Gjest Snill og god jente Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Jeg holder på å studere, men er ikke utdannet noe enda. Kunne tenke meg en jobb på sykehuset, helst med barn. Er veldig flink med barn og kan passe og oppmuntre minst like bra som alle andre. Har dere noen tips til jobber jeg kan søke på? 0 Siter
Gjest En fisk Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 På sykehus får du ikke jobb uten utdannelse, nesten. Spørs hvilken utdannelse du er i ferd med å ta! Skrev du kanskje det? Uansett, holder du på med sykepleien, så får du nok vikar jobb! Ellers så må du nok søke på barnehage, sfo eller lignende. 0 Siter
Gjest Sykpleierstudent Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Du får nok neppe jobb på barneavdelingen uansett hvor snill og god du måtte være. Der er de nemlig svært strenge med tanke på kvalifisert personell. Tror nesten du må være spesialisert sykepleier for å få jobbe der. Som sykepleierstudent er det heller ikke mulig få ta deler av praksisen sin på barneavdelingen før du er 3. årsstudent! "Kontakter"har allikevel (altfor?) mye å si. Kjenner du noen som jobber der, er det lettere å få en fot innforbi. I første omgang som ekstravakt/ferievikar. Jeg fikk feks jobbe som sommervikar på barselavd i fjor fordi tanta mi er avdelingsleder der. Satt å overvåket de små nyfødte. En av de fineste jobbene jeg har hatt! :-) Skader jo ikke å søke uansett. Ta gjerne kontakt personlig. Det gir ofte et mer seriøst inntrykk! 0 Siter
soleil Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Hvorfor vil du jobbe på sykehus? Kanskje du kan jobbe i barnehage, på barnehjem/barnevernsinstitusjon eller lignende? Prøv å tenk litt kreativt. Kanskje kan du jobbe på skole, SFO, som instruktør for barn innen idrett/musikk/kunst? Spørs hva slags kompetanse du har. 0 Siter
fuzzy Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Dersom de har en slags lekeavdeling på Barneklinikken, slik de bl.a. har på Haukeland, så kan du jo høre om de trenger hjelp der? Det gjorde jeg, og fikk jobbe der året før jeg begynte på sykepleien. Ellers så stemmer det ikke at man ikke får jobbe på barneklinikken før 3. året på sykepleien. Vi hadde praksis der allerede i begynnelsen av 2. året.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.