Gå til innhold

Skolen til barna brant i natt.

Anbefalte innlegg

Gjest trist dag:o(
Skrevet

Skolen til barna brant i natt.

Ikke noe trivelig telefon vi våknet til i morges. Skolen sto i brann!

Ødeleggelser til flere millioner.Men en skal vel heller være glad for at dette ikke skjedde i skoletida. Brannen var eksplosjonsartet,tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd da.

Barna tenker jo selvfølgelig mest på ting de hadde der og ting de hadde laget.

Skoledagene kommer vel til å bli litt annerledes nå,en stund fremover.

Grusom start på dagen dette.:o(

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

7

• Dorthe

4

• nedtelling

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

huff,, det var trist!

Bra at barna ikke var tilstede da det brant! Huff,,. ekkelt å tenke på!

Skrevet

Verre er det med to foreldrepar i nabokommunen. To syv-åringer fra Rygge på oppdagelsesferd i Vansjø druknet i en dyp feltspatgruve forrige dagen.

Når det ikke er mer enn en måneds tid siden to barn på henholdsvis ett og åtte år ble drept i en trafikkulykke på Larkollenveien, så sier det seg selv at en brann uten personskade blir peanuts - tross alt.

Jeg vet ikke noe mer å si.

Gjest perpål
Skrevet

Verre er det med to foreldrepar i nabokommunen. To syv-åringer fra Rygge på oppdagelsesferd i Vansjø druknet i en dyp feltspatgruve forrige dagen.

Når det ikke er mer enn en måneds tid siden to barn på henholdsvis ett og åtte år ble drept i en trafikkulykke på Larkollenveien, så sier det seg selv at en brann uten personskade blir peanuts - tross alt.

Du hadde vel kanskje hatt en annen tone hvis det var dine barn`s skole? eller har du ikke barn?

Skrevet

Det blir litt annerledes med ting som angår oss direkte.

Men det er jo tragisk det du forteller om også,bevares!

Skrevet

Du hadde vel kanskje hatt en annen tone hvis det var dine barn`s skole? eller har du ikke barn?

Jo, jeg har barn - og jeg er takknemlig for hver dag som går uten at det skjer dem noe. Hvis du klarer å lese noe annet enn omtanke for barnas ve og vel ut av det jeg skrev, så bør du justere mottakeren din.

En skole kan erstattes, men en kan aldri erstatte barna sine.

Gjest Terakotta
Skrevet

Jo, jeg har barn - og jeg er takknemlig for hver dag som går uten at det skjer dem noe. Hvis du klarer å lese noe annet enn omtanke for barnas ve og vel ut av det jeg skrev, så bør du justere mottakeren din.

JEG skjønte det, -at du trøstet henne som skolen brant for - for at hun skulle se det hele i et annet perspektiv - men du vet, - folk leser ikke deg velmenende :)

Skrevet

JEG skjønte det, -at du trøstet henne som skolen brant for - for at hun skulle se det hele i et annet perspektiv - men du vet, - folk leser ikke deg velmenende :)

Synes kanskje det var litt merkelig.Jeg sier jo selv at jeg er glad for at det ikke gikk menneskeliv.Trenger vel ikke den påminnelsen da?

Gjest Terakotta
Skrevet

Synes kanskje det var litt merkelig.Jeg sier jo selv at jeg er glad for at det ikke gikk menneskeliv.Trenger vel ikke den påminnelsen da?

Nei, men det er nå sant likevel. Om skolen vår hadde brent ned, hadde våre unger også vært lei seg.

Gjest perpål
Skrevet

Jeg har ikke skrevet at du ikke har omtanke for dine barn. Men du burde forstå at denne saken blir helt annerledes for dem det angår.Enn noen som ikke er innvolvert i det hele tatt.Spesielt på barnas vegne.

Skrevet

Nei, men det er nå sant likevel. Om skolen vår hadde brent ned, hadde våre unger også vært lei seg.

Ja,og kanskje du også på barnas vegne.

Skrevet

Jeg har ikke skrevet at du ikke har omtanke for dine barn. Men du burde forstå at denne saken blir helt annerledes for dem det angår.Enn noen som ikke er innvolvert i det hele tatt.Spesielt på barnas vegne.

Selvsagt skjønner jeg at tapet av skolen er trist, men sett det i litt perspektiv, så blir det lettere å bære. Jeg tror disse foreldrene i Rygge hadde byttet plass med deg når som helst.

Skrevet

Nah, skitt au, jeg er vel ikke alltid så velmenende heller.

Skrevet

Selvsagt skjønner jeg at tapet av skolen er trist, men sett det i litt perspektiv, så blir det lettere å bære. Jeg tror disse foreldrene i Rygge hadde byttet plass med deg når som helst.

He he, nå høres du snart ut som en annen her på forumet :o)

Men jeg er helt enig med deg, det kan ikke sammenlignes.

Huset til faren til minstemann brant ned for noen år siden og minstemann mistet alle tingene sine der. Ungen var mest opptatt av at det hadde gått bra med pappa (og bikkja)

Skrevet

Selvsagt finnes det mye her i verden som er tristere,men akkurat nå var det denne skolebrannen som var saken.

Man svartmaler ikke hele verden for at man akkurat der og da synes en bestemt ting er trist!

Skrevet

Huset til faren til minstemann brant ned for noen år siden og minstemann mistet alle tingene sine der. Ungen var mest opptatt av at det hadde gått bra med pappa (og bikkja)

«-He he, nå høres du snart ut som en annen her på forumet-»

Huff, Gud forby!

*dyster mine*

Skrevet

Sikkert noen som hadde det myyye verre et eller annet sted i verden da også.

Gjest bjelke
Skrevet

Nå bruker du Sør-retorikk ;-)

"det det er vel ingenting mot for dette.."

Måtte bare si det. *s*

Skrevet

Nå bruker du Sør-retorikk ;-)

"det det er vel ingenting mot for dette.."

Måtte bare si det. *s*

Hørt det nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...