favn Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Først: Pc'n er garantert virusfri, spywarefri, troyanerfri... - jeg har kjørt det som finnes av tester. Hva er det som skjer, hva kan dette skyldes: Forsendelser av e-post med vedlegg skrevet i Word går plutselig ikke like greit som det alltid har gjort. Jeg får mange i retur, med beskjed om at de ikke lar seg levere - hvilket ikke kan skyldes mottakeradressene, det er etablerte firmaer. Dessuten kommer det stadig vekk opp meldinger om at det er funnet 'illegal characters in BinHex ('7')'. Jeg har alltid hatt innstilling BinHex, så jeg kan ikke begripe det der... Noen? 0 Siter
Gjest tod Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Kan det være at noen servere er skeptiske til doc-filer (de kan inneholde virus skrevet i Visual Basic). Hva om du lagrer dokumentene som rtf i stedet? Bare en spekulasjon. Jeg har det enda verre hvis det kan være noen trøst: Jeg får avvsite e-poster som jeg aldri har sendt i "retur". De er sendt fra en eller annen server av et sleipt virus som benytter min e-post-adresse som avsender. 0 Siter
favn Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Kan det være at noen servere er skeptiske til doc-filer (de kan inneholde virus skrevet i Visual Basic). Hva om du lagrer dokumentene som rtf i stedet? Bare en spekulasjon. Jeg har det enda verre hvis det kan være noen trøst: Jeg får avvsite e-poster som jeg aldri har sendt i "retur". De er sendt fra en eller annen server av et sleipt virus som benytter min e-post-adresse som avsender. Spekulativ tenkning skal man ta på alvor. Jeg ser ikke bort fra at du er inne på noe, det er nemlig ikke all utgående post m/vedlegg som kommer i retur. De fleste går det helt greit med. Men hva er rtf? Hvordan lagrer jeg i rtf? Og hva er Visual Basic? Sorry, men det var nok ingen trøst at du har _dine_ problemer :-) 0 Siter
favn Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Kan det være at noen servere er skeptiske til doc-filer (de kan inneholde virus skrevet i Visual Basic). Hva om du lagrer dokumentene som rtf i stedet? Bare en spekulasjon. Jeg har det enda verre hvis det kan være noen trøst: Jeg får avvsite e-poster som jeg aldri har sendt i "retur". De er sendt fra en eller annen server av et sleipt virus som benytter min e-post-adresse som avsender. Jeg fant ut av det! Yo. 0 Siter
favn Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Skrevet 30. mars 2004 Kan det være at noen servere er skeptiske til doc-filer (de kan inneholde virus skrevet i Visual Basic). Hva om du lagrer dokumentene som rtf i stedet? Bare en spekulasjon. Jeg har det enda verre hvis det kan være noen trøst: Jeg får avvsite e-poster som jeg aldri har sendt i "retur". De er sendt fra en eller annen server av et sleipt virus som benytter min e-post-adresse som avsender. Takk, dette var svært, svært nyttig læring. Har aldri visst at Word sorteres under 'farlig'. Hilsen dumma 0 Siter
Gjest tod Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Takk, dette var svært, svært nyttig læring. Har aldri visst at Word sorteres under 'farlig'. Hilsen dumma Visual basic er et programmeringsspråk som kan brukes til å lage virus, og doc-filer kan inneholde Visual Basic-skript. Slike skript kan imidlertid ikke kjøres fra rtf (rich text format) som er et generelt og plattformuavhengig format for tekstfiler med formatering. 0 Siter
Gjest Kengun Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Spekulativ tenkning skal man ta på alvor. Jeg ser ikke bort fra at du er inne på noe, det er nemlig ikke all utgående post m/vedlegg som kommer i retur. De fleste går det helt greit med. Men hva er rtf? Hvordan lagrer jeg i rtf? Og hva er Visual Basic? Sorry, men det var nok ingen trøst at du har _dine_ problemer :-) bare et lite tips: man kan også pakke ned filer, f.eks. .doc og .exe filer med winzip, så slipper de enklere igjennom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.