Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet jo at muslimer har et anstrengt forhold til kvinner, og behandler dem langt verre en dyr.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/07/31/374841.html

Det er ikke bare muslimer, det skal sies, med de fører an. Merk også at brukes av syre og brenning av kvinner er sterkt stigende i Pakistan.

Det gir seg litt forskjellige utslag. Ikke bare syre, men brenning er også populært;

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article208864.ece

....

Du verden hvor vi berikes av denne kulturen, som vokser seg stadig større.....også i Norge.

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

30

• Grip

29

• Tinúviel

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis man ser isolert på denne atferden, altå uavhengig av kultur, sedvane, religion,ville vel en slik atferd kvalifisert til lukka avdeling resten av livet?

Det jeg mener er at dette ikke er noe annet enn utslag av sinnsykdom satt i system!

Skrevet

Du skriver: "Vi vet jo at muslimer har et anstrengt forhold til kvinner"

Over halvparten av verdens muslimer ER kvinner.

Men i din verden så teller åpenbart kvinner like lilte som de teller for fundamentalist-vennene dine.

Skrevet

Det beviser bare at det finnes syke mennesker overalt i verden.

Gjest Rusle
Skrevet

Fy søren, stakkars damer. Mennene blir vel ikke straffet en gang.

Primitive folk.

Skrevet

Fy søren, stakkars damer. Mennene blir vel ikke straffet en gang.

Primitive folk.

Synes du disse folkene er mer primitive enn europeere, som gasset 6 millioner jøder, og startet 2 verdenskriger, eller mener du at det er "avansert"?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor er det ikke de som kommer hit og får hjelp?

Hvorfor er de der, og de kriminelle her... er det rettferdigt?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222065

Fordi de som mener som Grip selvsagt kun gråter krokodilletårer for disse kvinnene. Jeg ser ikke at Grip står på barrierene for at disse kvinnene skal få komme til Norge. Hans agenda er at færre skal få komme, men han misbruker disse kvinnene som alibi.

Med vennlig hilsen

Gjest Rusle
Skrevet

Synes du disse folkene er mer primitive enn europeere, som gasset 6 millioner jøder, og startet 2 verdenskriger, eller mener du at det er "avansert"?

Med vennlig hilsen

Nei, de er like primitive. Hvorfor spør du om det?

Skrevet

Nei, de er like primitive. Hvorfor spør du om det?

Fordi det lyser av dobbelmoral lang vei å fordømme en folkegruppe som "primitive", når vi åpenbart er like primitive selv.

Det man derimot kan gjøre er å fordømme handlinger og INDIVIDENE som utfører disse handlingene, istedet for å våse om "folkegrupper".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fordi de som mener som Grip selvsagt kun gråter krokodilletårer for disse kvinnene. Jeg ser ikke at Grip står på barrierene for at disse kvinnene skal få komme til Norge. Hans agenda er at færre skal få komme, men han misbruker disse kvinnene som alibi.

Med vennlig hilsen

Jeg driter i hvor mange av dem som kommer, bare det er DE som trenger det...

De fleste som kommer hit har gjort ugjerninger i hjemlandet og rømmer for å unngå straff (ja de er bestialske måter de straffer på.... men hva har kvinnene gjort da?)

Disse kvinnene har ikke akkurat gjort noe som helst for å bli behandlet på den måten...

Dessuten er det ikke Grip som bør gå forran for å få slike flyktninger hit... han kan desverre gjøre lite for å få dem hit... om han da ikke er villig til å bruke alle sparepengene sine på dem, men du derimot Sør hvorfor forsvarer du terroristene og ikke desse kvinnene. da jeg syntes at du gjør ALT for å støtte dem... ( terroristene, kriminelle osv)jada jada, vet at du er for det derre uskyldig til det motsatte er bevist...

Syntes dette er det motsatte jeg... ta folk inn i landet som gjør dette mot konenen sine uten at det får noen som helst straff for det og de syntes de fortjener det fordi DERES (mennene) ære har blitt krenket... da kan man først begynne å snakke om menneskerettigheter

Skrevet

Det andre eksemplet du nevner har da ikke mye med islam å gjøre. Det var jo en bestialsk pedofil voldtekt, mishandling og drap. Det skjer jo like mye uansett hvor i verden man befinner seg (med enkelte unntak). Hvis en muslim begår en forbrytelse som er like vanlig blant hvilken som helst folkegruppe, kan du ikke bruke det som argument mot religionen. Dette sier seg selv.

"........................"

Skrevet

Med vennlig hilsen

Nå må du ta å se å komme deg til nåtiden og ikke leve i fortiden!!!

Å bruke andre verdenskrig som eksempel holder ikke... verden har forandret seg MASSE etter den...

Men som sagt, når man lever der i fortiden, så lever man i fortiden...

Gjest Rusle
Skrevet

Fordi det lyser av dobbelmoral lang vei å fordømme en folkegruppe som "primitive", når vi åpenbart er like primitive selv.

Det man derimot kan gjøre er å fordømme handlinger og INDIVIDENE som utfører disse handlingene, istedet for å våse om "folkegrupper".

Med vennlig hilsen

Men jeg har da ikke skrevet folkegruppe. Nå jeg skriver 'primitive folk', så gjelder det de som begår slike handlinger. Og jeg er klar over at det ikke er et vanlig fenomen å tømme syre på kvinner.

Skrevet

Nå må du ta å se å komme deg til nåtiden og ikke leve i fortiden!!!

Å bruke andre verdenskrig som eksempel holder ikke... verden har forandret seg MASSE etter den...

Men som sagt, når man lever der i fortiden, så lever man i fortiden...

Og det skulle være et argument for hva da?

Tror du europeere i dag er vesentlig forskjellige fra europeere for 10 år siden? 30 år siden? 50 år siden?

Var besteforeldrene dine barbarer?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men jeg har da ikke skrevet folkegruppe. Nå jeg skriver 'primitive folk', så gjelder det de som begår slike handlinger. Og jeg er klar over at det ikke er et vanlig fenomen å tømme syre på kvinner.

Men at de som brenner hverandre med syre er "primitive" er vel neppe noe man behøver å påpeke? (Jeg ville nå brukt sterkere lut enn "primitive".)

Det bilr litt som å si at "de som begår massemord er slemme" - ja, enig, men alle er enige i det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De fleste som kommer hit har gjort ugjerninger i hjemlandet og rømmer for å unngå straff (ja de er bestialske måter de straffer på.... men hva har kvinnene gjort da?)

Disse kvinnene har ikke akkurat gjort noe som helst for å bli behandlet på den måten...

Dessuten er det ikke Grip som bør gå forran for å få slike flyktninger hit... han kan desverre gjøre lite for å få dem hit... om han da ikke er villig til å bruke alle sparepengene sine på dem, men du derimot Sør hvorfor forsvarer du terroristene og ikke desse kvinnene. da jeg syntes at du gjør ALT for å støtte dem... ( terroristene, kriminelle osv)jada jada, vet at du er for det derre uskyldig til det motsatte er bevist...

Syntes dette er det motsatte jeg... ta folk inn i landet som gjør dette mot konenen sine uten at det får noen som helst straff for det og de syntes de fortjener det fordi DERES (mennene) ære har blitt krenket... da kan man først begynne å snakke om menneskerettigheter

Men Mistera - dette er ting som har INTET å gjøre med hverandre. Det er ikke slik at vi tar inn 1000 personer, og avviser nummer 1001.

Jeg er helt enig i at vi burde gjøre noe mer for disse kvinnene, men det betyr selvsagt ikke at vi skal bryte menneskerettighetene mot andre mennesker.

Men Grip skriver side opp og side ned her for nettopp å redusere antallet mennesker som får asyl.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Slik det ser ut nå, så er det spesielt misstenkte terrorister som blir prioritert "først i køen" til Norge.

Hipp hurra.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...