Gå til innhold

Krangel med min mor...

Anbefalte innlegg

Gjest datteren
Skrevet

Får ramse opp hva som skjedde...

Min mor ringer ca. kl. tre og spør om jeg kan gjøre henne en tjeneste, kjøpe noe for henne siden jeg likevel skulle ut og kjøre. Jeg sa ja da jeg var sikker på at jeg ville få tid til det. Kl halv fire var jeg nødt til å dra. Skulle først hente mannen min på jobben og så datteren i barnehagen. Min 7 mnd gamle sønn var med i bilen som vanlig.

Det er lang vei til dit jeg skulle så kl va halv fem da jeg hadde hentet mann og barn og var på vei til butikken der jeg skulle kjøpe noe for moren min. Men så oppdager jeg at jeg har mistet noen penger ut av bilen ved barnehagen og må kjøre tilbake. Samtidig begynner sønnen min og skrike hysterisk og vil ikke slutte.

Jeg forstår at jeg blir nødt til å komme meg hjem med babyen og få matet ham og liten tid fikk jeg også etterhvert siden jeg måtte kjøre tilbake til barnehagen, så jeg ringte moren min ca. et kvarter før butikken stengte og sa ifra at jeg ikke fikk det til. Da ble hun kjempesint og skjelte meg ut! Hun har bil, men den skulle mannen bruke, så hun sa hun ville låne min. Men jeg ville ikke rekke å levere vår bil til henne før butikken stengte. Hun ble helt vill, og til slutt slang hun på røret.

Når jeg kom hjem sendte vi noen meldinger med hverandre. Jeg skrev at hvis hun mente jeg skulle "ofre" pengene og mitt skrikende barn for den lille tingen jeg skulle kjøpe for henne, måtte hun være ganske ego. Hun mente jeg ikke kunne ha det godt med meg selv som sa slikt til henne. Hun sa at hadde hun vært meg hadde hun dratt tidligere for å gjøre tjenesten. Jeg mente at da burde hun sagt ifra tidligere også, ikke bare en halvtime før jeg skulle dra. Hadde ikke mulighet til å stupe ut av døra samme sekund som hun ringte! Hun mente at om hun hadde sagt ifra tidlig hadde jeg bare glemt det og at hun innerst inne VISSTE at jeg ikke kom til å klare å gjøre tjenesten. Jeg sa at om hun var så sikker på det måtte hun jo slutte å be meg om tjennester, og om den greia var så viktig kunne hun ordnet det selv tidligere på dagen. Dette var da ikke mitt ansvar sa jeg. Da ble hun enda surere og sa at hun aldri skulle ringe meg mer!

Idag fikk hun mannen sin til å ringe meg og si ifra at nå reiste de på påskeferie! Han pleier aldri å ringe så hun har tydeligvis ikke villet ringe.

Så surt det ble bare for en sånn filleting. Det jeg skulle kjøpe var en ting hun skulle bruke til en jobb, men jeg antar at det ikke kunne være noe som hastet når det holdt å skaffe det så sent på ettermiddagen... (?) Hun sa ingenting om at det hastet ihvertfall. Jeg synes det var utrolig urettferdig av henne å bli så sur på meg for dette! Hva synes dere?

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

La henne jobbe sjøl med å bli bli igjen. Over påske er alt glemt:-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Hun kan da ikke forvente at du setter himmel og jord i bevegelse fordi du har lovet å gjøre henne en tjeneste.

Dukker det opp viktigere ting underveis så må man gjøre fortløpende prioriteringer.

Hadde du ombestemt deg fordi du ikke hadde _giddet_ så hadde det jo vært noe annet.. Hun hadde visst en svært dårlig dag, eller? Eller er hun misunnelig på deg på noen måte, siden hun måtte komme med et stikk som "jeg VISSTE du ikke ville klare det.." Det er jo typisk hersketeknikk.

Hvis du prøver å sende en unnskyldning og sier du var ubetenksom(med tanke på krangelen dere hadde, ikke prioroteringene dine) ser du jo om hun innrømmer det samme eller om hun fortsatt står på sitt.

Gjest fyttikatta
Skrevet

Hu mor di var ikke helt grei. Tyranni kaller jeg slikt. Du har ikke gjort noe feil.

Hu trenger å styre temperamentet sitt. Folk som ikke gjør det er farlig i trafikken. Ikke finn på å låne henne bilen din - aldri mer. Billån hadde vært å premiere dårlig oppførsel.

Skrevet

Ligger kanskje noe annet bak at hun ble sur i dag (foruten ditt ordvalg i sms og at du ikke rakk handle)?

Hun kan ha hatt en dårlig dag, vært stresset eller you name it.

Gjest ikke god
Skrevet

Er hun i overgangsalderen, kanskje ?

Hun hørtes utstabil ut.

Gjest Tristelin@
Skrevet

Sterk PMS kanskje?

Det er HUN som burde ha dårlig samvittighet, ikke du!

Skrevet

Overreagerer? Mulig det. Men hvis det var en viktig ting og hun visste at det ville bli ordnet så slappet hun vel såpass av, og ble derfor litt småhysterisk da det ikke gikk i orden. Jeg blir også ganske irritert hvis jeg har mye å ordne og ber noen om hjelp, også viser det seg at det ikke går likevel. Så av den grunn ber jeg ikke lenger noen om tjenester, for da vet at det er min skyld at det skjærer seg hvis det skjærer seg.

På den annen side, det å be stressa småbarnsforeldre om tjenester er en sjansespill. De har mye å gjøre og rekke. Så man bør ta høyde for det når man ber om tjenester.

Men å slenge på røret er drøyt. Hender jeg gjør det når jeg blir forbanna i telefonen- men sitter igjen som DEN taperen og idioten da!! Føler meg relativt teit kan du si.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg kan bli ganske sur hvis jeg spør om noen kan handle noe for meg og de ikke gjør det. For noen uker siden var jeg skikkelig i knipe for venninna mi hadde lovet å kjøpe brød og melk og resultatet var at minstemann og jeg var uten brød og melk hele helga.

Ikke så hyggelig nei. Likevel orker jeg ikke å bli sint. Kommmer ikke brød og melk inn i huset likevel.

Bente831365380491
Skrevet

Jeg må bare si at jeg kan bli ganske sur hvis jeg spør om noen kan handle noe for meg og de ikke gjør det. For noen uker siden var jeg skikkelig i knipe for venninna mi hadde lovet å kjøpe brød og melk og resultatet var at minstemann og jeg var uten brød og melk hele helga.

Ikke så hyggelig nei. Likevel orker jeg ikke å bli sint. Kommmer ikke brød og melk inn i huset likevel.

Spørs vel litt hva det er snakk om!

Når det er snakk om melk og brød, så synes jeg det er dårlig, men når det er snakk om en ting moren skal kjøpe til jobben, så syns jeg ikke at det er så viktig!!!

Er vel viktigere å ha mat på bordet enn å kjøpe en filleting til jobben!

Gjest mor i juni
Skrevet

Kommer vel helt an på årsaken det vel?

Om hun som denne innskriveren har mistet lommeboka, så må man nødvendigvis prioritere å kjøre tilbake for å hente den.

Skrevet

Kommer vel helt an på årsaken det vel?

Om hun som denne innskriveren har mistet lommeboka, så må man nødvendigvis prioritere å kjøre tilbake for å hente den.

Jeg skjønner det og jeg hadde ikke sagt noe.

Likevel hadde jeg blitt dritsur hvis jeg hadde blitt sittende uten det jeg trengte. Hadde hun sagt i fra i tide, kunne jeg prøvd å ordne meg på en annen måte.

Skrevet

Det fins jo bensinstasjoner, da? De selger melk og brød der ;)

Skrevet

Det fins jo bensinstasjoner, da? De selger melk og brød der ;)

Men det var det å få handlet det inn jeg trengte hjelp til :o)

Gjest la oss ha sinnet i fred
Skrevet

Er hun i overgangsalderen, kanskje ?

Hun hørtes utstabil ut.

Hvorfor blir alltid kvinners sinne tillagt overgangsalder og PMS? Nedverdigende for kvinnekjønnet å ikke kunne bli sint uten at det skal tolkes alle veier. Hva om vi tolket menns sinne slik?

Skrevet

Sterk PMS kanskje?

Det er HUN som burde ha dårlig samvittighet, ikke du!

Hvorfor blir alltid kvinners sinne tillagt overgangsalder og PMS? Nedverdigende for kvinnekjønnet å ikke kunne bli sint uten at det skal tolkes alle veier. Hva om vi tolket menns sinne slik?

Gjest mor i juni
Skrevet

Hvis dette sinnet beskriver hennes personlighet, så synes jeg synd på henne og omgivelsene.. Hvis det er PMS kan man i det minste se gjennom fingrene med slike episoder.

Stakkars menn, har ikke slike unnskyldninger. :-)

Gjest ikke god
Skrevet

Fordi det er et faktum at kvinnelige kjønnshormonrt påvirker kvinnens psyke. Tilsvarende er ikke tilfelle med mannlig sådanne, ihvertfall ikke i tilnærmet så stor grad.

Skrevet

Fordi det er et faktum at kvinnelige kjønnshormonrt påvirker kvinnens psyke. Tilsvarende er ikke tilfelle med mannlig sådanne, ihvertfall ikke i tilnærmet så stor grad.

Fordi det er et faktum at kvinners sinne ikke er akseptert! En velkjent hersketeknikk som menn ofte bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...