Mistera Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Var det min språkbruk du siktet til? H*n mente sikkert dette med å .... jesus... noe som jeg selv som ikke er kristen i det hele... syntes å være litt for drøyt, til og med til å være DOL... 0 Siter
serendipity Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 H*n mente sikkert dette med å .... jesus... noe som jeg selv som ikke er kristen i det hele... syntes å være litt for drøyt, til og med til å være DOL... OK. Håper det for jeg syntes ikke at min språkbruk i denne sammenheng var upassende. Jeg mente at jeg syntes det er godt gjort av familie å stille i begravelse til denne slektningen. Vet ikke om jeg hadde klart å vært like "storsinnet".. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg tror alle kan være i stand til å utføre onde handlinger. Du er neppe alltid et godt menneske heller, men skal jeg miste all respekt for deg av den grunn? Selvfølgelig gjør alle "onde" handlinger opptil flere ganger i livet.. Jeg har selv gjort en del faenskap jeg angrer på i dag, og noe jeg ikke ville ha ugjort. Men det er forskjell på en handling som sårer et annet menneske, men som man kommer over etter en stund. Men voldtekt og drap kommer man aldri over, og kan aldri tilgis mener jeg. Man fortjener ikke noens respekt når man ikke respekterer andres liv - og tror man har rett til å ta liv fra barn. Og så preke om at gud skal tilgi etterpå? Nei, det synes jeg ikke går an.. Kan aldri tilgis, selv om det hadde vært min egen samboer jeg elsker over alt så hadde jeg aldri tilgitt, eller repektert han nok til å gå i begravelsen hans hvis han hadde voldtatt og drept ei ung jente.. 0 Siter
Mistera Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 OK. Håper det for jeg syntes ikke at min språkbruk i denne sammenheng var upassende. Jeg mente at jeg syntes det er godt gjort av familie å stille i begravelse til denne slektningen. Vet ikke om jeg hadde klart å vært like "storsinnet".. Jeg hadde som sagt ALDRI gjort det... Å vise et "slikt" menneske min siste respekt... ikke hadde jeg giddet å stillt opp bare for å vise på en eller annen måte at jeg ikke respekterte ham heller... 0 Siter
nanna Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Fy faen. Aldri om jeg ville vist meg der. Om han aldri så mye hadde vært faren min. 0 Siter
nanna Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Neida, og jeg reagerer altså ikke på at han ble dømt. Ja, en må stå ansvarlig for sine handlinger. Støtter heller ikke hans handlinger som jeg er enig i er helt forkastelige. Jeg prøver alikevel å se den mannen familien elsker bak alt denne. Alle vet at jeppe drikker, men ikke alle vet hvorfor jeppe drikker. Nei, jeg forsvarer ikke handlingen - men ja, forsøker å forsvare personen. Jeg respekterer de av familien som møtte til begravelen mye mer enn de som ikke engang kunne vise respekt etter hans død. Det er hva jeg mener, men vi har da lov å tenke forskjellig. Mener du at alle døde fortjener respekt? 0 Siter
Gjest tod Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 ...så har ikke Stålset så mye med Jesus å gjøre. Sosialistbispen fra Furre-nettverket suger og slikker Allahs utvekster, og går langt utenpå det mandat han har fått i Jesu Ord og Gjerninger; han tilgir syndere som ikke viser snev av anger. Så bland ikke denne nihilisten med Jesus, for slike fariseere som Stålset vil nok møte det omtalte nåløyet sammen med kamelrytterne han kysser og klapper på, og i likhet med kamelene m/førere få problemer med å komme gjennom. Du ser nå Allah over alt, Kahn. Problemet med Stålsett er at han bare her lest det nye testamentet. 0 Siter
Gjest tod Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg tror alle kan være i stand til å utføre onde handlinger. Du er neppe alltid et godt menneske heller, men skal jeg miste all respekt for deg av den grunn? Get real. Selvsagt er alle i stand til å utføre onde handlinger, poenget er at alle ikke gjør det i like stor grad. Schnitler er et eksempel på et (u)menneske som som har gjort mer ondt her i verden enn de aller aller fleste. Respekten blir deretter. Hvem skal vi hate om ikke jævler som ham? Ingen? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Du ser nå Allah over alt, Kahn. Problemet med Stålsett er at han bare her lest det nye testamentet. Det eneste testamentet Stålset interesserer seg for er det som Marx og Lenin etterlot seg. Dette er en politiker i kappe og krage. Forøvrig tror jeg mange flere enn jeg vil komme til å se Allah overalt hvis vi ikke våkner snart. 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg leste dødsannonsen hans i Aftenposten og synes det var nesten rart at de orket å sette inn en annonse. Schnitler og ofrene hans er bare tragisk synes jeg. Jeg tror ingen vet hvordan vi hadde reagert hvis ungene våre hadde gjort noe virkelig alvorlig galt. Jeg må si at jeg tror jeg hadde elsket ungene mine uansett selv om jeg hadde hatet handlingen de hadde gjort. 0 Siter
Gjest signe signatur Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg leste dødsannonsen hans i Aftenposten og synes det var nesten rart at de orket å sette inn en annonse. Schnitler og ofrene hans er bare tragisk synes jeg. Jeg tror ingen vet hvordan vi hadde reagert hvis ungene våre hadde gjort noe virkelig alvorlig galt. Jeg må si at jeg tror jeg hadde elsket ungene mine uansett selv om jeg hadde hatet handlingen de hadde gjort. Selvmotsigelse. Du ville elsket barna dine uansett hva de gjorde, men forstår ikke hvorfor folkene til Schneidler satte inn dødsannonse 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Selvmotsigelse. Du ville elsket barna dine uansett hva de gjorde, men forstår ikke hvorfor folkene til Schneidler satte inn dødsannonse Synes du det? Hadde sønnen min vært en av Baneheiagutta hadde jeg latt begravelsen gått i stillhet. Det betyr ikke at jeg ikke hadde vært glad i ham. 0 Siter
Gjest @rebecca@ Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Hvorfor vise den siste respekt for et menneske som ikke i det hele tatt har respektert andre ?????? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Han har jeg servert masse øl! Jeg fikk litt sjokk da han en dag fortalte meg hvem han var..:-o På meg virket han som en stakkarslig og forskrudd mann, som hadde det vondt. Muttern ble dødsredd da jeg sa at han var stamkunde der jeg jobbet(Han var jo selveste mørkemannen da hun var liten, hun er til overmål fra Bergen), men han var jo redusert til ingenting, og var iallefall ikke noe å være redd for. Men det hadde vel blitt litt som om hvis mine eventuelle fremtidige barn fortalte meg at de daglig serverte f.eks Thomas Quick.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg forstår ikke hvordan dere tenker her? Javisst gjorde han noe grusomt. Han angret også fælt, be dømt og sonet. Tror dere at familien hans elsket han mindre av den grunn? En kan elske en person selv om en ikke liker handlingene til personen. Tror dere ikke hans slektninger så på han som noe mer enn en samfunnsfiende? Dersom denne personen hadde vært min far hadde jeg nok også gått i begravelsen til en far og ikke til samfunnsfiende. Vis litt respekt til mennesket selv om handlinger er forkastelige (men det er da hva jeg mener igjen). Enig med deg! Jeg synes du skrev et fint innlegg:-) 0 Siter
Anki Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg forstår ikke hvordan dere tenker her? Javisst gjorde han noe grusomt. Han angret også fælt, be dømt og sonet. Tror dere at familien hans elsket han mindre av den grunn? En kan elske en person selv om en ikke liker handlingene til personen. Tror dere ikke hans slektninger så på han som noe mer enn en samfunnsfiende? Dersom denne personen hadde vært min far hadde jeg nok også gått i begravelsen til en far og ikke til samfunnsfiende. Vis litt respekt til mennesket selv om handlinger er forkastelige (men det er da hva jeg mener igjen). Jeg hadde definitivt ikke klart å elske et menneske som var så gjennomført ond... 0 Siter
Anki Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Ja, faktisk fortoner det seg sånn for meg at et menneske er de handlingene det gjør. Det går ikke an for meg å elske et menneske sånn generelt, for så å hate det pga. grusomme handlinger. Jeg ville ikke klart å forholde meg til at det var et familiemedlem aldri så mye. Bra skrevet *signerer* 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 De ville vel forsikre seg om at han virkelig var død og ble begravet. Mvh 0 Siter
Gjest blame Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Noen menneser er tvers igjennom onde... de kan man ikke forandre på... uansett hvor mye utrykk for anger de viser, kan det være et skuespill for allmennhetetn for å oppnå medfølelse og forståelse... Har selv opplevd endel jævlige ting i livet mitt, men jeg går ikke rundt å er umennesklig fordi om... Og hvordan har foreldrene til den drepte det, har ikke de lov til å hate ham langt inn i evigheten...? Jeg skjønner ikke desse (mordere, voldtektsforbrytere osv) personers tankegang, og sinn... å få seg til å gjøre noe slikt... uansett... hva har de å vinne på det, en uoppfordret gjerning... hva går gjennom en slik persons tankegang... Noen ganger er det lurt p skille mellom fantasi og virkelighet... Kan ikke si annet enn at desse personene er tvers igjenomm onde... og jeg håper i sånne situasjoner at " What you weep, is what you saw" er en realitet... Ikke for å flisespikke.. men det uttrykket der gir først mening hvis du staver det korrekt.. "What you reap, is what you sow" :-) Forøvrig har du et poeng. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.