Gå til innhold

Den sterkestes rett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et argument som ikke synes å falle i særlig god jord er når jeg nevner Judea som jødenes kjerneland. At det har bodd jøder der i uminnelige tider, tross årtusener med trakasseringer og forfølgelse, spiller ingen rolle; dette er arabernes land – sier venstresosialistene.

De samme venstresosialistene preker også vern for minoriteter, beskyttelse av de svake, kvinnefrigjøring og det klasseløse samfunn. MEN - er det en eneste sosialist som med hånden på hjertet kan vise til ett eneste arabisk demokrati der likeverd mellom kjønn, rase og religion praktiseres etter vår «standard»? Snakk om hyklere! Hadde ikke Hitler angrepet Sovjetunionen, så ville Stalin båret ved til jødenes likbål.

Det er ingenting som får en venstresosialist til å koke mer enn når en nevner jødenes rettigheter i Midtøsten. Her skal historien anvendes på en måte som kun gagner araberne. Araberne, ved hjelp av romerne, jaget jødene ut for 2000 år siden, og den sterkestes rett hadde skjedd fyllest. Man anerkjenner dette som et historisk fakta.

Nå er situasjonen den at jødene begynner å vende tilbake til sin opprinnelse, sågar godkjent av FN etter resolusjon 181. Igjen skulle jødene jages ut, men fordi araberne ikke klarte å organisere et skikkelig angrep, og fordi jødene var bedre forberedt denne gangen, så gikk det rett og slett ikke. Jødene overlevde mirakuløst et angrep fra fem arabiske arméer, og sågar jaget dem ut. Men noen seier er de aldri bli tilkjent. Man anerkjenner altså den sterkestes rett så lenge den sterkeste IKKE er jøde.

Mine venner, jeg lyver ikke, det dere ser konturene av i det blant annet Sør forfekter er ideologier som ikke har ført til annet enn diktaturer, massiv undertrykking, forfølgelser av annerledes tenkende, konsentrasjonsleire og ufattelige konflikter over hele kloden.

Sov deg ikke inn i undergangen.

Gjest Terakotta
Skrevet

Hvorfor kan de ikke bo der sammen? - Vi må jo tåle svensker! :)

Skrevet

*Gjesp*

(Ja, jeg hadde ikke noe bedre å si; og ja, jeg sier det likevel :-)

"...................."

Skrevet

Uansett hva som skjedde for 200 år siden, så er det nå et faktum at det er massevos av både jøder og arabere i Israel/Palestina i dag. Og det er et faktum at det er svært mye uroligheter der nede. Hvis begge parter mener at de skal ha hel kaka for seg selv, så blir det ihvertfall ikke slutt på urolighetene, og utryggheten fortsetter for BEGGE parter.

Det er derfor komplett umulig å se at det skal finnes noen annen løsning for å få et mer fredelig samfunn enn at man deler på kaka og holder fingrene vekk fra den andres bit! :-)

Skrevet

Uansett hva som skjedde for 200 år siden, så er det nå et faktum at det er massevos av både jøder og arabere i Israel/Palestina i dag. Og det er et faktum at det er svært mye uroligheter der nede. Hvis begge parter mener at de skal ha hel kaka for seg selv, så blir det ihvertfall ikke slutt på urolighetene, og utryggheten fortsetter for BEGGE parter.

Det er derfor komplett umulig å se at det skal finnes noen annen løsning for å få et mer fredelig samfunn enn at man deler på kaka og holder fingrene vekk fra den andres bit! :-)

.................

Gjest enig fyr
Skrevet

"Det er ingenting som får en venstresosialist til å koke mer enn når en nevner jødenes rettigheter i Midtøsten. "

Det er fordi de dogmatiske sosialistenes kamuflerte motivasjon blir avslørt da. De sosialistene du nevner her, er egentlig rasister. Men de førsøker å skjule det med å rette oppmerksomheten mot palistina-araberes ønsker og er påfallende enig med ekstremister og terrorist-agistasjon. Når jøder blir utsatt for attentater av palistina-arabere fortier de hvor hatet er. Jødenes selvforvar hevder de dogmatiske sosialistene er undertrykkelse. Men når andre enn jøder forsvarer seg mot terror, er det OK for dem. Hykleri kalles sånt.

"Mine venner, jeg lyver ikke, det dere ser konturene av i det blant annet Sør forfekter er ideologier som ikke har ført til annet enn diktaturer, massiv undertrykking, forfølgelser av annerledes tenkende, konsentrasjonsleire og ufattelige konflikter over hele kloden."

Sant nok. Men Sør liker konflikter og gjør alt han kan for å skape flere. Stempling/fordømmelse av de som er uenig med ham, er vanlig taktikk.

Skrevet

*Gjesp*

(Ja, jeg hadde ikke noe bedre å si; og ja, jeg sier det likevel :-)

"...................."

Jeg begynner å venne meg til dine manglende argumenter i diskusjonene. Kanskje det bare er søvn du trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...