevet

Jeg holder på å studere, men er ikke utdannet noe enda. Kunne tenke meg en jobb på sykehuset, helst med barn. Er veldig flink med barn og kan passe og oppmuntre minst like bra som alle andre.

Har dere noen tips til jobber jeg kan søke på?

Gjest En fisk
Skrevet

På sykehus får du ikke jobb uten utdannelse, nesten. Spørs hvilken utdannelse du er i ferd med å ta! Skrev du kanskje det? Uansett, holder du på med sykepleien, så får du nok vikar jobb!

Ellers så må du nok søke på barnehage, sfo eller lignende.

Gjest Sykpleierstudent
Skrevet

Du får nok neppe jobb på barneavdelingen uansett hvor snill og god du måtte være. Der er de nemlig svært strenge med tanke på kvalifisert personell. Tror nesten du må være spesialisert sykepleier for å få jobbe der. Som sykepleierstudent er det heller ikke mulig få ta deler av praksisen sin på barneavdelingen før du er 3. årsstudent! "Kontakter"har allikevel (altfor?) mye å si. Kjenner du noen som jobber der, er det lettere å få en fot innforbi. I første omgang som ekstravakt/ferievikar. Jeg fikk feks jobbe som sommervikar på barselavd i fjor fordi tanta mi er avdelingsleder der. Satt å overvåket de små nyfødte. En av de fineste jobbene jeg har hatt! :-)

Skader jo ikke å søke uansett. Ta gjerne kontakt personlig. Det gir ofte et mer seriøst inntrykk!

Skrevet

Hvorfor vil du jobbe på sykehus?

Kanskje du kan jobbe i barnehage, på barnehjem/barnevernsinstitusjon eller lignende?

Prøv å tenk litt kreativt. :)

Kanskje kan du jobbe på skole, SFO, som instruktør for barn innen idrett/musikk/kunst? Spørs hva slags kompetanse du har.

Skrevet

Dersom de har en slags lekeavdeling på Barneklinikken, slik de bl.a. har på Haukeland, så kan du jo høre om de trenger hjelp der? Det gjorde jeg, og fikk jobbe der året før jeg begynte på sykepleien. Ellers så stemmer det ikke at man ikke får jobbe på barneklinikken før 3. året på sykepleien. Vi hadde praksis der allerede i begynnelsen av 2. året....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...