Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan jo si hva man vil om okkupasjonen av Irak, og være både for og mot.

Sånn er det sikkert for irakere flest også. Noen er glad for at Saddam er fjernet og håper på en bedre fremtid, mens andre har et annet syn og ser med ublide øyne på amerikanernes nærvær.

Imdlertid er det interessant å se hvordan muslimene feirer når de får hånd om amerikanske lik;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=221703

Om ikke annet, forteller det i alle fall at det er et stykke frem for dette landet og muslimer generelt. De visjoner enkelte har om å etablere demokrati hos et slikt folk, er i overkant naive..for å si det forsiktig.

Skrevet

Og ikke minst er det interessant å merke seg at dette var sivile amerikanske forretningsfolk, og ikke soldater.

Lurer på hvor mye som skal til før vesten finner det OK å behandle sivile muslimer slik?

Kizza1365380506
Skrevet

Slikt er jo grotesk uansett hvor det skjer. Heldigvis er det strenge straffer i Norge for slikt. Lurer på hva som skjer i menneske hjernen når man har opplevd så mye grusomhet at slikt blir tiljublet.

Mvh

Gjest hjelp dem som trenger hjelp
Skrevet

det merkelige er at mange av oss synes det er ok at slike "mennesker" innvandrer til Norge med sin "vennlige" religion. - Synes det er merkelig at ingen ser hvor dette ender...

Skrevet

Slikt er jo grotesk uansett hvor det skjer. Heldigvis er det strenge straffer i Norge for slikt. Lurer på hva som skjer i menneske hjernen når man har opplevd så mye grusomhet at slikt blir tiljublet.

Mvh

Tror det også har svært mye med kulturen å gjøre.

Vi har jo allerede sett flere utslag av dette også her i Norge, og mere vil det bli.

Slik innvandringspolitikken er her til lands, så får vi nok bare venne oss til det.....

Skrevet

Vi har jo allerede sett flere utslag av dette også her i Norge, og mere vil det bli.

Slik innvandringspolitikken er her til lands, så får vi nok bare venne oss til det.....

Det er fælt å se hvordan dere velger å ordlegge dere... Det er irakerene som feirer! Hvorfor blander dere religionen islam i det, og sier at muslimene feirer?! Det er folk som dere som får andre til å se ned på islam og muslimer. Skam dere!

Kizza1365380506
Skrevet

Hmm får håpe den nye loven om at alle skal lære seg norsk før de for oppholdstillatelse blir vedtatt. Skulle vært sånn for lenge siden etter mitt begrep.

Mvh

Gjest Rusle
Skrevet

Det var litt en av en feiring må jeg si. Går det an at nesten en hel by blir så avstumpet?

Primitive fok.

Skrevet

Det er fælt å se hvordan dere velger å ordlegge dere... Det er irakerene som feirer! Hvorfor blander dere religionen islam i det, og sier at muslimene feirer?! Det er folk som dere som får andre til å se ned på islam og muslimer. Skam dere!

Hadde det vært et enkelttilfelle så hadde jeg vært enig med deg.

Men de siste x-antall årene så er det desverre et faktum at fellesnevneren for det meste av hva vi i vesten finner fullstendig uakseptabelt er knyttet til mennesker som kaller seg muslimer. Det gjelder f.eks et stort antall terroraksjoner mot uskyldige sivile verden over, dødsdommer eller steining for uskyldige handlinger (seksuall omgang uten å være gift, offer for voldtekt, blasfemi etc), kjønnslemlestelse, æresdrap, grov akseptert vold i hjemmet...og listen kan gjøres mye lengre. Dette var bare hva jeg kom på i farten...

Men det er ikke "unaturlig" at folk etterhvert begynner å bli sterkt kritisk til deler av den "ukultur" som tydligvis er sterkt overrepresentert blandt en del av de som bekjenner seg til Islam.

Skrevet

Hva er vi europeere (og amerikanere) laget av som startet 2 verdenskriger, nær utryddet jødene i organiserte gasskammer, var i krigene i Algeria, Vietnam (3 millioner helt uskyldige sivile drept, i tillegg til soldater på begge sider), for ikke å snakke om koloniseringskrigene...

Hva med napalm, Agent Orange, atombomber, kjemiske våpen, biologiske våpen, "daisy cutter"?

Det finnes INTET annet folkeslag på jorden som har vært så voldelige og drept så mange som europeere (og de som utvandret til USA).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva er vi europeere (og amerikanere) laget av som startet 2 verdenskriger, nær utryddet jødene i organiserte gasskammer, var i krigene i Algeria, Vietnam (3 millioner helt uskyldige sivile drept, i tillegg til soldater på begge sider), for ikke å snakke om koloniseringskrigene...

Hva med napalm, Agent Orange, atombomber, kjemiske våpen, biologiske våpen, "daisy cutter"?

Det finnes INTET annet folkeslag på jorden som har vært så voldelige og drept så mange som europeere (og de som utvandret til USA).

Med vennlig hilsen

Og dine forsvarstaler for stygge overgrep av muslimer kommer som perler på en snor.....

Du finner all verdens grunner til å forsvare disse, samtidig som du ikke finner èn grunn til å gjøre det samme den "andre veien".

Er det rart vi finner det litt "påtagelig" Sør?

Skrevet

Og dine forsvarstaler for stygge overgrep av muslimer kommer som perler på en snor.....

Du finner all verdens grunner til å forsvare disse, samtidig som du ikke finner èn grunn til å gjøre det samme den "andre veien".

Er det rart vi finner det litt "påtagelig" Sør?

Hva du "finner" er ditt eget problem.

Poenget forblir at "vi" er åpenbart ikke noe bedre enn "dem". Det "vi" (europeere) har gjort er LANGT verre enn det "de" har gjort.

Det forsvarer verken den ene eller den andre gruppen, men det avslører jo din og Grips dobbelmoral.

Skrevet

Poenget forblir at "vi" er åpenbart ikke noe bedre enn "dem". Det "vi" (europeere) har gjort er LANGT verre enn det "de" har gjort.

Det forsvarer verken den ene eller den andre gruppen, men det avslører jo din og Grips dobbelmoral.

Det jeg ser er din mangel på moral.

Det jeg ikke ser er hvorfor det skal være et problem for meg å gjennomskue deg.

Det er jo tydligvis du som sliter med problemer. Jeg bare påpeker dem for deg...:-)

Håper likevel du klarer å nyte det fine vårværet Sør!

Skrevet

Det blir jo ikke så mye du kan reagere på da, sør, når du skal sammenligne alt med det verste som har skjedd opp gjennom historien.

Heldigvis har de fleste av oss evne til å føle avsky overfor en kultur som kan føre til slik bestialitet.

Skrevet

Det er jo tydligvis du som sliter med problemer. Jeg bare påpeker dem for deg...:-)

Jeg ser du er nødt til å diskutere været for å fjerne fokus fra din dobbelmoral.

Jeg mener å huske at det er 55000 sivile irakere som er drept nå. I tillegg til disse 4 fra USA....

Skrevet

Det blir jo ikke så mye du kan reagere på da, sør, når du skal sammenligne alt med det verste som har skjedd opp gjennom historien.

Heldigvis har de fleste av oss evne til å føle avsky overfor en kultur som kan føre til slik bestialitet.

Så lenge det er "vi" som er ansvarlige for noe av det "det verste som har skjedd opp gjennom historien", så er det selvsagt bare dobbelmoral å fremstille irakere/muslimer som verre.

Skrevet

... det er noe i veien med, det er like mye logikken. Han relativiserer inntil det parodiske, men prøv å sette opp en sammenlikning som han ikke liker, så blir du fremstilt som en tulling - i beste fall.

Når det gjelder drapene og brenningen av amerikanske soldater, slik vi så bilder av her, så må en jo undres på om ikke Sør kommer med begrepet «voldsspiralen» snart? Det sitter jo rimelig løst når en araber får et skrubbsår på et kne.

Men siden det er araberne som er katalysatorer for nettopp denne voldsspiralen, så vil det nok være taust som i graven, tenker jeg. Gad vite hva disse rabiate gærningene mener de har oppnådd med disse bestialske drapene, annet enn å få tusener av hevngjerrige GI Joe's etter seg, som vil skyte først og spørre etterpå.

Ser ikke ut til at det er noen grunn til å spare på kruttet heller.

Skrevet

... det er noe i veien med, det er like mye logikken. Han relativiserer inntil det parodiske, men prøv å sette opp en sammenlikning som han ikke liker, så blir du fremstilt som en tulling - i beste fall.

Når det gjelder drapene og brenningen av amerikanske soldater, slik vi så bilder av her, så må en jo undres på om ikke Sør kommer med begrepet «voldsspiralen» snart? Det sitter jo rimelig løst når en araber får et skrubbsår på et kne.

Men siden det er araberne som er katalysatorer for nettopp denne voldsspiralen, så vil det nok være taust som i graven, tenker jeg. Gad vite hva disse rabiate gærningene mener de har oppnådd med disse bestialske drapene, annet enn å få tusener av hevngjerrige GI Joe's etter seg, som vil skyte først og spørre etterpå.

Ser ikke ut til at det er noen grunn til å spare på kruttet heller.

Jeg håper virkelig ikke at de sparer på kruttet nei....

Skrevet

Jeg ser du er nødt til å diskutere været for å fjerne fokus fra din dobbelmoral.

Jeg mener å huske at det er 55000 sivile irakere som er drept nå. I tillegg til disse 4 fra USA....

Dine bruk av tallmateriale og statistikker er alltid like "interessante" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...