Gå til innhold

Venninne som skylder penger

Anbefalte innlegg

Gjest selvfølgelige utnytter hun deg
Skrevet

Det du refererer til var bare en utvidelse av det jeg skrev først egentlig.

Jeg lurer på, kort og greit, om det er smålig å be om å få tilbake 700 kr når jeg ikke har økonomiske problemer, men hun har.

Du trenger ikke slå på Caps Lock, men komme med et ordentlig svar hvis det er derfor du skriver. Du spør bare hva jeg mener. Hva mener du?

Jo, du lurer på hvordan du skal be om å få tilbake pengene .... så svarer vi deg da ..... så svarer du at du ikke kan kreve å få tilbake pengene fordi hun har dårlig råd ..... det er da jeg ikke skjønner hva du mener med å legge ut denne tråden

venninna di får "låne" penger av deg når hun trenger det hun, og du krever aldri å få de tilbake, ..... hun er ikke så vimsete at hun ikke vet at hun allerede skylder deg penger veit du, men kanskje hun tror at DU er vimsete å glemmer at du har lånt de bort

Gjest virreberta
Skrevet

Jo, du lurer på hvordan du skal be om å få tilbake pengene .... så svarer vi deg da ..... så svarer du at du ikke kan kreve å få tilbake pengene fordi hun har dårlig råd ..... det er da jeg ikke skjønner hva du mener med å legge ut denne tråden

venninna di får "låne" penger av deg når hun trenger det hun, og du krever aldri å få de tilbake, ..... hun er ikke så vimsete at hun ikke vet at hun allerede skylder deg penger veit du, men kanskje hun tror at DU er vimsete å glemmer at du har lånt de bort

...At du gidder, da. :-)

Nei, jeg spør ikke om *hvordan jeg skal be om å få tilbake pengene*. Jeg skrev:

"Så syns dere at jeg kan be om pengene enda en gang, eller skal jeg bare glemme hele greia?

Hun er som sagt min beste venninne, vi har vært som erteris hele oppveksten, og jeg vet at hun ikke mener å utnytte meg. Jeg vet bare ikke om det er smålig av meg å be om pengene, 700 kr er jo ikke mye.."

Du spør om hva jeg mener. Jeg utdyper hvorfor jeg stiller spørsmålet, og du spør igjen.

Men bare ta det med ro du, jeg skal nok ordne opp i dette selv. :-)

Skrevet

Det er smålig dersom du har en million i inntekt, og hun er arbeidsledig.

Men om dere har normale inntekter begge to, vil jeg ikke regne det som smålig. Tvert imot - ganske normalt å be om 700 kr da.

Jeg har noen andre synspunkter rundt temaet også, men vil ikke komme med dem, siden du helt tydelig ikke liker at vi har synspunkter rundt temaet. (jfr de andre svarene)

mvh

Gjest virreberta
Skrevet

Men om dere har normale inntekter begge to, vil jeg ikke regne det som smålig. Tvert imot - ganske normalt å be om 700 kr da.

Jeg har noen andre synspunkter rundt temaet også, men vil ikke komme med dem, siden du helt tydelig ikke liker at vi har synspunkter rundt temaet. (jfr de andre svarene)

mvh

"Jeg har noen andre synspunkter rundt temaet også, men vil ikke komme med dem, siden du helt tydelig ikke liker at vi har synspunkter rundt temaet. (jfr de andre svarene)"

Dét kunne du si, men ikke hva du egentlig mener..?

Da så.

Gjest virreberta
Skrevet

mvh

Hvor er det *helt tydelig* at jeg ikke liker at dere har andre synspunkter enn meg?

Bare lurer, for det er ikke slik ment.

Skrevet

...At du gidder, da. :-)

Nei, jeg spør ikke om *hvordan jeg skal be om å få tilbake pengene*. Jeg skrev:

"Så syns dere at jeg kan be om pengene enda en gang, eller skal jeg bare glemme hele greia?

Hun er som sagt min beste venninne, vi har vært som erteris hele oppveksten, og jeg vet at hun ikke mener å utnytte meg. Jeg vet bare ikke om det er smålig av meg å be om pengene, 700 kr er jo ikke mye.."

Du spør om hva jeg mener. Jeg utdyper hvorfor jeg stiller spørsmålet, og du spør igjen.

Men bare ta det med ro du, jeg skal nok ordne opp i dette selv. :-)

Jeg mener at det ikke skulle være nødvendig å lyve for å få tilbake pengne.

Du sier du har god råd, og hun vet dette, så å plutselig si at du MÅ ha pengene er litt drøyt (tenker da på hva andre har skrevet her)

Mine erfaringer med å låne bort penger er heller dårlige, da jeg selv har dårlig råd, kan jeg ikke la en hundring gå, men sier da også ifra om at jeg MÅ ha pengene den og den dagen, ellers så går det ikke... Men ser på lån til venner som jeg stoler på (noe jeg tror du gjør med din venninne) som en invistering for da kan det hende jeg har penger når jeg er blakk:)

Har også mistet venner pga å ha lånt dem penger, og da mener jeg det er bedre å si det rett ut som "Du... nå har du skyldet meg di pengene ganske lenge, og jeg bare lurte på når jeg fikk dem tilbake" for når dere er så gode venner kan man si ting rett ut.

Jeg tror også om dette fortsetter så kan det hende at forholdet dere imellom kan gå dralten... for selv om du ikke merker noe nå, så vil irritasjonen vokse mere og mere til lenger det går... Og da blir dette kansje et så stort problem at det ikke kan takles eller blir værre å takle...

Håper du skjønnte noe av dette... litt dårlig forklart av meg, men men...

Skrevet

Om du synes din venninne gjør det beste ut av en vanskelig situasjon - med andre ord at hun har et nøkternt forbruk og ikke sløser - ville jeg latt det ligge.

Som du selv sier; Du har det greit, hun har det trangt.

Hadde det derimot verdt slik at din venninne har et ukontrollert forbruk av egne penger; og grunnet dette har det trangt - da hadde det vært fair å ta en litt mer alvorlig samtale.

Skrevet

Hun er som en søster for meg, og jeg kommer ikke til å si nei hvis hun ber om å få låne penger flere ganger.

Mulig jeg virker dumsnill, men jeg vet hun ikke prøver å utnytte meg, hun har bare konstant utrolig dårlig råd. Og hun er veldig flau over det, så jeg vil ikke gjøre henne forlegen ved å mase om pengene.

Jeg har ikke problemer med økonomien, og det vet hun.

Nei, du er ikke dumsnill. Du er snill.

Du får sikkert betalt igjen på en eller annen måte en annen gang hvis hun er så snill som du sier. Kanskje du sjøl trenger hjelp en gang selv om det ikke er pengehjelp :o)

laguna1365380434
Skrevet

Om jeg hadde syntes at 700 kr ikke var mye, og min venninne hadde syntes at det var, hadde hun fått dem av meg.

laguna1365380434
Skrevet

Fra hovedinnlegget;

"Hun er som sagt min beste venninne, vi har vært som erteris hele oppveksten, og jeg vet at hun ikke mener å utnytte meg. Jeg vet bare ikke om det er smålig av meg å be om pengene, 700 kr er jo ikke mye.."

Det er det jeg lurer på..

Jeg synes det er smålig av deg når du ikke trenger pengene og da kun spør utifra prinsipp, ja

Du sier jo selv at du vet hun har det trangt.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det du refererer til var bare en utvidelse av det jeg skrev først egentlig.

Jeg lurer på, kort og greit, om det er smålig å be om å få tilbake 700 kr når jeg ikke har økonomiske problemer, men hun har.

Du trenger ikke slå på Caps Lock, men komme med et ordentlig svar hvis det er derfor du skriver. Du spør bare hva jeg mener. Hva mener du?

Du har i alle fall funnet deg et passe nick!

Skrevet

Jeg synes den veninna di virker utrolig frekk. Har man lånt så har man lånt og det er ikke ditt ansvar hvordan hun skal spare så du får det du har krav på. Hvor mye penger du har har ikke noe med saken å gjøre. Jeg mener du skal kreve pengene tilbake fortest mulig. Blir hun sur for det er hun jammen ikke mye veninne å spare på. Jeg er overhode ikke gjerrig er glad i å gi bort både gaver og blomster men har jeg lånt noe bort skal jeg ha det tilbake om det så bare er en tier.

Skrevet

Om hun spørr om å få låne penger en annen gang ville jeg enten svart at hun skulle få de med en gang eller at hun ikke får låne. Ikke kom opp i samme dilemma en gang til i hvertfall. Ingenting er mere energitappende enn irriterende mennesker og frekk oppførsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...