Gjest i langpanne Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Jeg finner ikke noen oppskrifter på kokosbollekake på nettet. Kanskje du har en oppskrift du vil dele med meg? Har funnet en oppskrift på "kjempekokosbolle", men jeg vet jo ikke hvor mange ganger jeg må doble den oppskrifter for at det skal bli nok til en liten langpanne... 0 Siter
Minigullet Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Jeg kan ikke lage for langpanne - kun form på 24 cm, men du kan jo triple den, det blir ca riktig tror jeg. Det som er greit er jo at den ikke hever så du bare lager masse og heller i langpanna til det ser nok ut. Min oppskrift: 4 eggehviter, 4 dl sukker, 6 plater gelatin, 1 ts vaniljesukker, 1 dl kokende vann glasur: 1 kokesjokolade, 1 ss delfiafett Pisk eggehviter stive, bland i suker og vaniljesukker. Gelantingplatene smeltes i vannet og balndes i. Pises i 5 min med maskin. Settes kaldt i form. Glasur: Smelt kokesjokoladen på savk varme sammen med en dæsj vann. Ta gryta av platen. Smelt deretter fettet oppi. Pynt med kokos. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.