Gå til innhold

Bør vi kaste muslimene ut av Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"... deportere de som vil stå med ræva i været fem ganger daglig."

Seriøs debatt?

Seriøs debatt? Det kommer vel like mye an på deg som på meg, men hvis du heller vil henge deg opp i retorikk enn å diskutere sak, så vet vi jo erfaringsmessig hvor vi ender opp, eh?

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Mr Kahn

41

• Goliath

13

• Grip

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terakotta
Skrevet

Bare for å blande meg litt: Det er et udiskutabelt faktum at menn er mer tilbøyelige til voldsatferd enn kvinner.

Dette er dokumentert, det er IKKE bullshit.

Bare sånn at det er sagt.

det er på vei til å snu. Så vi jenter må passe oss for å ikke havne i den samme "ikkeverbale problemløsingen"

Skrevet

Seriøs debatt? Det kommer vel like mye an på deg som på meg, men hvis du heller vil henge deg opp i retorikk enn å diskutere sak, så vet vi jo erfaringsmessig hvor vi ender opp, eh?

Retorikken er vel å anse som et symtom på den bisarre argumentasjonen. Å foreslå å kaste ut samtlige muslimer syns jeg er for outrert til at det kan tas seriøst.

Skrevet

Jeg ber bare om forståelse for at jeg ikke engang gidder å kommentere dette innlegget.

Ja, for det er jo like tåpelig som det du skriver.

Forskjellen er bare at Nikki parodierer deg.

Skrevet

Du har forlengst meldt deg ut av noe som engang ligner på "seriøs debatt".

Du er ikke bedre enn de som vil deportere jødene.

Om ikke fysisk, så in spirit. Jødene ble ikke deportert til sandyner og moskeer, de ble deportert til dødsleire der dine venner Hitler, Göring, Himmler, Shellenberg og Kaltenbrunner sendte dem opp gjennom pipa som røyk og aske.

Ikke hadde de gjort noe galt i Norge heller, bortsett fra å være det du åpenbart hater mest her i verden: å være jøde.

Skrevet

Kvinner bruker en annen for for vold, som ikke setter fysiske spor. Deres måte er renkespill og intriger. En skal ikke ha tilbragt mange timene på en kvinnedominert arbeidsplass for å se det.

Forøvrig skulle det være kvinnene som sto øverst på barrikadene for å bli kvitt Islams tvangstrøye.

Det er intet som tilsier at ikke menn kan gjøre det samme. "Psykologisk krigføring" er ikke på noen måte forbeholdt kvinner.

Skrevet

Igjen melder du deg ut av seriøs debatt.

Hvordan kan du vite det?

Skrevet

Retorikken er vel å anse som et symtom på den bisarre argumentasjonen. Å foreslå å kaste ut samtlige muslimer syns jeg er for outrert til at det kan tas seriøst.

Deg om det, jeg dikterer ikke dine meninger.

Skrevet

Om ikke fysisk, så in spirit. Jødene ble ikke deportert til sandyner og moskeer, de ble deportert til dødsleire der dine venner Hitler, Göring, Himmler, Shellenberg og Kaltenbrunner sendte dem opp gjennom pipa som røyk og aske.

Ikke hadde de gjort noe galt i Norge heller, bortsett fra å være det du åpenbart hater mest her i verden: å være jøde.

Og du var med på å bombe WTC i USA.

Skrevet

Det er intet som tilsier at ikke menn kan gjøre det samme. "Psykologisk krigføring" er ikke på noen måte forbeholdt kvinner.

So what?

Skrevet

Og du var med på å bombe WTC i USA.

Jepp, blame the jews.

Bygget noen konseentrajosnsleire i det siste?

Gjest Terakotta
Skrevet

nei - det syns jeg ikke :)

MEN, man kan skille Kirke og Stat - og dermed også kunne si nei til andre religioner - som støtteordninger fra Staten f.eks. Alle religiøse bør betale selv for kirker, moskeer, synagoger etc.

(- OG teknisk etat burde vært mer innblandet når det gjelder det estetiske, -slik at det skal passe inn i lokalsamfunnet - rent estetisk. Jeg har sett så mange "gudshus" nå bygget på dugnad -som ikke ser ut i måneskinn,- ser ut som de prøver å overgår stjerna til Sand på Gardermoen. eks. ny kirke i Askim: - grøss)

Religion som blir blandet med politikk lukter det sur klut av. Religion burde være noe dypt personlig og ikke et styringssett fra middelalderen.

Så klart man ser fundamentalisme i en religion som Islam, slik man så på Kristendommen for et par hundre år siden. Den er til for å undertrykke folk - og i særdeleshet kvinner. Man skal ikke gå så veldig langt tilbake i tid her i Norge for å finne det samme.

Jeg unner alle undertrykte muslimer - i særdeleshet kvinner å komme til et land som Norge - men ikke for å fortsette på samme måten, men for å nyte godt av et demokrati og en frihet. Det er ikke alltid DE kommer,-

Man skal i disse terrorist-tider være ekstremt på vakt med de som kommer inn. Det er man ikke i dag. Det er ikke akkurat familier med barn vi ser i transittmottakene, slik det var bare for et par år siden. Det er enslige menn i 19-30 års alderen. Ja, klart man tenker sitt. 5000 av dem igjen, har siden 2002 stukket av - da de fikk avskjedspapirene - selvsagt, og er enda her i landet i sjul. Jeg synes det er skremmende. De legger jo disse transittmottakene midt i små lokalsamfunn - MEGET lett å stikke seg vekk, i stedet for å la de ligge ved Gardermoen el. - og på en sånn måte at søknadene kunne blitt RASKT behandlet, det skylder man dem, -og så RETT UT om de ikke "holder mål" som asylsøkere.

Ja, det burde og skulle være en slags karantene før de ble godkjent eller avvist.

Det er da det virker så teit å få neglklipperen sin konfiskert på flyplassen når man skal fly til Mallorca, liksom....

Gjest papegøya
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke vi skal, siden du spør. Vi har ytringsfrihet (som du benytter deg av) og religionsfrihet, og det må gjelde for alle, ellers er de ikke mye verdt.

Depotasjon på bakgrunn av etninsk tilhørighet eller religion er da virkelig ikke noe å diskutere hypotetisk engang i Norge i 2004. Det er i hvertfall ikke mindre menneskefiendtlig en nazismen. Hvis du setter likhetstegn mellom nazisme og islam, og så tydelig forakter sistnevnte, er det komplett uforståelig for meg hvorfor du ønsker at Norge skal innføre samme facistiske, fundamentalistiske praksis som du fordømmer.

Skrevet

Jepp, blame the jews.

Bygget noen konseentrajosnsleire i det siste?

Det er noe patetisk med selvoppnevnte martyrer, som misbruker en av verdens største tragedier til dine virkelighetsfjerne prosjekter.

Det du bedriver kan ikke beskrives som annet enn jødehat - like giftig som det for 60 år siden.

Skrevet

Hvordan kan du vite det?

Fordi jødehatet ditt er så stort at du ikke kan tas seriøst.

Skrevet

So what?

Nettopp. Du har torpedert ditt eget "argument".

Skrevet

Jo, det har med rasisme å gjøre når du tillegger terrorisme til folkegrupper, enten det er jøder, muslimer eller andre.

Det er ikke bedre å trakassere muslimer i 2004 enn det var å trakassere jøder (på akkurat samme måte som du bedriver) i 1937.

Man gjenkjenner lett de totalitære ideologier når de viser seg. Nazisme og kommunisme er nedkjempet. Islam er sterkt voksende.

Å omtale motstand mot nazisme, kommunisme og islam som rasisme, blir selvsagt meningsløst.

Skrevet

Fordi jødehatet ditt er så stort at du ikke kan tas seriøst.

Slapp av, sør. Nå snakker du over deg. Det er bare morro, skjønner du.

Skrevet

Nettopp. Du har torpedert ditt eget "argument".

Du spreller som vanlig i ditt eget garn. ETT retorisk spørsmål, og du går i fistel.

Morsomt å observere.

Gjest Terakotta
Skrevet

Man gjenkjenner lett de totalitære ideologier når de viser seg. Nazisme og kommunisme er nedkjempet. Islam er sterkt voksende.

Å omtale motstand mot nazisme, kommunisme og islam som rasisme, blir selvsagt meningsløst.

veldig sant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...