Gå til innhold

Trenger hjelp til en script....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "no right click"-script på siden min (for å beskytte artisten jeg har kjøpt web-settet fra).

Men jeg har noe annet på siden min der artisten krever at jeg også har "Disable image toolbar"-script. Begge fås hos http://www.dynamicdrive.com

Problemet mitt er at når jeg prøver å sette inn imagetoolbar disable scriptet, så er det akkurat som om det andre scriptet (no right click) ikke virker lenger...! Iallefall er det fullt mulig å høyreklikke...

Kan noen se på siden min og hjelpe meg? Det er på hovedsiden jeg ikke får til dette, eller de sidene med flere tabeller og sånt, for siden som heter .../familiebilder der går det fint å bruke begge script samtidig!!

Noen som skjønte hva jeg mente nå og kan titte på det for meg???????

Vennlig hilsen Bente

http://www.bentemor.com

Gjest nei til script
Skrevet

Forstår ikke helt hysteriet med disse scriptene. Alt som er synlig på en webside kan kopieres på en eller annen måte. - Så til ditt problem: Det å blande script kan være vanskelig, men pass på at du holder scriptene helt adskilt slik at du ikke blander dem sammen. Husk at noen script krever at du plasserer noe av koden i

, og også i "".
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg med scriptingen - men hvis du har fått det til å virke på en side, så foreslår jeg at du går gjennom og sammenligner koden på de to sidene for å finne ut hvor de er forskjellige. Så klarer du kanskje å finne ut av det.

Men scriptet i seg selv er meningløst. For å omgå det er det bare å skru av javascript, eller la være å krysse av for å la script "fange" høyreklikk (dette kan man gjøre i Opera blant annet). Sånne script er ingen beskyttelse i det hele tatt, bare plagsomme, siden de hindrer brukeren i å høyreklikke på siden for andre formål. Enhver perosn som faktisk har lyst å stjele bildene vil få det til. Da vil jeg tro du kommer lenger med en erklæring om at bildene er "privat eiendom".

Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg med scriptingen - men hvis du har fått det til å virke på en side, så foreslår jeg at du går gjennom og sammenligner koden på de to sidene for å finne ut hvor de er forskjellige. Så klarer du kanskje å finne ut av det.

Men scriptet i seg selv er meningløst. For å omgå det er det bare å skru av javascript, eller la være å krysse av for å la script "fange" høyreklikk (dette kan man gjøre i Opera blant annet). Sånne script er ingen beskyttelse i det hele tatt, bare plagsomme, siden de hindrer brukeren i å høyreklikke på siden for andre formål. Enhver perosn som faktisk har lyst å stjele bildene vil få det til. Da vil jeg tro du kommer lenger med en erklæring om at bildene er "privat eiendom".

Jeg får gå igjennom og sjekke hva jeg gjør feil en gang til. Er forsåvidt enig i det at scriptet i seg selv ikke nødvendigvis gir noen beskyttelse, men det er jo allikevel en måte å kanskje sile ut NOEN som vil "stjele" grafikk. Og den grafikken det er snakk om er jo bare sånne søte små adopsjoner, og jeg går ut ifra at de som ønsker seg dem ikke går så langt for å stjele dem uansett....

Og nå er det jo engang et krav fra den som har laget disse at scriptet må være på siden, så da er det jo greit å etterkomme dette....

Det er mange forskjellige "verdener" der ute, og jeg syns grafikk og adopsjoner og sånt er veldig morsomt, så da får jeg nå bare gjøre som de sier :o))))

Skrevet

Forstår ikke helt hysteriet med disse scriptene. Alt som er synlig på en webside kan kopieres på en eller annen måte. - Så til ditt problem: Det å blande script kan være vanskelig, men pass på at du holder scriptene helt adskilt slik at du ikke blander dem sammen. Husk at noen script krever at du plasserer noe av koden i

, og også i "".

Jeg har kommentert dette med bruk av script i svaret til citoyen...

Men til dette med plassering av script; Jeg mener bestemt at jeg plasserte det riktig, men det får jeg sjekke på nytt, for n'te gang :o)

Men KAN noen script forstyrre hverandre, altså at det ene ikke kan fungere SAMMEN med det andre??? Det var det jeg trodde for helt konsekvent sluttet det ene å virke når jeg satte inn det andre....?? Jeg har ikke særlig greie på dette og er helt selvlært, så det er nok en ting eller hundre jeg ikke har fått med meg...

Gjest nei til script
Skrevet

Jeg har kommentert dette med bruk av script i svaret til citoyen...

Men til dette med plassering av script; Jeg mener bestemt at jeg plasserte det riktig, men det får jeg sjekke på nytt, for n'te gang :o)

Men KAN noen script forstyrre hverandre, altså at det ene ikke kan fungere SAMMEN med det andre??? Det var det jeg trodde for helt konsekvent sluttet det ene å virke når jeg satte inn det andre....?? Jeg har ikke særlig greie på dette og er helt selvlært, så det er nok en ting eller hundre jeg ikke har fått med meg...

ja script kan forstyrre hverandre, f.eks. ved at de benytter samme variabelnavn. Se etter om du finner igjen like variabler i de 2 scriptene.

Skrevet

Jeg får gå igjennom og sjekke hva jeg gjør feil en gang til. Er forsåvidt enig i det at scriptet i seg selv ikke nødvendigvis gir noen beskyttelse, men det er jo allikevel en måte å kanskje sile ut NOEN som vil "stjele" grafikk. Og den grafikken det er snakk om er jo bare sånne søte små adopsjoner, og jeg går ut ifra at de som ønsker seg dem ikke går så langt for å stjele dem uansett....

Og nå er det jo engang et krav fra den som har laget disse at scriptet må være på siden, så da er det jo greit å etterkomme dette....

Det er mange forskjellige "verdener" der ute, og jeg syns grafikk og adopsjoner og sånt er veldig morsomt, så da får jeg nå bare gjøre som de sier :o))))

Adopsjoner? Mener du animasjoner?

Skrevet

Adopsjoner? Mener du animasjoner?

Nei, jeg mener adopsjoner....!! Sikkert ikke noe for deg :o))) Bare sånne veldig populære jentegreier... Har litt på siden min, du kan jo ta en titt...

Skrevet

ja script kan forstyrre hverandre, f.eks. ved at de benytter samme variabelnavn. Se etter om du finner igjen like variabler i de 2 scriptene.

Hva er en variabel....? Sånn at jeg kan sjekke det...

Gjest nei til script
Skrevet

Hva er en variabel....? Sånn at jeg kan sjekke det...

en variabel er en "kontainer" som kan inneholde verdier som f.eks. A=5 - A er her en variabel. en variabel kan også være et ord som f.eks. SUM=34+23 - SUM er her en variabel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...