Gå til innhold

Skal, skal ikke låne fra kaffekassa?!

Anbefalte innlegg

Gjest Fristet til å være litt slem
Skrevet

Nå står jeg overfor et vanskelig valg...jeg så DEN kule buksa nede i butikken til bare 200 kr, de hadde bare en igjen i min størrelse. Jeg er blakk får penger om en uke, men har selvsagt dødslyst på den buksa.

Bør jeg være slem og låne fra kaffekassa som jeg har ansvaret for her på jobb, eller bør jeg "glemme" den flotte buksa?

Hva gjør du?

Gjest overtrekk heller egen konto
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, da ville jeg heller overtrukket kontoen min.

Men hvis du gjør det, legg en en lapp i kassen som du får en kollega til å signere på / se at du legger der, slik at du gjør det på en ryddig måte og ingen kan mistenke deg for å stjele.

Bente831365380491
Skrevet

kan du ikke få dem til å legge av buksen til du får penger da, eller låne penger av noen???

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, da ville jeg heller overtrukket kontoen min.

Men hvis du gjør det, legg en en lapp i kassen som du får en kollega til å signere på / se at du legger der, slik at du gjør det på en ryddig måte og ingen kan mistenke deg for å stjele.

Jeg får ikke overtrukket min konto ellers hadde jeg helt klart gjort det!!!

Skrevet

Enten glemmer du hele greia, fordi du har nok bukser fra før og fordi hvis du er så blakk, kan det dukke opp verre ting i løpet av uka.

Eller du låner privat av en venn, kollega, et familiemedlem el.l., til du får lønn.

Eller som siste utvei låner du av kassa og er åpen om det. Skriv en lapp av typen "har lånt kr. 200 til 1.4.04" og sett navnet ditt under. Gjør det slik _selv om_ du har kassa i din egen skuff eller noe sånt, og du egentlig er den eneste som vet hva som er oppi den. Og selvsagt bare hvis det er mye kaffe igjen og null risiko for innkjøp før du får betalt tilbake.

Skrevet

...om det så bare er femti øre.

Lån heller penger på ærlig vis, 200 kroner er lite å gjøre seg til kjeltring for. Hvem kan stole på en sånn person, anyway?

Gjest Litt slem er lov
Skrevet

Lån fra den, sett en lapp der om at du har lånt, og betal me en gang du får penger til det!

serendipity
Skrevet

Hadde aldri turt å låne av "kaffekassa" for å kjøpe bukse!!!

skorpionfisken
Skrevet

Jeg får ikke overtrukket min konto ellers hadde jeg helt klart gjort det!!!

Ta forskudd på lønn.

Skrevet

Ta forskudd på lønn.

Jobber i staten, her kan man ikke ta ut forskudd på lønn :-(

Skrevet

Har du ikke råd så har du ikke råd! Ferdig med det!!!

De heter ikke å "låne" men å stjele, selv om man har som hensikt å legge tilbake... er min mening!!!

Og hva gjør du om du blir oppdaget? sier eheee jeg MÅTTE bare ha den buksen, åsså er alle på jobben irritert og sure på deg... kansje det ender med sparken da du har bevist at du ikke er til å stole på!!!

*takke meg til Ærlige sjeler*

Skrevet

ehee svarer du deg selv her eller?

Skrevet

Jobber i staten, her kan man ikke ta ut forskudd på lønn :-(

ER den buka såååååååå viktig for deg, at du må gjøre deg selv til tyv?

Hva om ALLE hadde lånt utav den kassen? Når de ønsket det!!!

Gjest Pricilla
Skrevet

Hadde aldri turt å låne av "kaffekassa" for å kjøpe bukse!!!

Jeg har lånt fra "vinkassa" for å kjøpe vin... : ) Men lagt tilbake dagen etter da. Jeg er ikke alene om det.. jeg fører nå regnskapet der, og hender folk vil låne for å slippe å ta ut penger, glemt kort, fikk lyst på en brus eller noe.. Og det er greit. Skriver så klart opp!

jeg hadde nok lånt til den buksa hvis jeg hadde hatt råd da jeg fikk penger om en uke...

Skrevet

Glem buksa og la kaffekassa være.

Alltid.

Lån penger av ei venninne heller. eller ei bukse:))

Skrevet

Jeg må medgi at jeg i et par nødstilfelle har lånt av kasser jeg har hatt ansvaret på. Det har vært mindre beløp, og jeg har lagt pengene tilbake straks jeg fikk lønn. Det kan være skummelt også, for jeg kan tenke meg at det er slik veldig mange underslag starter. De fleste låner vel av kassa i den hensikt å betale tilbake.

Tidligere lånte vi nærmeste medarbeiderne en sjenden gang av firmaets kasserer. Han/hun la lapper i kasse. Dette skjer vel neppe lenger, fordi det meste går gjennom bank; det er ikke nødvendig å ha noe særlig penger liggende på kontoret.

En gang hadde de operasjons dagsverk på den skolen min datter gikk. Hun som var kasserer, brukte opp pengene til klær (de fikk inn flere tusen), og hun våget ikke si det hjemme. Hun hadde tenkt å ta ut av bankboka, men den hadde mora råderett over. Det ble til at min datter lånte henne tusenlappene som hun tilfeldigvis hadde akkurat da, men hun måtte ganske snart få dem igjen av meg. Måneder etterpå kom mora med dattera på slep og betalte meg tilbake tusenlappene. Håper jenta fikk seg en lærepenge.

Også på mitt arbeidssted ble det stjålet kaffepenger. Alle regnet med hvem tyven var (en av de ansatte var ikke å stole på hverken når det gjaldt penger eller ord), men hun blånektet selvsagt.

Våger ikke si et entydig ja eller nei...

Skrevet

Iiiikkk...ikke låne fra kaffekassa på jobben da jente, er du gal :o

Neida, gjør som du vil, men jeg ville aldri lagt hendene mine på de pengene...de er jo ikke mine og å låne på en slik måte uten lov...

blir liksom litt "tyveri" det...selvom de legges tilbake...

Kan du ikke spørre butikken om de kan legge dem av da, låne penger av en god venn eller noe i den duren da ?

:)

Gjest malun
Skrevet

Jeg har lånt av en felleskasse en gang, men da sa jeg ifra til kolleger og la en signert lapp i kassa på beløpet jeg hadde lånt.

Du må ikke finne på å bare forsyne deg uten å gi beskjed. Om det blir oppdaget, mister du ALL troverdighet.

Skrevet

Kan du ikke låne av noen andre da? Eller spørre i butikken om de kan legge av buksa og betale 50 kr på den nå?

Gjest superlim
Skrevet

ER den buka såååååååå viktig for deg, at du må gjøre deg selv til tyv?

Hva om ALLE hadde lånt utav den kassen? Når de ønsket det!!!

Det er jo selvfølgelig opp til deg, og samvittigheten din...Men hvorfor ikke i det minste legge av buksa til du får lønn??

Eller så bør du skrive en lapp og forklare hvorfor det mangler 200kr i kassa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...