Gå til innhold

Arveoppgjør/Tilbud fra Togo

Anbefalte innlegg

Gjest Ekte rikdom? Eller lureri?
Skrevet

Jeg har lest mye om forskjellige saker, der både Nordmenn og andre skandinaviere har blitt lurt av slik "Nigeria-svindel" som det kalles.

Svindelen går ut på at det kommer en mail, tilsynelatende fra en advokat, som presenterer et stort millionbeløp som DU er arving til!

Biter du på?

Det skal være helt uten risiko, det er 100% lovlig, du er arving til en fjern slektning du aldri har hørt om!

Frister det?

Bare innrøm det, du blir litt interessert, og veldig nyskjerrig, ikke sant?

De som har blitt lurt, har plutselig fått krav om å betale skatt og avgifter på arven, før den kan overføres. Noen har gått rett på limpinnen, tatt opp store lån, og tapt alt, for det fantes ingen arv... "Nigeria-Mafiaen" gnir seg i hendene over nok et fjols som bet på.

Så en dag får du et liknende brev -men det skiller seg ut.

Det skal ikke koste deg noe.

Helt sikkert.

Advokaten ringer og ringer. Men du tør ikke svare, kan det være mafia?

De mailer deg. Om igjen og om igjen. I en av mailene ligger et ferdig stilet krav til banken, om at du gjør krav på arven. Det er bare å signere og faxe til banken. Sammen med kopi av en en dødsattest.

Advokaten vil ha 60% -rimelig nok, han gjør deg jo rik!

Du løper ingen risiko selv om du ikke er den egentlige arvingen, dette har han tenkt nøye igjennom og funnet ut at siden du har samme etternavn, kan du gjøre krav på arven rettmessig, det finnes ikke flere slektninger av denne mannen, nemlig. Han tok med seg sin kone og tre barn inn i døden, i en tragisk bilulykke for to år siden.

Du får denne mailen fordi advokaten sier han ikke kan sitte i sin stol og bare se på at kontoen stenges og pengene tilfaller myndighetene, og han fant tilfeldigvis ditt navn i et søk på nettet...

Eller?

Nok en intrikat felle med risiko for å gå personlig konkurs?

HVA HADDE DERE GJORT?

Fortsetter under...

Gjest what the...
Skrevet

Fra nigeria eller lignende det også da eller?

Da hadde jeg ikke gjort det!

Skrevet

Fra nigeria eller lignende det også da eller?

Da hadde jeg ikke gjort det!

Det kan komme fra hvor som helst i Afrika, Nederland, eller USA, for den saks skyld.

Hadde du trodd på det?

Gjest what the...
Skrevet

Det kan komme fra hvor som helst i Afrika, Nederland, eller USA, for den saks skyld.

Hadde du trodd på det?

Tviler på det,har iallefall undersøkt veldig først,kontaktet politi f.eks.

Skrevet

Det er ikke sikkert at de er ute etter penga dine, men et kontonummer som de kan bruke til gjennomstrømming av penger som skal hvitvaskes.

Står sikkert noe om dette på Økokrims hjemmeside!

Skrevet

Det er ikke sikkert at de er ute etter penga dine, men et kontonummer som de kan bruke til gjennomstrømming av penger som skal hvitvaskes.

Står sikkert noe om dette på Økokrims hjemmeside!

Hadde du gjort det, da?

Stilt kontoen din disponibel mot et tosifret millionbeløp?

Jeg spør av nysgjerrighet, ikke fordi jeg selv vurderer det. Jeg vet jo at det er svindel...

Men spennende å høre hvordan andre ville reagert.

Annonse

Skrevet

Hadde du gjort det, da?

Stilt kontoen din disponibel mot et tosifret millionbeløp?

Jeg spør av nysgjerrighet, ikke fordi jeg selv vurderer det. Jeg vet jo at det er svindel...

Men spennende å høre hvordan andre ville reagert.

Nei, jeg hadde ikke gjort det!

Skrevet

Hvis noe virker for godt til å være sant, er det som regel det.

Gammelt jungelordtak.

Kizza1365380506
Skrevet

Sletter det med en gang. Leser ikke lenger disse mailene. Jeg er da ikke dum heller!!!

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...