Gå til innhold

kake som ikke skal stekes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir opp mitt vaffeljern som ikke går på strøm prosjekt. Kake er enklere. Noen som har oppskrifter på noen goode kaker som ikke trener å stekes? Bortsett fra bløtkake altså. Jeg husker en gang en kake fra min barndom som besto for det meste av kakesmuler tror jeg, men så var det noe syltetøy inni. Man bare pressa "smulene" sammen, klinte på litt syltetøy og la på nye "smuler" på toppen. Husker ikke hva den het? Noen som vet? Ellers tar jeg gjerne imot oppskrifter på andre kaker som ikke trenger å stekes

Gjest kakesmulen
Skrevet

Ostekake med kjeksbunn og uten gelatin.

Skrevet

Ostekake med smulekjeksbunn, eller "kokosbollekake" - i det siste tilfellet blir det jo litt jobb å stivpiske eggekviter, da... Men det er jo barnslig godt. Høres det ut som noko?

Skrevet

Ostekake med smulekjeksbunn, eller "kokosbollekake" - i det siste tilfellet blir det jo litt jobb å stivpiske eggekviter, da... Men det er jo barnslig godt. Høres det ut som noko?

høres bra ut med ostekake,men skulle gjerne hatt oppskriften på den kaka jeg snakket om

Skrevet

høres bra ut med ostekake,men skulle gjerne hatt oppskriften på den kaka jeg snakket om

Ostekake

1 pk havrekjeks (Bitix)

50 -100 g smør

Knus kjeksene i en pose og etterpå blander/knar du det inn med smøret. Ha dette i en kakeform (slik du steker i ) og jevn dette utover i hele formen. Skal stå kaldt i 1 time.

1 pk kremost (appelsin/annanas)

1 pk kremfløte

1 pk fromarsj (sitron) oppskrift står på pakken her.

Pisk fløten ikke helt stiv, ha i fromarsen og pisk videre. Ha dette opp kjeksene i kakeforma og la dette stå en stund, gjerne 1 time kaldt og server. Kaka er kjempegod og veldig enkel å lage.

Gjest mor i juni
Skrevet

Ostekake

1 pk havrekjeks (Bitix)

50 -100 g smør

Knus kjeksene i en pose og etterpå blander/knar du det inn med smøret. Ha dette i en kakeform (slik du steker i ) og jevn dette utover i hele formen. Skal stå kaldt i 1 time.

1 pk kremost (appelsin/annanas)

1 pk kremfløte

1 pk fromarsj (sitron) oppskrift står på pakken her.

Pisk fløten ikke helt stiv, ha i fromarsen og pisk videre. Ha dette opp kjeksene i kakeforma og la dette stå en stund, gjerne 1 time kaldt og server. Kaka er kjempegod og veldig enkel å lage.

Hva slags smør bruker du? *grønn*

Skrevet

Ostekake får du også kjøpt i sånn pakke, det er bare å blande inn smør og fløyte (i den varianten jeg kjøpte).

Skrevet

Sånn engelsk trifle skal vel heller ikke innom ovnen....

Gjest tilslørte bondepiker eller ?
Skrevet

Syns det hørtes ut som desserten "tilslørte bondepiker" jeg .... borsett fra at du ikke nevner kremen .....

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Sånn engelsk trifle skal vel heller ikke innom ovnen....

'sånn engelsk trifle' -- det har jeg kanskej oppskrift på - iallfall er det ei bøtte med sånn ferdiglagde bløtkake-aktige biter, blandet med krem, frukter (fersken? aprikos? fra boks.) og gelé eller syltetøy, såvidt jeg husker ... smakte det engang i middelalderen (Aunt Mary's Trifle' eller noe sånt - tanta til kjæresten .. )

Ser innmari stilig ut hvis du har en bolle i glass med rette kanter - altså sylindrisk, litt smal og høy. Da ser du ingrediensene .... stilig!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...