Gjest frøet linse Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Altså slike linser man spiser... Hjelper de magen? Hvordan?? Takk for svar:) 0 Siter
Gjest selje Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Om de hjelper magen, vet jeg ikke (ettersom jeg ikke vet hvordan du eventuelt trenger å bli hjulpet). men linser er små bønner, veldig gode, veldig sunne, og brukes i mange bønne/linseretter. Gode til suppe også, som ertesuppe, bare altså små. Du blander ikke linser med linfrø nå? Som var et tema lenger nede i trådene? Linfrø virker bra for treg mage, linfrø utskiller enten man knuser dem eller svelger dem hele, en slags gelé, som er snill mot tarmen og får ting til å ta seg sammen nedi der! Linfrø er bra for fugler o gså, og man kan ha dem på brødet (dvs strødd utenpå, som frø i frøloff og annet). Men linser er altså noe annet. Egentlig tre ting: en kake fylt med eggekrem, en belgfrukt og det som opprinnelig var av glass, som brukes til å se bedre og i fyrlamper, kikkerter og mye annet. (Ikke kikerter, for da nærmer vi oss linser igjen...) 0 Siter
Gjest frøet linse Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Om de hjelper magen, vet jeg ikke (ettersom jeg ikke vet hvordan du eventuelt trenger å bli hjulpet). men linser er små bønner, veldig gode, veldig sunne, og brukes i mange bønne/linseretter. Gode til suppe også, som ertesuppe, bare altså små. Du blander ikke linser med linfrø nå? Som var et tema lenger nede i trådene? Linfrø virker bra for treg mage, linfrø utskiller enten man knuser dem eller svelger dem hele, en slags gelé, som er snill mot tarmen og får ting til å ta seg sammen nedi der! Linfrø er bra for fugler o gså, og man kan ha dem på brødet (dvs strødd utenpå, som frø i frøloff og annet). Men linser er altså noe annet. Egentlig tre ting: en kake fylt med eggekrem, en belgfrukt og det som opprinnelig var av glass, som brukes til å se bedre og i fyrlamper, kikkerter og mye annet. (Ikke kikerter, for da nærmer vi oss linser igjen...) Blandet med linfrø... takk for svar:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.