Gå til innhold

Drama i Moss...eller? Hva sa apartheid, tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

15 negre flyttet inn på Gjerrebogen, 7'er-blokka igår. Det tettbefolkede området består i hovedsak av hvite, men også pakistanske familier.

I protest gikk de øyeblikkelig til angrep på negrene og politiet hadde et svare strev med å rydde opp i tumultene. De ble kastet stein og

molotow-coctails fra hustakene, og seks av de fastboende ble ført vekk i jern.

ELLER VENT...kan jeg ha hørt feil? Kanskje det var jøder som flyttet inn i Silwan øst for Jerusalem?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221630

Gjerrebogen ligger jo øst for Moss, så det jo så lett å ta feil...

Fortsetter under...

Gjest hvorfor det
Skrevet

Og så undres du over at du er lett å kjenne igjen!

Skrevet

Og så undres du over at du er lett å kjenne igjen!

Truer du meg?

Skrevet

Høh?

Jeg spør: truer du meg? Hva mener du med «å kjenne igjen»? En min identitet av interesse på DOL?

Skrevet

Ja det er jo til ettertanke..

Men noen er jo likere enn andre vet du!*hmf*

Annonse

Gjest hvorfor det
Skrevet

Jeg spør: truer du meg? Hva mener du med «å kjenne igjen»? En min identitet av interesse på DOL?

Ehhh...

Du gikk av hengslene da det for en tid tilbake ble klart at du ble gjenkjent på DOL.

Det jeg prøver å si er at det er kanskje ikke så rart at du blir gjenkjent, du legger ut veldig mange opplysninger om deg selv.

Hvordan i all verden kan du se det som en trussel?

Gjest herreguda
Skrevet

Ehhh...

Du gikk av hengslene da det for en tid tilbake ble klart at du ble gjenkjent på DOL.

Det jeg prøver å si er at det er kanskje ikke så rart at du blir gjenkjent, du legger ut veldig mange opplysninger om deg selv.

30.000 mennesker bor i Moss....

Gjest hvorfor det
Skrevet

30.000 mennesker bor i Moss....

Jada. Men ikke alle profilerer seg like mye verken på DOL eller i lokalavisene.

Skrevet

Nok et eksempel på hvor heldige vi er som får en mulighet til å importere alle ulike konflikter hjem til vårt lille land.

Og vi skal selvfølgelig ikke kreve noe av disse hyggelige nykommerne, men fritt la de få lov til å fastholde sin "egenart" og "kultur" - slik at vi stakkars molboer i Norge kan lære litt av hvordan man faktisk oppfører seg i fremmede kulturer.

For det er som vi kan se svært mye vi kan lære av disse......

Gjest herreguda
Skrevet

Jada. Men ikke alle profilerer seg like mye verken på DOL eller i lokalavisene.

so? Ingen hemmelighet på DOL hvem han er, jeg mener DOL-treff etc. - men i lokalavisen blir det jo litt dumt at leserne av lokalavisene finner DOl og DOLINGER da -syns du ikke? Dolinger er jo på en måte en *klan* som er enige om at de er anonyme fra utsiden. man går ikke akkurat rundt i RL og kalle seg DOLING. Hvorfor må man på død og liv prøve å koble folk fra RL mot nick her inne?. Jeg snakker av erfaring, for jeg tok GRUNDIG feil en gang. Det var snakk om en som ikke syns han måtte nekte for at han var den eller den, så da antok jeg at han VAR den eller den, og fikk så høra flagra.Ikke særlig hyggelig. Og jeg følte meg skikkelig paranoid og dum.

Man kan jo faktisk tillate seg å skrive litt anderledes her inne, enn man skriver i lokalavisene. Eller syns du det er greit at en som skriver i en papirutgave under fullt navn - skal bli koblet opp mot Dr.Online og hans/hennes underlivsproblemer, f.eks.? Det er ALLTID noen som kjenner en igjen. La det bli med det da. - Jeg syns man skal beskytte DOL såpass.

Det er NORMALT å være en RL-person OG et nick på en eller annen nettside.

Gjest hvorfor det
Skrevet

so? Ingen hemmelighet på DOL hvem han er, jeg mener DOL-treff etc. - men i lokalavisen blir det jo litt dumt at leserne av lokalavisene finner DOl og DOLINGER da -syns du ikke? Dolinger er jo på en måte en *klan* som er enige om at de er anonyme fra utsiden. man går ikke akkurat rundt i RL og kalle seg DOLING. Hvorfor må man på død og liv prøve å koble folk fra RL mot nick her inne?. Jeg snakker av erfaring, for jeg tok GRUNDIG feil en gang. Det var snakk om en som ikke syns han måtte nekte for at han var den eller den, så da antok jeg at han VAR den eller den, og fikk så høra flagra.Ikke særlig hyggelig. Og jeg følte meg skikkelig paranoid og dum.

Man kan jo faktisk tillate seg å skrive litt anderledes her inne, enn man skriver i lokalavisene. Eller syns du det er greit at en som skriver i en papirutgave under fullt navn - skal bli koblet opp mot Dr.Online og hans/hennes underlivsproblemer, f.eks.? Det er ALLTID noen som kjenner en igjen. La det bli med det da. - Jeg syns man skal beskytte DOL såpass.

Det er NORMALT å være en RL-person OG et nick på en eller annen nettside.

OK. Du snakker om noe annet enn jeg gjør.

Mr Kahn ble sur da det i forbindelse med ham ble nevnt et stedsnavn for en tid tilbake. Opprørt og vill.

Kanskje ikke så rart om man blir gjenkjent - når man legger ut så mye om seg selv. Det var det jeg mente.

At han velger å tro at jeg truer ham er jo trist.

Gjest Herreguda
Skrevet

Mr Kahn ble sur da det i forbindelse med ham ble nevnt et stedsnavn for en tid tilbake. Opprørt og vill.

Kanskje ikke så rart om man blir gjenkjent - når man legger ut så mye om seg selv. Det var det jeg mente.

Han trodde nok du var en annen :-) - og sånn har vi det gående.

Annonse

Skrevet

Ehhh...

Det bor rundt 25.000 mennesker bare i Moss. Hvis de opplysningene jeg legger ut skulle være nok til indentifikasjon av et nicknavn på DOL, da burde personen som er istand til det straks søke jobb i etterretningen.

Dette er et talent en ikke bør sløse vekk.

Gjest hvorfor det
Skrevet

Det bor rundt 25.000 mennesker bare i Moss. Hvis de opplysningene jeg legger ut skulle være nok til indentifikasjon av et nicknavn på DOL, da burde personen som er istand til det straks søke jobb i etterretningen.

Dette er et talent en ikke bør sløse vekk.

*gjesp*

Skrevet

«-opprørt og vill-»

...!

Nei, det er nok ingen sjanser for at du kjenner meg.

Skrevet

Han trodde nok du var en annen :-) - og sånn har vi det gående.

Nah, jeg trodde vel egentlig ingenting om hvem dette kunne være. Det jeg ser er disse stadige forsøkene på å skremme meg til taushet ved å antyde at de vet hvem jeg er og at når som helst kan fortelle det til all verden. Som om det skulle stoppe meg fra å skrive det jeg mener?

Dessverre er det slik at de forskjellige redaksjonene, enten det er her på DOL eller andre steder, har en tendens til å tillate overtramp som går ut over meg. Dette skyldes at jeg ofte marsjerer i utakt med de som sitter med moderasjonsknappen også.

De er rett og slett av den oppfatningen at en som har slike meninger får bare tåle det som tilkommer ham. Og det er forsåvidt greit nok det, så lenge jeg passer på å justere «forsvaret» på en måte som ikke gir dem grunner til å stenge meg ute. Jeg har lært litt i løpet av alle disse årene jeg har vært på nettet.

Jeg diskuterer sak så godt jeg kan, så får personlige motsetninger heller komme fra de andre.

Gjest hvorfor det
Skrevet

Nah, jeg trodde vel egentlig ingenting om hvem dette kunne være. Det jeg ser er disse stadige forsøkene på å skremme meg til taushet ved å antyde at de vet hvem jeg er og at når som helst kan fortelle det til all verden. Som om det skulle stoppe meg fra å skrive det jeg mener?

Dessverre er det slik at de forskjellige redaksjonene, enten det er her på DOL eller andre steder, har en tendens til å tillate overtramp som går ut over meg. Dette skyldes at jeg ofte marsjerer i utakt med de som sitter med moderasjonsknappen også.

De er rett og slett av den oppfatningen at en som har slike meninger får bare tåle det som tilkommer ham. Og det er forsåvidt greit nok det, så lenge jeg passer på å justere «forsvaret» på en måte som ikke gir dem grunner til å stenge meg ute. Jeg har lært litt i løpet av alle disse årene jeg har vært på nettet.

Jeg diskuterer sak så godt jeg kan, så får personlige motsetninger heller komme fra de andre.

At jeg vet hvem du er betyr da ikke at jeg har tenkt å utbasunere det til verden. Er det DET du definerer som en trussel? At du tror jeg skal avsløre deg?

Det jeg kommenterte i denne tråden var ut i fra en tråd der et stedsnavn ble nevnt. Husker du? Du ville ha meg utestengt? Hvorfor blir du så rasende over at noen sier ting som du selv har fortalt? Det var det jeg ikke skjønte.

Legger du ut "alt" om deg selv, så må du ikke ta det som en trussel at folk kjenner deg igjen. Forøvrig bekreftet reaksjonen din på stedsnavnet at du var den jeg trodde du var.

Men - slapp av min paranoide venn - jeg skal ikke "røpe deg". :-)

Skrevet

At jeg vet hvem du er betyr da ikke at jeg har tenkt å utbasunere det til verden. Er det DET du definerer som en trussel? At du tror jeg skal avsløre deg?

Det jeg kommenterte i denne tråden var ut i fra en tråd der et stedsnavn ble nevnt. Husker du? Du ville ha meg utestengt? Hvorfor blir du så rasende over at noen sier ting som du selv har fortalt? Det var det jeg ikke skjønte.

Legger du ut "alt" om deg selv, så må du ikke ta det som en trussel at folk kjenner deg igjen. Forøvrig bekreftet reaksjonen din på stedsnavnet at du var den jeg trodde du var.

Men - slapp av min paranoide venn - jeg skal ikke "røpe deg". :-)

Jeg er ikke rasende, ikke engang sint. Men jeg er oppgitt over å se disse stadige utfluktene avspore, forstyrre eller på annen måte ødelegge det som kunne blitt en god debatt.

Dette får heller Webmaster, Tilsyn ta seg av.

Gjest hvorfor det
Skrevet

Jeg er ikke rasende, ikke engang sint. Men jeg er oppgitt over å se disse stadige utfluktene avspore, forstyrre eller på annen måte ødelegge det som kunne blitt en god debatt.

Dette får heller Webmaster, Tilsyn ta seg av.

*gjesp*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...