Gå til innhold

660 kg dynamitt nylig stjålet i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk, så mye dynamitt og ryktene har vel gått et par ukers tid. Løkka er vel ikke akkurat et bombemål.

Er det ikke omtrent 660 kg som skal til for å vekke deg om morgenen?

Med vennlig hilsen

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

11

• Sør

10

• Dorthe

6

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg våknet når det smalt på Grorud men da bodde jeg ikke så langt unna. Da trodde jeg det var krig :o) men exen innbilte meg at det var torden så jeg sovnet igjen.

Gjest ikkenicknå
Skrevet

Med vennlig hilsen

:0)

til og med jeg ville våkna da, og jeg bor laaaaaaaaaangt fra løkka :0)

Skrevet

660 kilo er vel også i overkant av hva som ble benyttet i Madrid - hvis jeg ikke husker feil?

660 kilo - det er vel over 1000 dynamittkubber det......

Var vel 100kg i Madrid.

Skrevet

Var vel 100kg i Madrid.

Vi reiser bort i juni hele familien. Det ble bestemt akkurat nå :o)

Skrevet

Vi reiser bort i juni hele familien. Det ble bestemt akkurat nå :o)

Jeg er generelt utrygg for tiden.

Tror jeg holder meg mest mulig hjemme.

Men nå skal jeg ta 4(!) fly i påsken, samt tog + oslo.

Så vi får håpe de ikke tar påsken da. Helst ikke Mai heller.

Når skal jeg pakke inn sommerferien for å være minst mulig terror-mål?

Sukkstønn. For et leven. Liker ikke dette.

Skrevet

Altså, ryktene sier Oslo i begynnelsen av juni, og jeg tror det er mer seriøst enn jeg liker.

Skrevet

Bør jeg være bekymret fordi jeg bor så nært sentrum. Ryktene sier at neste attakk kommer i oslo i begynnelsen av juni.

...ville jeg vært bekymret uansett hvor jeg ferdes i byer og tettsteder i tider som disse.

La meg si det slik; hvis 650 kilo dynamitt eksploderer utenfor Stortinget, så ville ikke jeg sittet på Teatercaféen. Jeg ville heller ikke stått på slottsplassen eller befunnet meg i Spikersuppa.

Men for all del, ikke se på dette som noen skremselspropaganda. Sjansen for å havne opp i en slik situasjon som beskrevet ovenfor er mindre enn å vinne i Lotto.

Skrevet

...ville jeg vært bekymret uansett hvor jeg ferdes i byer og tettsteder i tider som disse.

La meg si det slik; hvis 650 kilo dynamitt eksploderer utenfor Stortinget, så ville ikke jeg sittet på Teatercaféen. Jeg ville heller ikke stått på slottsplassen eller befunnet meg i Spikersuppa.

Men for all del, ikke se på dette som noen skremselspropaganda. Sjansen for å havne opp i en slik situasjon som beskrevet ovenfor er mindre enn å vinne i Lotto.

For å være ærlig er jeg ikke så veldig redd av meg men jeg har havnet i situasjoner før som er mindre sjans enn å vinne i Lotto. Jeg er av dem som kunne risikert å havne på feil sted til feil tid.

Gjest bjelke
Skrevet

"Noen" må jo ha alt forklart med teskje! :D

Med vennlig hilsen

Urovekkende mange.

Skrevet

For å være ærlig er jeg ikke så veldig redd av meg men jeg har havnet i situasjoner før som er mindre sjans enn å vinne i Lotto. Jeg er av dem som kunne risikert å havne på feil sted til feil tid.

Jeg krysser fingrene for deg og håper disse bandittene klarer å få denne ladningen til å gå av mens bare de selv er i nærheten.

I mellomtiden kan vi tale etablissementet midt i mot, og sørge for at ikke årsakene til terrorismen tåkelegges av de som er eksponenter og katalysatorer for dette svineriet.

Frihet er ikke gratis.

Skrevet

Altså, ryktene sier Oslo i begynnelsen av juni, og jeg tror det er mer seriøst enn jeg liker.

6 ganger mer sprengstoff enn i Madrid er ingen "lystig" realitet.....

Skrevet

påsken må jo være en idèel tid til å drive terrorisme... ogda spesiselt når påsken er en Kristen høytid...

Skrevet

Kjekt å ha :-)

Men dette er ikkje noko nytt fenomen. Gutungar med virketrang har alltid vore ute etter å skaffe seg eksplosiv.

Eg kunne fortelje nokre historier om det...

Skrevet

Men dette er ikkje noko nytt fenomen. Gutungar med virketrang har alltid vore ute etter å skaffe seg eksplosiv.

Hva i helvete er det gutungar skal med 660 kilo dynamitt????

Skrevet

Hva i helvete er det gutungar skal med 660 kilo dynamitt????

Lage et helvete! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

påsken må jo være en idèel tid til å drive terrorisme... ogda spesiselt når påsken er en Kristen høytid...

Ja, er håpløst uansett.

Så man får vel bare late som ingenting.

Selv om jeg skal tilbringe påsken på tog, i 4 fly og inne i et lokale med 5000 mennesker.

Skrevet

Hva skal guttunger med 650 kilo? Og hvordan skulle de klart å frakte det?

Det får være måte på «virketrang».

Skrevet

Med vennlig hilsen

*LOL*

Skrevet

Du skriver: "Hvem i all verden har behov for 660 kg dynamitt, og hva er den i så fall tenkt benyttet til?"

Sprenging.

Her var det ikke en eneste politisk rykning i Sør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...