liossu Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Leieboerne våre har ikke penger til husleie,og insisterer på å bruke litt av depositumet til å dekke en mnd.husleie. Er ikke dette vår sikkerhet,og er det slik at de har rett til å bruke av det til husleiedekning? De påstår at de har lov til det. Vi har ellers hatt store problemer med å få inn husleie over lengre tid. Hvilken prosess må til for å evnt.kontakte namnsmann? 0 Siter
Gjest tips Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Mener dep. kan gå til husleie når de skal flytte, men nå er den jo til f.eks. å ordne skader eller annet. Faren min leide ut, og tok ikke depositum... De skylder enda mange penger (har flyttet), og det var STORE skader inni huset og utenpå. Så ikke ta fra dep. uten videre. 0 Siter
petter smart Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 De har ingen rett til å bruke depositumet for å betale husleien. Ellers forsvinner hele poenget med depositum, som skal være en sikkerhet for utleier. 0 Siter
Gjest sorimori Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Si opp leieavtalen med dem. Går ut fra at dere har en gjensidig oppsigelsestid på en eller tre mnd. Depositumet skal ikke brukes til å betale husleie. Det skal være din sikkerhet helt til ETTER at de har flyttet ut. De pengene skal brukes til å eventuelt erstatte ting som har blitt ødelagt eller husleie som ikke er betalt når de flytter ut. Men mitt råd først og fremst er å si opp husleieavtalen så raskt som mulig. 0 Siter
Mistera Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Namsmannen blir bare blandet inn ETTER at saken har vært hos forliksrådet... Depositum skal brukes til å betale eventuelle skader som oppstår,om det ikke oppstår skader, og ubetalt husleie! Da går hele depositume til leier når dagen for utflytting kommer... Les kontrakten og se om han har komt med KLARE brudd på avtalen (hehe... trodde det var å ikke betale husleie) Men ring forbrukerrådet slik du får dette rett.... min mor hadde en sak gående frem og tilbake... med noen leieboere... bare fordi brevene ikke innholdt lover og regler... osv osv.. Alt etter om hva som står i avtalen og om denne er gyldig(oppsigelse) Forbrukerrådet vet iallefall hva man skal gjøre http://www.forbrukerportalen.no Good Luck sier bare jeg... da jeg kan tenke meg at dere kommer til å måtte trenge dette!!! 0 Siter
Mistera Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Si opp leieavtalen med dem. Går ut fra at dere har en gjensidig oppsigelsestid på en eller tre mnd. Depositumet skal ikke brukes til å betale husleie. Det skal være din sikkerhet helt til ETTER at de har flyttet ut. De pengene skal brukes til å eventuelt erstatte ting som har blitt ødelagt eller husleie som ikke er betalt når de flytter ut. Men mitt råd først og fremst er å si opp husleieavtalen så raskt som mulig. Det er ikke så enkelt... Vet dette fordi min mor ikke kunne kaste ut leieboerene hun hadde... 1 år tok det dem å få dem ut... en annen gammel dame prøvde å få ut en som stjal fra henne.... tok 6 mnd Skriv et brev til dem...som sier at om de ikke betaler leien innen 14 dager, kommer oppsigelse med umiddelbar virkning... dette krever både forliksrådet og namsmannen at reglene blir følgt, for om han begynner med advokat og greier... så gjelder det å ha alt etter forskriftene... TRO MEG.... min mor tapte 80.000,- på hele saken som hun nå får igjen med 800 kr månden... hun har måtte solgt bil, hus og hele pakka... pga leieboerene....og det er ikke kødd engang 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.