Gjest bebba Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Noen som har erfaring med å bruke fersk ingefær i gryteretter? 0 Siter
Gjest what the... Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Chop suey 600 g renskåret kyllingkjøtt olje til steking 1 ss revet ingefær 1 stor løk 1 purre 3 gulrøtter 200 g sjampinjong 2 dl hønsebuljong (terning + vann) 2 dl bønnespirer 1 liten boks bambusskudd (225 g) 1 ts salt 1/2 ts hvit pepper 2 ss soyasaus Slik gjør du: Skjær kjøttet i strimler og brun det lett i olje sammen med ingefær. Skjær løk og purre i ringer, gulrøttene i tynne strimler og soppen i skiver. Ha alt i gryten og hell over buljong. La retten trekke i ca. 5 minutter. Tilsett bønnespirer og bambusskudd. Varm opp og smak til med salt, pepper og soyasaus. Server ris til. 0 Siter
nanna Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Chop suey 600 g renskåret kyllingkjøtt olje til steking 1 ss revet ingefær 1 stor løk 1 purre 3 gulrøtter 200 g sjampinjong 2 dl hønsebuljong (terning + vann) 2 dl bønnespirer 1 liten boks bambusskudd (225 g) 1 ts salt 1/2 ts hvit pepper 2 ss soyasaus Slik gjør du: Skjær kjøttet i strimler og brun det lett i olje sammen med ingefær. Skjær løk og purre i ringer, gulrøttene i tynne strimler og soppen i skiver. Ha alt i gryten og hell over buljong. La retten trekke i ca. 5 minutter. Tilsett bønnespirer og bambusskudd. Varm opp og smak til med salt, pepper og soyasaus. Server ris til. Åh, nå ble jeg sulten. 0 Siter
citoyen Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Har ikke brukt det i gryteretter, men jeg bruker det mye i wok. Nammenam. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Chop suey 600 g renskåret kyllingkjøtt olje til steking 1 ss revet ingefær 1 stor løk 1 purre 3 gulrøtter 200 g sjampinjong 2 dl hønsebuljong (terning + vann) 2 dl bønnespirer 1 liten boks bambusskudd (225 g) 1 ts salt 1/2 ts hvit pepper 2 ss soyasaus Slik gjør du: Skjær kjøttet i strimler og brun det lett i olje sammen med ingefær. Skjær løk og purre i ringer, gulrøttene i tynne strimler og soppen i skiver. Ha alt i gryten og hell over buljong. La retten trekke i ca. 5 minutter. Tilsett bønnespirer og bambusskudd. Varm opp og smak til med salt, pepper og soyasaus. Server ris til. Hvor smått river du ingefær? 0 Siter
favn Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Fersk ingefær er fantastisk godt og jeg bruker det ofte, store mengder i mange sammenhenger. Hakk fint. 0 Siter
Gjest what the... Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Hvor smått river du ingefær? Hvordan skal jeg forklare det da? Jeg har en rasp med to sider,èn grop og èn fin,bruker den fineste. 0 Siter
favn Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Hvor smått river du ingefær? Ikke rasp eller riv. Bruk kjøkkenkniv og hakk. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Vi bruker det mye i wok og enkelte gryteretter. Det er veldig, veldig godt - men smaken er distinkt, så man må være forsiktig. Vi river den på et fint rivjern. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.