Gå til innhold

Og når er det din tur? Hvorfor kjøper dere ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Dette hører jeg stadig vekk på jobben... Hørt det flere ganger i de siste mnd. Særlig det første. Hvorfor skal folk på død og liv gå rundt å spørre om når jeg har tenkt til å få barn??? Synes det er litt irriterende.. Særlig når man hører det tre ganger daglig. Kan ikke være i nærheten av en liten en, eller en gravid ejg uten å få dette spørsmålet og et fårete glis! Det har du faen meg ikke noe med har jeg lyst til å svare.

For det er det som er sant.. Vi skal prøve nå, emn går da ikke å forteller hele verden det? Tenk om det går galt, eller ikke går i det hele tatt? Tenk om vi ikke ønsker barn. Er ikke akkurat noen gammal kjerring da, så haster ikke så veldig.. Greit når noen sier det på fleip, emn når man hører det ørten ganger blir det slitsomt. Skjønner ikke folk det?

Vi har også flyttet, elier nå også. Og folk spør og graver om hvorfor vi ikke kjøper. Svarer at lån ikke er så lett, og da spør de jammen meg hvorfor? Veit ikke folk hvor grensa til personlige opplysninger går? Greit nok når det er venner/kollegaer - de deler jeg en del med, men ikke folk jeg er på hils med.

Forventes det at jeg skal legge ut om gjeld og personlig økonomi fordi vi leier og ikke kjøper? Forventes det at jeg skal gi et klart svar på når vi skal få barn? Er ingenting privat lenger?

ARG! Måtte bare få ut litt irritasjon her... : ) Sorry.

Opplever dere også sånne slitsomme folk som "maser" om ting de ikke har noe med?

Til og med familien min spør ikke om barn, eller graver i vår økonomi, hvorfor tror kollegaer jeg er på hils med at de kan det?

skorpionfisken
Skrevet

Stopp kjeften på dem.

Finn på noe.

Før jeg fikk barn og ikke hadde tenkt å lage et på leeenge og noen spurte presset jeg fram en tåre, ga fra meg et snufs og mumlet noe tvetydig at det er jo ikke alle som kan få barn, og at det verste jeg viste var folk som alltid skulle grave og spørre om ting de ikke hadde noe med. Så et snufs igjen før jeg unnskyldte meg med at jeg måtte på toalettet.

Du kan tro de ble satt ut. Ikke mere mas. Når jeg endelig fikk barn fikk jeg masse oppmerksomhet og lykkeønskninger siden jeg tydeligvis hadde strevd med det i årevis.

Det hører forresten med i historien at det gikk troll i ord... da jeg skulle ha nr to gikk ikke det på naturmetoden. Hun er adoptert fra Kina :-).

Når det gjelder å leie kontra å eie så si at dere vet ikke ennå hvor dere vil bo, og vil ikke kjøpe noe hvis dere plutselig vil flytte et annet sted - og mumle om et ønske om å finne et sted med mindre nyskjerrige folk...

Gjest Pricilla
Skrevet

Stopp kjeften på dem.

Finn på noe.

Før jeg fikk barn og ikke hadde tenkt å lage et på leeenge og noen spurte presset jeg fram en tåre, ga fra meg et snufs og mumlet noe tvetydig at det er jo ikke alle som kan få barn, og at det verste jeg viste var folk som alltid skulle grave og spørre om ting de ikke hadde noe med. Så et snufs igjen før jeg unnskyldte meg med at jeg måtte på toalettet.

Du kan tro de ble satt ut. Ikke mere mas. Når jeg endelig fikk barn fikk jeg masse oppmerksomhet og lykkeønskninger siden jeg tydeligvis hadde strevd med det i årevis.

Det hører forresten med i historien at det gikk troll i ord... da jeg skulle ha nr to gikk ikke det på naturmetoden. Hun er adoptert fra Kina :-).

Når det gjelder å leie kontra å eie så si at dere vet ikke ennå hvor dere vil bo, og vil ikke kjøpe noe hvis dere plutselig vil flytte et annet sted - og mumle om et ønske om å finne et sted med mindre nyskjerrige folk...

Gidder ikke juge på meg problemer med å bli gravid når vi ikke har fått testa det ut enda! ; )

Men skjønner ikke at folk ikke skjønner at det ikke er dere sak? Og at man ikke spør og graver om sånt!? Ville jeg fortalt at vi skulle prøve hadde jeg gjort det. Er folk så hungrige på å få tilfredsstilt sin nyskjerrighet at de trår over grenser?

Skrevet

Om jeg er drittlei mas? JA

Er drittlei mase om; ja har du fått deg type nå da?,du begynner jo å bli såååå gammel...(29 gammelt:()

Si meg er du lesbisk eller?

Ja nei jeg tenkte siden det er så lenge siden du har hatt type...

Så neste gang skal jeg svar dem rett ut, skal si at... nei jeg har ikke fått meg type, det er så vanskeligt å finne noen som ikke er kun ute etter sex... da føler man seg så brukt og som en hore etterpå... og iogmed at jeg har problemer med å vise frem kroppen min fordi den er så full av arr, ja du vet den gangen jeg ble voldtatt og knivstukket... stemmer det, det er ikke alle som vet det... men nå kan du jo si det til alle... at jeg ikke har type fordi jeg nekter å legge meg sammen med hvemsomhelst bare fordi de skal få seg et knull... og lesbisk er jeg ikke, da hadde jeg allerede hatt DAME... da jeg faktisk er litt av en DAME magnet...

Dritt lei ja!

Ingen som har noe med grunnen til hvorfor jeg har problemer med å stole og treffe de mannfolka som er ute etter nettopp et forhold... da det ikke er det første man spørr om på byen!

Joda barn blir man også spurt om, og det er jo litt vanskeligt å få det uten å ha noen å få det med... så neste gang noen spørr om det... har jeg tenkt å gjøre som hun i Boston Publick... spørr "kan jo godt få låne mannen din da, eller sæden hans... om du ikke har noe imot det:)"

Gjest Pricilla
Skrevet

Om jeg er drittlei mas? JA

Er drittlei mase om; ja har du fått deg type nå da?,du begynner jo å bli såååå gammel...(29 gammelt:()

Si meg er du lesbisk eller?

Ja nei jeg tenkte siden det er så lenge siden du har hatt type...

Så neste gang skal jeg svar dem rett ut, skal si at... nei jeg har ikke fått meg type, det er så vanskeligt å finne noen som ikke er kun ute etter sex... da føler man seg så brukt og som en hore etterpå... og iogmed at jeg har problemer med å vise frem kroppen min fordi den er så full av arr, ja du vet den gangen jeg ble voldtatt og knivstukket... stemmer det, det er ikke alle som vet det... men nå kan du jo si det til alle... at jeg ikke har type fordi jeg nekter å legge meg sammen med hvemsomhelst bare fordi de skal få seg et knull... og lesbisk er jeg ikke, da hadde jeg allerede hatt DAME... da jeg faktisk er litt av en DAME magnet...

Dritt lei ja!

Ingen som har noe med grunnen til hvorfor jeg har problemer med å stole og treffe de mannfolka som er ute etter nettopp et forhold... da det ikke er det første man spørr om på byen!

Joda barn blir man også spurt om, og det er jo litt vanskeligt å få det uten å ha noen å få det med... så neste gang noen spørr om det... har jeg tenkt å gjøre som hun i Boston Publick... spørr "kan jo godt få låne mannen din da, eller sæden hans... om du ikke har noe imot det:)"

Jøss! Det var heavy! Visste ikke det - hørtes da grusomt ut.

Trodde du hadde både samboer og mann jeg! ; ) Så feil kan man ta.. Ante ikke hvor gammel du var.

De mener det vel ikke vondt, men det er slitsomt med mas uansett..

Sambis og jeg har vært sammen i fem år, så etter deres syn skulle vi hatt to unger, volvo, hus og hund! ; ) kan man ikke leve i eget tempo uten mas? Selv om ting er en slvfølge for noen, er det ikke det for alle..

ha en fin dag! ; ) Nå stikker jeg hjem til min kjære og ut i solen, så blir det clubsandwitc (?) i kveld hvis noen lurte! ; ) (med tanke på innlegget over)

Gjest ikke svar
Skrevet

Økonomi er privat, også når man prøver å få barn..

Skrevet

Jøss! Det var heavy! Visste ikke det - hørtes da grusomt ut.

Trodde du hadde både samboer og mann jeg! ; ) Så feil kan man ta.. Ante ikke hvor gammel du var.

De mener det vel ikke vondt, men det er slitsomt med mas uansett..

Sambis og jeg har vært sammen i fem år, så etter deres syn skulle vi hatt to unger, volvo, hus og hund! ; ) kan man ikke leve i eget tempo uten mas? Selv om ting er en slvfølge for noen, er det ikke det for alle..

ha en fin dag! ; ) Nå stikker jeg hjem til min kjære og ut i solen, så blir det clubsandwitc (?) i kveld hvis noen lurte! ; ) (med tanke på innlegget over)

De derre med at jeg skulle være lesbisk har faktisk kommet fra "nære" venner.. bare fordi jeg ikke takler "starten" på nye forhold... joda har skremt bort mange med arrene mine og det setter sine spor...

Noen har trodd de var selvpåført (da jeg ikke forteller dette i starten på et forhold) andre har trodd de var strekk merker... pga at det er så utrolig lenge siden det skjedde... noen av dem kan faktisk minne om ferske strekk merker... ved første øyenkast...

Noen har trukket seg tilbake pga at de ikke takler å "vite"...

Andre har rett og slett gitt faen... og brukt meg om og om igjen ( om man kan si det slik) latet som om de er gla i meg... forså å dukke opp med en dame, og si at "ååå trodde du det skulle bli noe" nei jeg har blitt sammen med henne jeg!!!

Dette er grunnene til at jeg ikke har hatt type siden jeg var 20.... savner det selvfølgelig... men troen min på mennesker er ikke så stor som den burde ha vært!!!

Derfor er jeg overbevist om at jeg kommer til å bli en ensom gammel dame som blir spist opp av sine 40 katter:)

Gjest malun
Skrevet

Still nærgående spørsmål tilbake!

Hvis venner med småbarn maser, kan du feks si, med påtatt bekymring: "Og hvordan står det til med sexlivet etter at dere fikk barn? Hvor ofte blir det noe på dere?"

Her kan du ha mye moro, samtidig som du understreker poenget ditt!

Skrevet

Jeg er helt enig. Økonomi, lån osv er privat, og ikke noe jeg liker å diskutere med andre. Heller ikke når vi ville ha barn (før Ingrid var planlagt).

Vi fikk også spørsmål, og mas mas mas...jeg sa bare at jeg ikke ville si det, at det var vår sak og ikke noe jeg ville diskutere, tilslutt ga de seg.

Men jeg syns jo det er litt rart at folk maser igjen og igjen, om ting som egentlig er personlig.

Skrevet

Hvis venner med småbarn maser, kan du feks si, med påtatt bekymring: "Og hvordan står det til med sexlivet etter at dere fikk barn? Hvor ofte blir det noe på dere?"

Den var ikke dum, du!

;)

Skrevet

Er det deg lillesøster? he he he. Høres nesten ut som meg. Og for min del som storesøster vil jeg bare si det er godt ment, fordi jeg vet at dere betaler en høy pris der dere leier, og jeg ser at dere kunne ha klart å kjøpe en koselig leilighet for de samme pengene.... Og jeg stiller som kausjonist veit du.

Og mas om barn- bare fordi jeg vet dere ville blitt flotte foreldre, og fordi jeg vet at situasjonen er stabil og at dere ikke trenger å vente på lottogevinsten for å klare å ta vare på det.

Bare derfor.

Alt i alt, er det bare godt ment. Men hintet er tatt- skal slutte å mase...

(Jeg _vet_ at du ikke er søstera mi- det bare hørtes/ så veldig sånn ut....)

Skrevet

Be folk å ryke og reise. Når folk peser på meg og forteller meg hvor lett er og jeg ikke klarer det så ber jeg dem klappe igjen og sier at det har de ikke noe greie på.

Enig med deg at folk er utrolig nysgjerrige på personlige ting som de ikke har noe med.

Skrevet

Det blir ikke bedre når du har fått ett barn og h*n begynner å vokse til. Det har vært et forferdelig mas siden Knotten var rundt 2 år, og nå når han har passert 3 for noen måneder siden er det helt ekstremt. Kan knapt treffe folk uten å få en eller annen kommentar slengt i trynet.

Har mest lyst å si at det skal du gi faen i, men jeg smiler og sier "ikke helt enda..."

Gjest Pricilla
Skrevet

Er det deg lillesøster? he he he. Høres nesten ut som meg. Og for min del som storesøster vil jeg bare si det er godt ment, fordi jeg vet at dere betaler en høy pris der dere leier, og jeg ser at dere kunne ha klart å kjøpe en koselig leilighet for de samme pengene.... Og jeg stiller som kausjonist veit du.

Og mas om barn- bare fordi jeg vet dere ville blitt flotte foreldre, og fordi jeg vet at situasjonen er stabil og at dere ikke trenger å vente på lottogevinsten for å klare å ta vare på det.

Bare derfor.

Alt i alt, er det bare godt ment. Men hintet er tatt- skal slutte å mase...

(Jeg _vet_ at du ikke er søstera mi- det bare hørtes/ så veldig sånn ut....)

Så flott at du stiller som kasjonist da! ; )

Det hadde jo vært knall med egen leilighet...

Problemet er bare at jeg bare har en storebror og en lillesøster... : )

Men ellers hadde ejg tatt imot tilbudet, hadde vi bare vært i slekt! hehe...

Ha en fin dag "storesøs" : )

Gjest Pricilla
Skrevet

De derre med at jeg skulle være lesbisk har faktisk kommet fra "nære" venner.. bare fordi jeg ikke takler "starten" på nye forhold... joda har skremt bort mange med arrene mine og det setter sine spor...

Noen har trodd de var selvpåført (da jeg ikke forteller dette i starten på et forhold) andre har trodd de var strekk merker... pga at det er så utrolig lenge siden det skjedde... noen av dem kan faktisk minne om ferske strekk merker... ved første øyenkast...

Noen har trukket seg tilbake pga at de ikke takler å "vite"...

Andre har rett og slett gitt faen... og brukt meg om og om igjen ( om man kan si det slik) latet som om de er gla i meg... forså å dukke opp med en dame, og si at "ååå trodde du det skulle bli noe" nei jeg har blitt sammen med henne jeg!!!

Dette er grunnene til at jeg ikke har hatt type siden jeg var 20.... savner det selvfølgelig... men troen min på mennesker er ikke så stor som den burde ha vært!!!

Derfor er jeg overbevist om at jeg kommer til å bli en ensom gammel dame som blir spist opp av sine 40 katter:)

Neida! ; ) Det finnes en prins til deg og, som tar deg som du er og takler fortiden din og er glad i deg fordi du er deg, med arr og fortid! På gost og vondt...

Kanskje litt vanskelig for deg å finne han når du er litt tilbaketrukken i forhold til forhold, men dukker han opp så klaffer det, og da VET du det er riktig. : )

Et tips tilfelle du skulle bli gammel og ensom: Ikke ha katter! ; )

Gjest Pricilla
Skrevet

Det var lurt ja! ; ) Er ikke venner som maser, de har ikke barn selv.. Vi ligger 100 hakk foran dem i "samlivet" og alt det der... : ) De fleste er single og bor i rotehybler. : ) Og lever livet som da vi var 18.

Er kollegaer på 35 - 45 som spør... Når jeg fortalte at vi flytta så spør de om vi har kjøpt, greit nok, jeg sier de nei.. De sør hvorfor, osv osv.. Da blir jeg litt irritert!

Og hver gang noen har med ungen sin på jobb, så skuer de på meg og sier "Ja, nå er det vel din tur snart nå?" eller "Vil ikke dere ha barn da NN..". Har aldri sagt jeg ikke vil ha barn jeg! Men har ikke sagt når, hadde ikke noen planer, og nå har vi det men det kan de drite i!

Hvis jeg blir gravid, og har vært det i litt over 3 mnd skal ejg si det - faen ikke før...

ARG! ; )

Skrevet

Neida! ; ) Det finnes en prins til deg og, som tar deg som du er og takler fortiden din og er glad i deg fordi du er deg, med arr og fortid! På gost og vondt...

Kanskje litt vanskelig for deg å finne han når du er litt tilbaketrukken i forhold til forhold, men dukker han opp så klaffer det, og da VET du det er riktig. : )

Et tips tilfelle du skulle bli gammel og ensom: Ikke ha katter! ; )

:) som jeg sier til vennene min, jeg har helt mistet troen på kjærligheten... og det er faktisk sant!!!

Jeg gidder ikke gå å drømme om noe som ikke blir noe...

Derfor har jeg rett og slett gitt opp... bedre det en å gå å lengte etter noe som ikke kommer!!!

Å katter jo det må jeg ha... er kattegæærn som få... litt kos må jo jeg få unne meg:)

Skrevet

:) som jeg sier til vennene min, jeg har helt mistet troen på kjærligheten... og det er faktisk sant!!!

Jeg gidder ikke gå å drømme om noe som ikke blir noe...

Derfor har jeg rett og slett gitt opp... bedre det en å gå å lengte etter noe som ikke kommer!!!

Å katter jo det må jeg ha... er kattegæærn som få... litt kos må jo jeg få unne meg:)

sender avgårde en klem til deg med en enseste gang her:

*klem*

og den var ikke aprilspøk engang c",)

ikke at jeg tror at du ikke klarer deg helt fint, men jeg fikk så lyst til å sende deg en.

Skrevet

jeg også, dritlei mas!

det er jo kjent blant dem jeg ferdes i blant, at jeg skal gifte meg til høsten, og da er det liksom åpnet opp for dette spørsmålet da. og de gir seg aldri, selv om jeg hinter frempå at jeg er lei slike spørsmål. det virker som om de skjønner jeg er lei alle _andres_ masing, mens deres er helt greit, og dette gjelder gode og nære venninner som kolleger.

om vi har planlagt barn fra høsten av, noe vi jo har da, det gidder jeg ikke fortelle _noen_. ikke mammaen min engang, selv om hun lengter etter å bli bestemor.

og alle maser fortsatt den dag i dag. jeg frykter at det kun blir verre.

vi får visst bare holde ut.

Skrevet

sender avgårde en klem til deg med en enseste gang her:

*klem*

og den var ikke aprilspøk engang c",)

ikke at jeg tror at du ikke klarer deg helt fint, men jeg fikk så lyst til å sende deg en.

*varmer inni nå*

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...