Gå til innhold

Dagmamma, noen tips? (halden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 1 1/2 år. Jeg skal snart begynne å jobbe, og han må til dagmamma/ i barnehage. Her vi bor er det IKKE lett, det er få plasser. Hvordan vet jeg at en eventuell dagmamma er en god dagmamma? Kjenner noen til noen i Halden hvor jeg bor?

Takknemlig for hjelp!

Skrevet

Kjenner ingen i Halden. Men for å finne en god dagmamma må du hjem til henne for et intervju. Se deg rundt om det er barnevennlig der. Spør om hvilke rutiner hun har på dagtid. Spør og grav om alt som er viktig for deg og ditt barn. Hvor skal han sove på dagen. Hva slags mat vil hun gi ham. Hva gjør de på dagen. Går de tur, er de på kjøpesenter, lager de ting til jul/ påske, tegner de. Slenger bare ut noe tips her.

Ellers må du spørre om hva hun skal ha i lønn, om hun skal ha ferie i skolens ferie- viktig dersom dere begge har barn i skolealder. Og ikke minst er det viktig å be om å få referanser- og for all del: ring dem!! Vi brant oss stygt på dagmamma nr 1 fordi vi valgte å stole på henne...

Gjest dagmamma
Skrevet

Det er lurt å ta en dagmamma som selv har barn i noen lunde samme alder.Da er du sikkrere på at hjemmet er trygt for små barn og at det finnes leker som passer ditt barn.Og det er lettere å treffe på en dagmamma som ikke bruker dagene til å være på kjøpesenter.

Husk å gjøre avtale om hun skal ha betaling når du har barnet hjemme pga.sykdom el.l.

Gi ikke betaling hvis hun er syk og du må skaffe en annen.

Gjør også en avtale på om det skal betales for "røde" dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...