Gå til innhold

Hvordan skape terrorister - erfaringer fra Israel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men å aktivt gjennomføre terroraksjoner mot sivile og uskyldige kvinner og barn - det er derimot det samme som å forsvare seg?

Det stemmer ikke overens med min forståelse av å "forsvare seg", men jeg forstår at du synes det passer inn i din definisjon av ordet.

Da er det vel neppe noen vits i å diskutere det noe nærmere....

Israel utfører aktive terrorhandlinger mot "kvinner og barn" ved å terrorisere dem, okkupere landområdene deres, frata dem mat, bombe dem med F16, osv.

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Goliath

10

• Mr Kahn

10

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beklager, men som du vet er det du som er i et knøttlite mindretall av ekstremister her.

Det er du som er talsmann for ekstremistene, Sør. Det kan alle se, også flertallet.

Skrevet

Det er du som er talsmann for ekstremistene, Sør. Det kan alle se, også flertallet.

Nei, fordi det store store flertall av verdens befolkning er for opprettelse av en palestinsk stat.

Du, og noen andre virkelighetsfjerne ekstremister, er imot.

Skrevet

Nei, fordi det store store flertall av verdens befolkning er for opprettelse av en palestinsk stat.

Du, og noen andre virkelighetsfjerne ekstremister, er imot.

Jeg, som den minste bukken Bruse, er imot at en palestinsk stat opprettes på jødisk kjerneland, og som belønning for 55 år med terrorisme.

Jeg er imot et judenrein Judea og Samaria til fordel for Arafats korrupte klaner og militser.

Jeg er imot å repatriere 4 millioner arabere til Israel da dette er et ledd i å oppløse nasjonen Israel og jage jødene ut av Midtøsaten.

Når du går dette nærmere etter i sømmene, så vil du oppdage at araberne også er i mot en palestinsk stat på Vestbredden og i Gaza. Les PLOs charter av 1968, les Fatahs Lov og ikke minst Etappe-planen.

Kanskje det er på tide å gå litt i detaljer her, så du ikke går deg bort i dine egne forenklinger?

Skrevet

Jeg, som den minste bukken Bruse, er imot at en palestinsk stat opprettes på jødisk kjerneland, og som belønning for 55 år med terrorisme.

Jeg er imot et judenrein Judea og Samaria til fordel for Arafats korrupte klaner og militser.

Jeg er imot å repatriere 4 millioner arabere til Israel da dette er et ledd i å oppløse nasjonen Israel og jage jødene ut av Midtøsaten.

Når du går dette nærmere etter i sømmene, så vil du oppdage at araberne også er i mot en palestinsk stat på Vestbredden og i Gaza. Les PLOs charter av 1968, les Fatahs Lov og ikke minst Etappe-planen.

Kanskje det er på tide å gå litt i detaljer her, så du ikke går deg bort i dine egne forenklinger?

Og forøvrig er du en stor motstander av virkeligheten?

Skrevet

Israel utfører aktive terrorhandlinger mot "kvinner og barn" ved å terrorisere dem, okkupere landområdene deres, frata dem mat, bombe dem med F16, osv.

Det var ikke det jeg skrev noe om.

Det jeg skrev var at du da OGSÅ burde forstå Israelernes behov for å forvare seg.

Annonse

Skrevet

Det var ikke det jeg skrev noe om.

Det jeg skrev var at du da OGSÅ burde forstå Israelernes behov for å forvare seg.

Det "behovet" er det samme som nazistenes "behov" for å "forsvare" seg mot det norske Hjemmevernet.

Israel okkuperer et annet folk landområder ulovlig, og kan selvsagt ikke kalle det "forsvar".

Skrevet

Det "behovet" er det samme som nazistenes "behov" for å "forsvare" seg mot det norske Hjemmevernet.

Israel okkuperer et annet folk landområder ulovlig, og kan selvsagt ikke kalle det "forsvar".

Dersom vi tenker oss at Norge i forkant av 1940 hadde angrepet Tyskland fire ganger i løpet av relativt kort tid, kan det jo tenkes at historien ville fått en annen vinkling.

Israel er jo blitt angrepet på denne måten av araberne. Målene for disse krigene har slett ikke vært i samsvar med FN's intensjoner og vedtak.

Da blir det litt stusselig fra muslimsk side, å klage på at Israel forsvarer seg.

Skrevet

Dersom vi tenker oss at Norge i forkant av 1940 hadde angrepet Tyskland fire ganger i løpet av relativt kort tid, kan det jo tenkes at historien ville fått en annen vinkling.

Israel er jo blitt angrepet på denne måten av araberne. Målene for disse krigene har slett ikke vært i samsvar med FN's intensjoner og vedtak.

Da blir det litt stusselig fra muslimsk side, å klage på at Israel forsvarer seg.

Din historieforfalskning er latterlig. Det er opplest og vedtatt utallige ganger at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og ikke omvendt.

Skrevet

Din historieforfalskning er latterlig. Det er opplest og vedtatt utallige ganger at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder ulovlig, og ikke omvendt.

Jeg forsøker å se dagens situasjon i lys av den nære historie i området.

Jeg vet jo at det er fremmed for deg, men det kan likevel være nyttig for å kunne se konflikten fra begge sider.

Skrevet

Jeg forsøker å se dagens situasjon i lys av den nære historie i området.

Jeg vet jo at det er fremmed for deg, men det kan likevel være nyttig for å kunne se konflikten fra begge sider.

Det er kanskje noe du burde forsøke?

Skrevet

Så du synes nok en gang du kan sammenlikne det norske heimevernet og deres aksjoner mot tyske militære mål, med palestinernes aksjoner rettet ene og alene mot uskyldige sivile mennesker.

Nok en kvalmende insinuering fra deg som du faktisk burde skamme deg over.

Men det vet jeg du ikke har vett til - desverre.

Skrevet

Leser du ikke hva andre skriver Sør?

Og kan du ikke tenke egne tanker og gjøre deg egne vurderinger?

Det er sikkert mange med meg som er rimlig lei av dine "hakk i plata" svar som IKKE er svar på det som tas opp.

Annonse

Skrevet

Det er kanskje noe du burde forsøke?

Hvis du ikke har noen svar, så kan du like gjerne la være å kommentere.

Du fremstiller deg jo selv bare som en stor tulling....

Skrevet

Så du synes nok en gang du kan sammenlikne det norske heimevernet og deres aksjoner mot tyske militære mål, med palestinernes aksjoner rettet ene og alene mot uskyldige sivile mennesker.

Nok en kvalmende insinuering fra deg som du faktisk burde skamme deg over.

Men det vet jeg du ikke har vett til - desverre.

Bombingen av Dresden, Hiroshima og Nagasaki ble neppe protestert av det norske HV.

Skrevet

Leser du ikke hva andre skriver Sør?

Og kan du ikke tenke egne tanker og gjøre deg egne vurderinger?

Det er sikkert mange med meg som er rimlig lei av dine "hakk i plata" svar som IKKE er svar på det som tas opp.

Du skriver: "Det er sikkert mange med meg som er rimlig lei av dine "hakk i plata" svar som IKKE er svar på det som tas opp."

Så vær lei da, Goliath. Det er da ditt problem, akkurat som sutringen din.

Skrevet

Hvis du ikke har noen svar, så kan du like gjerne la være å kommentere.

Du fremstiller deg jo selv bare som en stor tulling....

Enda mer sutring fra deg.

Gjest applaus
Skrevet

Det har alltid vært marxistenes forklaringsmodell at den fattige verden må ty til terror for å overleve i den rikes verden. Hvis sult hadde vært forklaringen, så ville vel to tredjedeler av verden vært involvert i terror.

Det er den samme ynkelige hamringen mot Israel, 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Dette kommer fra et miljø som solgte landet sitt til KGB og Stasi for 30 sølvpenger, jeg lyver ikke, dette er slett ikke våre venner.

En støtte til Israel er en indirekte støtte til demokrati og sivilisasjon.

Applaus, Mr. Kahn ! Det innlegget likte jeg veldig godt.

Skrevet

Bombingen av Dresden, Hiroshima og Nagasaki ble neppe protestert av det norske HV.

De militante palestinerne er de som utfører aksjonene, og det er de du bruker i din sammenlikning.

Men jeg ser at du ikke en gang er mann nok til å stå for dine kvalmende påstander....

Ditt forsøk på å forsvare ditt drittpreik er ikke mindre kvalmende.

Skrevet

Du skriver: "Det er sikkert mange med meg som er rimlig lei av dine "hakk i plata" svar som IKKE er svar på det som tas opp."

Så vær lei da, Goliath. Det er da ditt problem, akkurat som sutringen din.

Det burde være ditt problem, men du lever vel kanskje i en verden der du har større problemer med virkligheten enn ditt pjatt her på DOL - så det kan jeg faktisk forstå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...