Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slår du da tilbake?

Det gjør jeg, er ikke tøffel heller. Noen idiotiske jenter slår fordi de tror at gutter ikke tar igjen med jenter, men slår de slår jeg.(men jeg starter aldri)

Jeg kom nemmelig i klammeri med en jente på et utested i helgen. Det var trangt i lokalet, og vi skulle forbi hverandre...men hun dyttet med med begge hender(ikke forsiktig) og jeg dyttet tilbake, da snudde hun seg og slo, og jeg slo tilbake(ikke det hardeste jeg kunne) da hun skulle slå enda en gang, dyttet jeg henne mot veggen og hun datt...etterhvert kom det noen som holdt henne på avstand fra meg...hva kommer det av at små svake jenter som slår som en baby, begynner å slå løs på en muskuløs mann på nærmere 1,90?(jeg kunne jo slått henne ihjel på 5 sekunder)..tror damene at de kan gjøre som de vil?..enkelte damer er så overlegne at de tror de eier hele utestedet. Sånne damer irriterer meg grenseløst Jeg har aldri vært i klammeri med menn, men med damer er det vel andre tilfellet i løpet av et par år

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Blir du angrepet, så blir du angrepet.

Men selv, som aktiv thaibokser, vil jeg nok tenke meg om. Å slå uten å skade er fullt mulig, men ofte vil det ikke gi ønsket effekt, vedkommende blir bare mer forbanna. Slagene som lammer uten å skade kan være litt vanskelig å utføre under stress. Da er det bedre med holdegrep, noe som regel er fullt mulig å klare så lenge man er noe edru og det er en mindre kvinne det er snakk om. Fram til typen hennes kommer, da..

Konklusjon: Tilpass etter trusselen. Jenta som dyttet til deg, var vel ingen reell trussel? Om hun derimot slår etter deg med et ølglass, slå til hun ligger stille på gulvet. Alvorlige angrep er alvorlige angrep, uansett hvem som utfører dem.

Skrevet

Det er ikke fair å slå tilbake uansett størrelse, mener jeg. Men jeg skjønner at en kan bli provosert av slikt..

Siden du i de fleste tilfeller er fysisk overlegen en dame så ville det sikkert være mer virkningsfullt å bare holde fast den som angriper deg og kanskje se inni øya på personen og si at du ikke aksepterer å bli slått.

laguna1365380434
Skrevet

Nå slår jeg ikke noen som helst, bare så det er sagt.

Men visst hadde jeg reagert om jeg hadde sett en stor, stygg mann slå en jente, om det var aldri så mye tilbake.

Ofte så er det jo betydelige styrkeforskjeller..

Dessuten synes jeg det er teit å slå tilbake uansett. Det blir jo ikke noe fredeligere av det.

Det er bare bønder som sloss på byen. De som sloss med damer vet jeg ikke helt hva er. Bra er det ikke.

Skrevet

Men visst hadde jeg reagert om jeg hadde sett en stor, stygg mann slå en jente, om det var aldri så mye tilbake.

Dessuten synes jeg det er teit å slå tilbake uansett. Det blir jo ikke noe fredeligere av det.

Det er bare bønder som sloss på byen. De som sloss med damer vet jeg ikke helt hva er. Bra er det ikke.

Dette er jeg veldig enig med deg i.

Skrevet

Jeg vil anbefale at du heller går over til å holde folk fast.

Gjest noksåenig
Skrevet

Denne jenta kommer antageligvis ikke til slå andre menn på en veldig lang stund. Hadde du bare holdt henne hadde det vart til neste helg. Har vedkommende psykiske problemer er det greit å holde. Men ut i fra innlegget du skrev virker det mest som hun bare var interessert i å vise at hun var tøff i fylla, på byn.

Tror faktisk hun lærer mer av å få seg en selv, samme hvor tåplig det er å sloss på byn.

Men klart, man må tenke over sin egen størrelse i situasjonen.

Skrevet

Jeg har litt vanskelig for å ta deg seriøst her, pirko. Du er vel bare ute etter å erte på deg noen igjen. ;)

Skrevet

For å si det sånn så slår jeg ikke uprovosert... og det skal også mye til.... men engang på et slikt overfyllt diskotek kjennte jeg plutselig en hånd i skrittet, da jeg kikket ned (er bare 1,67) så jeg en kar som sto der å gliste, hva holder du på med spurte jeg ham, da svarte han at noen fordeler måtte han og ha siden han var så liten.... og for å si det rett ut, mindre ble han da han fallt i gulvet... man gjør bare ikke sånt...samme hva komplekser man har!

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

For å si det sånn så slår jeg ikke uprovosert... og det skal også mye til.... men engang på et slikt overfyllt diskotek kjennte jeg plutselig en hånd i skrittet, da jeg kikket ned (er bare 1,67) så jeg en kar som sto der å gliste, hva holder du på med spurte jeg ham, da svarte han at noen fordeler måtte han og ha siden han var så liten.... og for å si det rett ut, mindre ble han da han fallt i gulvet... man gjør bare ikke sånt...samme hva komplekser man har!

Det der er seksuell trakassering og må defineres som et overgrep. Du var i din fulle rett til å forsvare deg.

Gjest dumt å slå
Skrevet

Kunne aldri falle meg inn å denge til en voksne mann (eller en guttunge for den saks skyld) om han hadde reglerett tråkket over meg. Jeg har møtt litt for mange av den helt syke sorten.

Neste mann den tåpelige jentungen treffer på, kan hende sender henne på sykehus i lange tider. Håper hun lærte noe av deg da.

Men du løper jo også risikoen at andre menn klikker på DEG fordi hun er kvinne...

Skrevet

Ja, er det rart det er krig i verden.

Neste gang finner du vakten, og sørger for at vedkommende blir kastet ut - uten å legge hånd på sinnataggen.

Skrevet

Likevel - man er i sin fulle rett til å slå tilbake, uansett kjønn. Man har muligheten til å slå tilbake på samme måte, med samme intensitet etc., så størrelsen og den fysiske styrken trenger ikke han noe å si.

"........................."

Skrevet

Det er ikke fair å slå tilbake uansett størrelse, mener jeg. Men jeg skjønner at en kan bli provosert av slikt..

Siden du i de fleste tilfeller er fysisk overlegen en dame så ville det sikkert være mer virkningsfullt å bare holde fast den som angriper deg og kanskje se inni øya på personen og si at du ikke aksepterer å bli slått.

Hvordan kan du argumentere for at det ikke er "fair" å slå tilbake?? Å gjøre nettopp det er vel det eneste som er "fair", i ordets retteste forstand. Derimot TRENGER man ikke å gjøre det; det blir ganske enkelt å vende det andre kinnet til. Sistnevnte er helt greit, med det er unaturlig å se på det som en ufravikelig regel.

"......................."

Skrevet

Hvordan kan du argumentere for at det ikke er "fair" å slå tilbake?? Å gjøre nettopp det er vel det eneste som er "fair", i ordets retteste forstand. Derimot TRENGER man ikke å gjøre det; det blir ganske enkelt å vende det andre kinnet til. Sistnevnte er helt greit, med det er unaturlig å se på det som en ufravikelig regel.

"......................."

Vold avler vold. Man nuller ikke ut et slag med å slå tilbake. I verste fall vil det balle på seg med slossing og evt. at andre blander seg inn og blir skadet.

laguna1365380434
Skrevet

Likevel - man er i sin fulle rett til å slå tilbake, uansett kjønn. Man har muligheten til å slå tilbake på samme måte, med samme intensitet etc., så størrelsen og den fysiske styrken trenger ikke han noe å si.

"........................."

Jammen det er så mye en har rett til, om man vil. Allikevel stiller en seg ofte i et bedre lys om en lar være..:)

Mulig jeg er håpløst utdatert her, men jeg ville synes det var helt håreisende om en stor fyr fysisk tok igjen med ei jente, selvom hun yppet som faen..(men jeg ville synes det var teit å ta fysisk igjen med en fyr også)

Mulig det er urettferdig og irrasjonelt og alt som galt er, men uansett, en sånn fyr hadde aldri fått bli et bekjentskap av meg i hvertfall..

Selvom han ikke slo det han kunne..

Skrevet

Vold avler vold. Man nuller ikke ut et slag med å slå tilbake. I verste fall vil det balle på seg med slossing og evt. at andre blander seg inn og blir skadet.

Det er sant. Men det forandrer ikke det jeg sa. Man er selv ansvarlig for det man gjør, og konsekvensene det får.

"........................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...