Gå til innhold

Tushetsplikt

Anbefalte innlegg

Bente831365380491
Skrevet

Hvordan er det med taushetsplikten til folk på trygdekontoret? Hva skal man gjøre dersom man mener at de har brutt taushetsplikten??

Skrevet

Trygdeforum!

Men de har taushetsplikt, men ikke på samme måte som hos legen, men som på sosialkontoret... gjelder det grunnen til at du er syk, og dette må diskuteres innad på trygdekontoret (for at du skal få penger ect) må det jo bare gjørest da ikke en enkelt trygdekonsulent kan bare "gi" deg det du vil ha uten å skjekke fakta.

Bente831365380491
Skrevet

Trygdeforum!

Men de har taushetsplikt, men ikke på samme måte som hos legen, men som på sosialkontoret... gjelder det grunnen til at du er syk, og dette må diskuteres innad på trygdekontoret (for at du skal få penger ect) må det jo bare gjørest da ikke en enkelt trygdekonsulent kan bare "gi" deg det du vil ha uten å skjekke fakta.

Det er jo greit. Men denne personen opplyste til en som ringte dit. Han sa at han ringte for meg, men ikke spurte hun om navnet hans og ikke hvilken forbindelse han hadde til meg.

Snakket med mitt gamle trygdekontor ang. en sak, og sa der at de kunne sende infoen til min mor. Hun jeg snakket med sa da at da måtte jeg gi dem en skriftlig fullmakt for å kunne gi henne informasjon om meg, men til dette trygdekontoret det er snakk om her, hadde jeg ikke gitt noen fullmakt! Det er det som er problemet!

Gjest Terakotta
Skrevet

Det er jo greit. Men denne personen opplyste til en som ringte dit. Han sa at han ringte for meg, men ikke spurte hun om navnet hans og ikke hvilken forbindelse han hadde til meg.

Snakket med mitt gamle trygdekontor ang. en sak, og sa der at de kunne sende infoen til min mor. Hun jeg snakket med sa da at da måtte jeg gi dem en skriftlig fullmakt for å kunne gi henne informasjon om meg, men til dette trygdekontoret det er snakk om her, hadde jeg ikke gitt noen fullmakt! Det er det som er problemet!

da skriver du et krasst brev med kopi til Brukerutvalget i kommunen, om dere har et.

Skrevet

Da er det brudd... om du ikke har gitt fullmakt... vanligt å vite hvem man gir ut opplysninger til

Bente831365380491
Skrevet

Da er det brudd... om du ikke har gitt fullmakt... vanligt å vite hvem man gir ut opplysninger til

Det er det jeg og mener. Men jeg hadde gitt tillatelse til han som ringte. Men det skulle egentlig ikke ha noe å si, mener jeg.

Jusshjelpa mente at jeg måtte anmelde denne saksbehandleren...

Skrevet

Det er det jeg og mener. Men jeg hadde gitt tillatelse til han som ringte. Men det skulle egentlig ikke ha noe å si, mener jeg.

Jusshjelpa mente at jeg måtte anmelde denne saksbehandleren...

Da anmelder du vedkommende...

Skal en del til, da før de gjør noe med det... har selv gjort det med legen min (x-legen) da han for mange mange år siden tok en utvidet blodprøve av meg uten at jeg godkjennte dette (rutinekontroll) og midt i basismøtet med Trygdekontoret, Arbeidskontoret og flere utvalg... sa han at ja hvordan kan du vite dette du som er narkoman.....

ALLE fikk hakeslipp, ikke minst jeg, da jeg ikke var klar over den utvidede blodprøven (som man forøvrig må ha tillatelse for å ta, av vedkommende som man skal ta den av)

Dette gjorde det ti ganger værre for meg å bli frisk da aetat brukte dette MOT meg heletiden, for da kunne jeg ikke bli det og det, og ikke var jeg frisk osv osv... etter at jeg forlengst hadde sluttet å dope meg!!! Som forøvrig er snart to år siden...

Bente831365380491
Skrevet

Skal en del til, da før de gjør noe med det... har selv gjort det med legen min (x-legen) da han for mange mange år siden tok en utvidet blodprøve av meg uten at jeg godkjennte dette (rutinekontroll) og midt i basismøtet med Trygdekontoret, Arbeidskontoret og flere utvalg... sa han at ja hvordan kan du vite dette du som er narkoman.....

ALLE fikk hakeslipp, ikke minst jeg, da jeg ikke var klar over den utvidede blodprøven (som man forøvrig må ha tillatelse for å ta, av vedkommende som man skal ta den av)

Dette gjorde det ti ganger værre for meg å bli frisk da aetat brukte dette MOT meg heletiden, for da kunne jeg ikke bli det og det, og ikke var jeg frisk osv osv... etter at jeg forlengst hadde sluttet å dope meg!!! Som forøvrig er snart to år siden...

Pyton med sånne folk! De har så mye makt, og tror de kan gjøre som de vil, og om de overkjører den det gjelder,

ja så driter de i det! Aaarghhh!!!!

Skrevet

Pyton med sånne folk! De har så mye makt, og tror de kan gjøre som de vil, og om de overkjører den det gjelder,

ja så driter de i det! Aaarghhh!!!!

Kansje det er flere saker på henne... en enkelt hendelse er ikke nok... men bare anmeld henne... så får du også vite hva som skjer!

Bente831365380491
Skrevet

Kansje det er flere saker på henne... en enkelt hendelse er ikke nok... men bare anmeld henne... så får du også vite hva som skjer!

Får prøve det.

Bugge1365380662
Skrevet

Om det blir litt voldsomt med anmeldelser og slikt,og du kanskje er som meg og har lyst til å gjøre noe med urettferdigheter, men så strander det til slutt på ingenting? Hun har jo klart brutt taushetsplikten,og i første omgang kanskje du kunne konfrontert henne fjes til fjes for å høre hva hun har å si om det. Og deretter bestemme deg for om du vil ta det opp med hennes sjef. Du vet hva som er best og lettest for deg å gjøre. jeg ville foretrukket samtale fremfor brev i første omgang sånn rent personlig.Og hennes reaksjon ville vært bestemmende for hva jeg så skulle gjort videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...