Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen driver og ringer meg med skjult nummer. Så snart jeg svarer (etter ett eller flere ring) brytes samtalen. I går gjentok dette seg 5-6 ganger, hittil i dag 3-4. Gudene vet hvor ofte det plinger når jeg ikke er hjemme.

Hvordan kan jeg få en slutt på dette?

Skrevet

Er du reservert mot telefonselgere?

Jeg leste et eller annet sted at en del telefonselgerbyråer har en form for automatisk telefonoppringing, der mange telefonnummer ringes opp, og er det en ledig telefonselger, så får man en selger på tråden, hvis det ikke er en ledig selger, så brytes samtalen, om du forstår?

Vi opplevde det samme en periode, og trodde at det var noen som ringte for å sjekke om vi var hjemme med tanke på innbrudd. Fikk alarm og greier, inntil vi fant ut at det bare var telefonselgere....

Så om du ikke har reservert deg mot telefonsalg, så gjør det, og se om det blir bedre :-)

beste hilsen fra

Gjest men hvorfor..
Skrevet

Jeg leste et eller annet sted at en del telefonselgerbyråer har en form for automatisk telefonoppringing, der mange telefonnummer ringes opp, og er det en ledig telefonselger, så får man en selger på tråden, hvis det ikke er en ledig selger, så brytes samtalen, om du forstår?

Vi opplevde det samme en periode, og trodde at det var noen som ringte for å sjekke om vi var hjemme med tanke på innbrudd. Fikk alarm og greier, inntil vi fant ut at det bare var telefonselgere....

Så om du ikke har reservert deg mot telefonsalg, så gjør det, og se om det blir bedre :-)

beste hilsen fra

Hvorfor sier de ikke noe og legger på da, om de skal selge noe??

Skrevet

Fordi det automatisk ringes til 10 stk mens de har bare 3 selgere, så hvis 4 stk tar telefonen blir det lagt på hos fjerdemann.

Skrevet

fordi det er ingen i andre enden. De ringer opp en hel haug med nummer, og så blir samtalen bare koblet om det er en ledig selger i det du tar telefonen. Ikke spørr meg hvorfor de gjør det. Leste om det i en eller annen avis.

Beste hilsen fra

Skrevet

fordi det er ingen i andre enden. De ringer opp en hel haug med nummer, og så blir samtalen bare koblet om det er en ledig selger i det du tar telefonen. Ikke spørr meg hvorfor de gjør det. Leste om det i en eller annen avis.

Beste hilsen fra

Det er jo skikkelig dårlig gjort , da!

Jeg får helt hetta av sånne telefoner, jeg. Heldigvis har det ikke skjedd så mye hos oss, men min mor har fått sinnsykt med telefoner hvor ingen svarer i andre enden. Hun har gjort mye nå for å unngå innbrudd osv, bl.a. alarm med direktekobling til vaktsentral osv.

Vi var til og med i kontakt med politiet pga. det.

Syns det er merkelig at telefonselgere kan gjøre det der! (Det er ikke aprilsspøk at de gjør det, da?)

Skrevet

Det er jo skikkelig dårlig gjort , da!

Jeg får helt hetta av sånne telefoner, jeg. Heldigvis har det ikke skjedd så mye hos oss, men min mor har fått sinnsykt med telefoner hvor ingen svarer i andre enden. Hun har gjort mye nå for å unngå innbrudd osv, bl.a. alarm med direktekobling til vaktsentral osv.

Vi var til og med i kontakt med politiet pga. det.

Syns det er merkelig at telefonselgere kan gjøre det der! (Det er ikke aprilsspøk at de gjør det, da?)

Har hun reservert seg mot telefonsalg da?

Og ja, det er dessverre lov, og ikke noe som bare skjer på 1. april.

Jeg har imidlertid ikke hatt noen slike oppringninger, og har reservert meg mot telesalg, så jeg innbiller meg at det har noe for seg.

Skrevet

Har hun reservert seg mot telefonsalg da?

Og ja, det er dessverre lov, og ikke noe som bare skjer på 1. april.

Jeg har imidlertid ikke hatt noen slike oppringninger, og har reservert meg mot telesalg, så jeg innbiller meg at det har noe for seg.

Jeg er ikke sikker om hun har reservert seg. Kanskje ikke, hun får en del sånne telefonselgere på tråden, også.

Får høre med henne, og tipse om hva som kan være en årsak til disse ekle telefonene. Det er ikke noe hyggelig å bli oppringt igjen og igjen, når det aldri er noen i andre enden.

Skrevet

Jeg er ikke sikker om hun har reservert seg. Kanskje ikke, hun får en del sånne telefonselgere på tråden, også.

Får høre med henne, og tipse om hva som kan være en årsak til disse ekle telefonene. Det er ikke noe hyggelig å bli oppringt igjen og igjen, når det aldri er noen i andre enden.

Du kan jo hjelpe henne med å få reservert telefonnummeret sitt også, hvis hun ikke vet hvordan det gjøres.

Skrevet

Du kan jo hjelpe henne med å få reservert telefonnummeret sitt også, hvis hun ikke vet hvordan det gjøres.

Skal gjøre det imorgen :)

Takk for tips!

Skrevet

Beste hilsen fra

Det er omvendt... de ringer opp masse folk, og den første som svarer får prate med selger... *som premie* resten får ingenting annet enn at de tror de blir terrorisert!!!

Skrevet

beste hilsen fra

Det er ikke alarmselgere som har begynt med et nytt triks da? ;)

Ser iallefall ut som om de tjener mye pga telefonselgere/-intervjuere :)

Gjest Rusle
Skrevet

Det opplever jeg nå og da. Sannsynligvis telefonselgere. Hørt om det på tv, en feil ett eller annet sted gjorde at mange blir ringt opp samtidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...