Gå til innhold

Vil ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest epletre
Skrevet

Er au pair, og familien skal bort sondag- onsdag. De har invitert meg med, men jeg vil ikke. Familien skal feire en jødisk helligdag med slekta, og det er alltid masse grining og greier naar vi reiser ned dit, pga dødsfall i familien for ett aar siden! I tillegg er det noe med familien som jeg ikke liker. Faren til vertsmor sa en gang til meg; "at det var bra jeg tok til fornuft", da jeg ble med dem i Tempelet foreksempel.

Jeg har bare lysst aa vaere hjemme jeg. Slappe av og se tv, kjore meg en god og lang tur og kose meg. Herlig med litt ferie saann innimellom, vertfall naar en bor sa tett oppi arbeidet liksom.

Men det kan jeg ikke si til dem.

Hva skal jeg gjøre da? Rett før jeg legger meg over porselensskaala og leker at jeg er syk!

Fortsetter under...

Skrevet

Kan du ikke være "ærlig" med dem, epletre...og si noe sånt som..."hvis det går greit for dere så vil jeg sette pris på å få være hjemme".

Eller..."tusen takk for invitasjonen, men denne gangen så blir jeg nok hjemme jeg".

Blir for dumt at du skal "lide" deg gjennom slik når du egentlig kan ture rundt og kose deg alene.

Bit tenna sammen og finn en løsning...lykke til.

:)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Kan du ikke høflig forklare dem at du har behov for å være litt alene, da? Takke masse for at de vil ha deg med, og det hadde vært kjempekoselig, men.... osv...??

Det er da en menneskerett å få være littegrann for seg selv, iallfall i vår del av verden?!!

Skrevet

Poenget med au apir-tilværelsen er vel nettopp at du skal bli med på slike familieting, men orker du ikke, er det vel helt greit med en hvit løgn (si at du er litt dårlig, ikke så dårlig at de har dårlig samvittighet for å la deg bli hjemme, men dårlig nok til at du ikke kan kjøre med dem). Pass på at du ikke gjør for mye "frisk" aktivitet mens de er borte, slik at de forstår at du ble frisk umiddalbart.

Må du være med, gjør det beste ut av det, dumme famileimedlemmer er jo ikke så ille når du vet at det bare er familien din dette året, tenk på de som har denne bestemoren hele livet!! Du kan jo uansett si du er dårlig, slik at du kan ta det litt med ro / ligge på rommet / lese / se tv/ hvis du allikevel må bli med.

Klem til deg, ta det som en lærerik erfaring!

God påske!

Gjest epletre
Skrevet

Kan du ikke være "ærlig" med dem, epletre...og si noe sånt som..."hvis det går greit for dere så vil jeg sette pris på å få være hjemme".

Eller..."tusen takk for invitasjonen, men denne gangen så blir jeg nok hjemme jeg".

Blir for dumt at du skal "lide" deg gjennom slik når du egentlig kan ture rundt og kose deg alene.

Bit tenna sammen og finn en løsning...lykke til.

:)

Men de blir saa sure! Var aerlig en annen gang da jeg ikke ville bli med! VMora snakka nesten ikke til meg paa ei uke! Rar familie dette.

PS. Det verste med aa reise ned der er vell at jeg ikke kan royke paa tre dager;0)

Gjest epletre
Skrevet

Kan du ikke høflig forklare dem at du har behov for å være litt alene, da? Takke masse for at de vil ha deg med, og det hadde vært kjempekoselig, men.... osv...??

Det er da en menneskerett å få være littegrann for seg selv, iallfall i vår del av verden?!!

Er saa redd for at hu skal bli sur! Ble det en annen gang ser du.

Vet ikke helt jeg.. kanskje jeg sier det til henne..?!

Annonse

Gjest epletre
Skrevet

Poenget med au apir-tilværelsen er vel nettopp at du skal bli med på slike familieting, men orker du ikke, er det vel helt greit med en hvit løgn (si at du er litt dårlig, ikke så dårlig at de har dårlig samvittighet for å la deg bli hjemme, men dårlig nok til at du ikke kan kjøre med dem). Pass på at du ikke gjør for mye "frisk" aktivitet mens de er borte, slik at de forstår at du ble frisk umiddalbart.

Må du være med, gjør det beste ut av det, dumme famileimedlemmer er jo ikke så ille når du vet at det bare er familien din dette året, tenk på de som har denne bestemoren hele livet!! Du kan jo uansett si du er dårlig, slik at du kan ta det litt med ro / ligge på rommet / lese / se tv/ hvis du allikevel må bli med.

Klem til deg, ta det som en lærerik erfaring!

God påske!

Jojo jeg er jo au pair og skal vaere med paa ting som det.. men jeg har jo vaert med paa slike ting i 9 mnd naa! Er lei det naa! Vi reiser til en plass midt i skogen, 10 minutt med bil til nermeste butikk, og jeg har ikke bil engang.. Stress!

Kanskje jeg forteller henne at jeg ikke vil vaere med..

Skrevet

Men de blir saa sure! Var aerlig en annen gang da jeg ikke ville bli med! VMora snakka nesten ikke til meg paa ei uke! Rar familie dette.

PS. Det verste med aa reise ned der er vell at jeg ikke kan royke paa tre dager;0)

Si at siden du ikke er jøde, føler du deg som en hykler hvis du deltar og så ber du om unnskyldning for at det er slik.

Gjest epletre
Skrevet

Si at siden du ikke er jøde, føler du deg som en hykler hvis du deltar og så ber du om unnskyldning for at det er slik.

Haha! Ja det hadde gjort seg!

Skrevet

Haha! Ja det hadde gjort seg!

Hun er den typen? Som tror at hun alltid har rett.

Skrevet

Er saa redd for at hu skal bli sur! Ble det en annen gang ser du.

Vet ikke helt jeg.. kanskje jeg sier det til henne..?!

ja det må du. Du skal vel ikke la deg 'herse' med?

I livet må man øve seg på å finne sin plass - og det er like greit å lære å sette naturlige grenser i din alder, som å vente til du blir 40. Det vil du ha glede av, det kan jeg love deg! :-) Lykke til. Bare vær kjempehøflig, men ufravikelig!

Skrevet

"PS. Det verste med aa reise ned der er vell at jeg ikke kan royke paa tre dager;0) "

hehe.. det beste ved å være med - er å prøve å hive røyken for godt?? Neida, les det andre jeg har skrevet - bli hjemme - men husk at i Norge kommer ny røykelov 1.juni!

Gjest epletre
Skrevet

Hun er den typen? Som tror at hun alltid har rett.

Big time! Hu lukker ørene for alt og alle andre!

Kjekt for hu det. Har naa laert meg aa heve meg over det, le istedenfor aa grine!:0)

Annonse

Skrevet

Du forteller dem selvsagt at du har konvertert til islam, og tar et sjal over hodet.

Med vennlig hilsen

Gjest epletre
Skrevet

Du forteller dem selvsagt at du har konvertert til islam, og tar et sjal over hodet.

Med vennlig hilsen

*lol*

Skrevet

*lol*

Du burde jo gjøre det! Du kunne få den mest innholdsrike helgen på lenge! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Big time! Hu lukker ørene for alt og alle andre!

Kjekt for hu det. Har naa laert meg aa heve meg over det, le istedenfor aa grine!:0)

trives du epletre, sånn generelt, eller har det vært fælt å være der?

hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

Kan ikke annet enn å le, faktisk råflirer. Så mye denne religionen steller istand.

God idè i utgangspunktet - sånn bare på fleip, men jeg tipper at problemene hadde blitt adskillig større for epletre, enn om hun hang over do.

Skrevet

Du burde jo gjøre det! Du kunne få den mest innholdsrike helgen på lenge! :D

Med vennlig hilsen

Eller den korteste - hvis hennes familie er slike jøder som du til stadighet skriver om...:-)

Skrevet

Eller den korteste - hvis hennes familie er slike jøder som du til stadighet skriver om...:-)

Jeg skriver ikke om "jøder", men om hva staten Israel gjør - totalt uavhengig av om de som utfører det er jøder, muslimer, kristne, ateister eller buddhister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...