Gå til innhold

Er lei påskeferie allerede!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok nå har jeg hatt påskeferien en uke snart... og er lei allerede... grunnen; jo fordi ALLE vennene mine ikke har det, og kommer ikke hjem før over helgen... så her sitter jeg venneløs og kjeder meg inn i granskauen!!!!

Vaska gjorde jeg igår... måte på hvor mange ganger det går å vaske en liten hybel, gått rundt om som en venneløs liten idiot i flere dager nå... så nå tørr jeg nesten ikke vise meg ute heller!!!

Føler ikke for å ha det gøy heller etter hva som skjedde i forgårs, føler at det er respektløst... gruer meg så sinnsykt til begravelsen på tirdag... og syntes problemene mine blir små i forhold til hva familien hans nå sliter med.

Men jeg blir altså litt smågal av å bare sitte å sørge og... og føler at jeg må ha utløp for sinne, frustrasjon og sorg!

Gjest Elenamarie
Skrevet

Kan jeg spørre hva som har skjedd?

Trøstekos..

Skrevet

Kan jeg spørre hva som har skjedd?

Trøstekos..

En venn gikk utav livet så alt for tidligt i forgårs!

Gjest Elenamarie
Skrevet

En venn gikk utav livet så alt for tidligt i forgårs!

Så trist da, håper det går bra med deg...

Ta en dag om gangen, alt ordner seg til slutt..

Skrevet

Vet du hva Mistera? Har lest noen av innleggene dine de siste dagene og har syntes at du har hatt en mye skarpere tone enn vanlig, så det kom ikke som noen overraskelse at det har vært noen ubehagelige opplevelser i livet ditt i det siste- spesielt.

Håper det ornder seg- som best mulig råd er- og at du får til en skikkelig utblåsing for alt som er innestengt.

en liten nett-klem til Mistera i dag.

Gjest bordeaux
Skrevet

Hei Mistera,

Jeg ville bare si at jeg forstår godt hvordan du har det. Husk bare at du er IKKE respektløs fordi om du går ut og "har det gøy", det kan være frigjørende for deg å ha fremmede rundt deg. Godt å få ting litt på avstand. Jeg er sikker på at vennen du mistet ville ha unt deg det, og ikke mener at du må sitte inne og ha det fælt med deg selv. Du hedrer hans/hennes minne uansett.

Skrevet

Vet du hva Mistera? Har lest noen av innleggene dine de siste dagene og har syntes at du har hatt en mye skarpere tone enn vanlig, så det kom ikke som noen overraskelse at det har vært noen ubehagelige opplevelser i livet ditt i det siste- spesielt.

Håper det ornder seg- som best mulig råd er- og at du får til en skikkelig utblåsing for alt som er innestengt.

en liten nett-klem til Mistera i dag.

Er bare slitnere enn ellers, og å få dette opp på det hele var ikke uten videre behagelig...

Men ja jeg sliter, værre nå enn før... men trøster meg med at eksamen, lite råd til mat, lite søvn, og asosialitet har slitt voldsomt på nervene mine i det siste, og da jeg ikke føler for å la det gå ut over de i RL trenger jeg å få ut frustrasjonen på en eller annen måte...

Men jeg føler meg faktisk ikke snill for tiden... heller kald og kynisk og det er ikke meg i det hele tatt.... så nå er jeg faktisk redd for at alle desse årene med å ha stillt opp for "gud å hvermann" har gjort meg bitter og redd.... og det er ikke det jeg vil være... dessuten er trangen nå til dop større enn to uker etter at jeg slutte... noe som snart er to år siden... grunne jeg ser sliten, ensom og redd!

Men tusen takk for støtten for den varmer sinnsykt:)

Skrevet

Er bare slitnere enn ellers, og å få dette opp på det hele var ikke uten videre behagelig...

Men ja jeg sliter, værre nå enn før... men trøster meg med at eksamen, lite råd til mat, lite søvn, og asosialitet har slitt voldsomt på nervene mine i det siste, og da jeg ikke føler for å la det gå ut over de i RL trenger jeg å få ut frustrasjonen på en eller annen måte...

Men jeg føler meg faktisk ikke snill for tiden... heller kald og kynisk og det er ikke meg i det hele tatt.... så nå er jeg faktisk redd for at alle desse årene med å ha stillt opp for "gud å hvermann" har gjort meg bitter og redd.... og det er ikke det jeg vil være... dessuten er trangen nå til dop større enn to uker etter at jeg slutte... noe som snart er to år siden... grunne jeg ser sliten, ensom og redd!

Men tusen takk for støtten for den varmer sinnsykt:)

Men det er nettopp det at du mestrer denne situasjonen _uten_ dop som gjør at du er kommet lenger og _vil_ klare det!!! En hver ny erfaring som man mestrer uten dop er en erfaring rikere. Og sprekker du nå, så veit du hvilket tankekjør du vil få og følelsen av å mislykkes.

Kom igjen Mistera- du fikser dette. Det er jeg sikker på. Du har ikke holdt deg streit i to år for å sprekke nå. Det er nå du må bruke alle rundt deg- selv oss her på DOL. Det er mange som liker deg og du kan få litt nettstøtte- om ikke det er som å få en klem irl, så må det telle litt vel?

Liker deg mistera. Hold deg på beina. Snart kommer vennene dine og kan ha ferie sammen med deg. En time, en dag av gangen.

Skrevet

Men det er nettopp det at du mestrer denne situasjonen _uten_ dop som gjør at du er kommet lenger og _vil_ klare det!!! En hver ny erfaring som man mestrer uten dop er en erfaring rikere. Og sprekker du nå, så veit du hvilket tankekjør du vil få og følelsen av å mislykkes.

Kom igjen Mistera- du fikser dette. Det er jeg sikker på. Du har ikke holdt deg streit i to år for å sprekke nå. Det er nå du må bruke alle rundt deg- selv oss her på DOL. Det er mange som liker deg og du kan få litt nettstøtte- om ikke det er som å få en klem irl, så må det telle litt vel?

Liker deg mistera. Hold deg på beina. Snart kommer vennene dine og kan ha ferie sammen med deg. En time, en dag av gangen.

Klemmer er bra både i RL og på nettet... så det varmer meget!!!

Trangen til dop har aldri vært så sterk... men jeg har faktisk klart å holdt meg... det er bare dette med tankekjør som gjør ting værre...

Alle tankene kommer, skulle jeg ha vært der mer for ham osv... på tre år har vi begravd like mange... nå må vi begrave en til... og det er ikke enkelt... når man tenker over at noe man sa, gjorde eller ikke sa har ført til dette!

Iogmed at jeg selv har vært suicidial vet jeg at gode ord, de rette ord kan redde... det var det som reddet meg.. til syvende og sist... å da er det vanskeligt å tenke over at du kunne kansje gjort noe bedre...

Men tankene på dopen, blir bare tankene på dopen og ingenting mere... forhåpentlig vis klarer jeg å stå over denne gangen også, men det renner liksom snart over for meg, og da er det ikke like enkelt og takle det slik du er vandt til... nemlig dopen... begrave seg i den! Men jeg gjør det ikke!!!

Skrevet

Klemmer er bra både i RL og på nettet... så det varmer meget!!!

Trangen til dop har aldri vært så sterk... men jeg har faktisk klart å holdt meg... det er bare dette med tankekjør som gjør ting værre...

Alle tankene kommer, skulle jeg ha vært der mer for ham osv... på tre år har vi begravd like mange... nå må vi begrave en til... og det er ikke enkelt... når man tenker over at noe man sa, gjorde eller ikke sa har ført til dette!

Iogmed at jeg selv har vært suicidial vet jeg at gode ord, de rette ord kan redde... det var det som reddet meg.. til syvende og sist... å da er det vanskeligt å tenke over at du kunne kansje gjort noe bedre...

Men tankene på dopen, blir bare tankene på dopen og ingenting mere... forhåpentlig vis klarer jeg å stå over denne gangen også, men det renner liksom snart over for meg, og da er det ikke like enkelt og takle det slik du er vandt til... nemlig dopen... begrave seg i den! Men jeg gjør det ikke!!!

Har vært borti en rusmisbruker eller tre før jeg, så jeg kjenner litt til det med huekjør og trangen. Men vet også at mestring av én stiuasjon _kan_ gjøre mestringen av den neste, om ikke lett, så hvertfall bittelitt lettere neste gang. Du har klart deg to år. Det er kjempebra. De jeg ser går det dessverre ikke så lang tid mellom hver gang jeg ser dem.....

Bare så det er sagt, jeg jobber ikke _aktivt_ innen rusomsorgen pr i dag, kanskje snart? Jeg uttaler meg ikke som behandler, kun utifra det jeg har observert og utifra det jeg har snakket med brukere.

Ønsker deg lykke til i dag og i morgen. Vi treffes igjen i andre hefitge og spenstige situasjoner.

Nett-klem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...