Gjest mat i dag også Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Jeg skulle gjerne hatt noen gode oppskrifter på patatas bravas, mest mulig like de jeg spiste på TapasBar i Barcelona. Noen som har en oppskrift? Og på quiche eller noe liknende. Pai-liknende, gjerne en med mye egg i, siden jeg har mange til overs. 0 Siter
serendipity Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Kommer opp masse oppskrifter ved. Men dette er mye bedre; Mojopoteter 4-5 små poteter pr person grovt salt, gjerne havsalt litt vann kjøkkenhåndkle Mojo-saus: 1 pose majones, gjerne lettmajones 1-2 finhakkede hvitløkbåter saft av ½ sitron 2-3 ss lettrømme finhakket rød eller gul paprika litt paprikapulver Vask og skrubb potetene veldig godt. Legg dem over i en kjele. Hell et par dl vann i bunnen av kjelen. Strø rikelig med grovt salt over potetene. På toppen legges et kjøkkenhåndkle og lokket settes på. Sett gjerne noe tungt oppå, slik at ikke dampen siver ut. Kok opp og skru litt ned underveis, men ikke ta av lokket. Det tar ca. 1 time før de er ferdige. Hell av resterende vann og sett kjelen tilbake på platen uten håndkle og lokk, for å ”tørke” potetene. Server med mojo-saus. Rør majonesen godt med hvitløk, sitronsaft og lettrømme. Tilsett finhakket paprika og litt paprikapulver. Lag sausen et par timer før den serveres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.