Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men Mistera - dette er ting som har INTET å gjøre med hverandre. Det er ikke slik at vi tar inn 1000 personer, og avviser nummer 1001.

Jeg er helt enig i at vi burde gjøre noe mer for disse kvinnene, men det betyr selvsagt ikke at vi skal bryte menneskerettighetene mot andre mennesker.

Men Grip skriver side opp og side ned her for nettopp å redusere antallet mennesker som får asyl.

Med vennlig hilsen

Er det ikke nettopp du Sør som hevder at det alltid er begenset med ressurser - slik at f.eks de 100 kronene du bruker på å redde en stakkars katt ikke også kan brukes til å redde et barn?

Hvorfor skulle det være annerledes når det gjelder hvem vi kan hjelpe i Norge - og hvem som fortjener den hjelpen?

Dette lukter dobbeltmoral, eller vikarierende argumenter laaaang vei Sør....

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

30

• Grip

29

• Tinúviel

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Slik det ser ut nå, så er det spesielt misstenkte terrorister som blir prioritert "først i køen" til Norge.

Hipp hurra.....

Igjen demonstrerer du bare din uvitenhet.

Det er IKKE slik at "siden han fikk asyl, så får hun ikke". Asyl innvilges på individuell basis, og ikke til "de 1000 første" eller "de 1000 verste".

Syrebrente kvinner blir selvsagt ikke avvist fordi om "flykaprere" har fått asyl uken før.

Skrevet

Er det ikke nettopp du Sør som hevder at det alltid er begenset med ressurser - slik at f.eks de 100 kronene du bruker på å redde en stakkars katt ikke også kan brukes til å redde et barn?

Hvorfor skulle det være annerledes når det gjelder hvem vi kan hjelpe i Norge - og hvem som fortjener den hjelpen?

Dette lukter dobbeltmoral, eller vikarierende argumenter laaaang vei Sør....

Nei, asyl invilges basert på indviduelle fakta.

Beklager Goliath, men dette burde du vite.

Skrevet

Igjen demonstrerer du bare din uvitenhet.

Det er IKKE slik at "siden han fikk asyl, så får hun ikke". Asyl innvilges på individuell basis, og ikke til "de 1000 første" eller "de 1000 verste".

Syrebrente kvinner blir selvsagt ikke avvist fordi om "flykaprere" har fått asyl uken før.

Vi har begrensede ressurser å ta av for å hjelpe disse Sør.

Det vet du akkurat like godt som meg, på samme måte som du vet at dine argumenter vedrørende "katter og unger" bruker og missbruker du akkurat som det passer deg.

Du kan i hvert fall ikke "beskyldes" for å være prinsippfast der...

Skrevet

Nei, asyl invilges basert på indviduelle fakta.

Beklager Goliath, men dette burde du vite.

Vi har - som alle andre - begrensede ressurser til rådighet Sør.

Det burde du da vite - som har brukt så mye tid på å forklare andre dette når det gjelder bruk av ressurser på katter kontra barn.....

Skrevet

Vi har begrensede ressurser å ta av for å hjelpe disse Sør.

Det vet du akkurat like godt som meg, på samme måte som du vet at dine argumenter vedrørende "katter og unger" bruker og missbruker du akkurat som det passer deg.

Du kan i hvert fall ikke "beskyldes" for å være prinsippfast der...

Det er fornøyelig å se at du, som ikke ville ta med voldtekt i en diskusjon, nå heller vil ekspandere den til katter.

*ler*

===

Men greit nok - det er du som dummer deg ut.

Det er overhodet ikke noen mangel på ressurser til dette, så hele argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. Det er INGEN grunn til at asylpolitikken vår skal koste oss penger (vi får inn oppegående mennesker som vil arbeide og betale skatt), annet enn Frp-kostnaden (de kan ikke betale skatt, fordi så mange ikke vil ansette dem, så de må gå på sosialen).

Totalt selvmål fra deg. Igjen!

Skrevet

Vi har - som alle andre - begrensede ressurser til rådighet Sør.

Det burde du da vite - som har brukt så mye tid på å forklare andre dette når det gjelder bruk av ressurser på katter kontra barn.....

Nei, vi mangler ikke ressurser her. Asylpolitikken burde faktisk gi overskudd.

Skrevet

Det er fornøyelig å se at du, som ikke ville ta med voldtekt i en diskusjon, nå heller vil ekspandere den til katter.

*ler*

===

Men greit nok - det er du som dummer deg ut.

Det er overhodet ikke noen mangel på ressurser til dette, så hele argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. Det er INGEN grunn til at asylpolitikken vår skal koste oss penger (vi får inn oppegående mennesker som vil arbeide og betale skatt), annet enn Frp-kostnaden (de kan ikke betale skatt, fordi så mange ikke vil ansette dem, så de må gå på sosialen).

Totalt selvmål fra deg. Igjen!

Her er det vel ikke nødvendig for meg å si så mye mer Sør.

Det er svært så tydlig at du fossror etter å ha blitt satt ettertrykkelig opp i et hjørne....

Skrevet

Her er det vel ikke nødvendig for meg å si så mye mer Sør.

Det er svært så tydlig at du fossror etter å ha blitt satt ettertrykkelig opp i et hjørne....

*ler*

Det var en fornøyelse å sette deg på plass.

Ellers annet?

Skrevet

Nei, vi mangler ikke ressurser her. Asylpolitikken burde faktisk gi overskudd.

Det burde den ja - hvis vi hadde hatt en mer restriktiv politikk på området.

Slik det nå er så koster våre asylsøkere oss svært mye mer enn hva vi får tilbake.

Og det er ikke bare ressurser i form av penger det er snakk om, men ressurser i form av "ivaretagelse" av de reelle asylsøkernes behov for bistand.

Her har vi ikke en gang ressurser nok til å hjelpe de som trenger det av nordmenn...

Så ditt bruk/missbruk av argumenter når det passer deg, er ganske så gjennomskuelig Sør.

Skrevet

Det burde den ja - hvis vi hadde hatt en mer restriktiv politikk på området.

Slik det nå er så koster våre asylsøkere oss svært mye mer enn hva vi får tilbake.

Og det er ikke bare ressurser i form av penger det er snakk om, men ressurser i form av "ivaretagelse" av de reelle asylsøkernes behov for bistand.

Her har vi ikke en gang ressurser nok til å hjelpe de som trenger det av nordmenn...

Så ditt bruk/missbruk av argumenter når det passer deg, er ganske så gjennomskuelig Sør.

Du skriver: "Og det er ikke bare ressurser i form av penger det er snakk om, men ressurser i form av "ivaretagelse" av de reelle asylsøkernes behov for bistand."

Jeg blir helt rørt over din omsorg og tankegang for asylsøkerenes ve og vel, Goliath.

Det overbeviser så veldig. Not.

===

Hvis "du og dine" ikke hadde gjort alt dere kan for å forhindre integrasjon, så ville vi ikke hatt de fleste av disse problemene.

Skrevet

*ler*

Det var en fornøyelse å sette deg på plass.

Ellers annet?

Intet annet.

Det du skriver taler sitt eget språk.

Jeg er ikke her for å få deg til å endre mening, men for å få andre til å se konsekvensene av det du skriver, avsløre dine løgner, avsløre hvor stor forskjell det er på deg når det gjelder ord og handlinger (hvor raskt du avviker fra dine prinsipper for å dømme andre i dine fanatiske forsøk på å "vinne en diskusjon" - som om det er et mål i seg?) og hvordan du faktisk fremstår som et spesielt usympatisk menneske så snart noen ikke er enig med deg.

Og du gjør den "jobben" usedvanlig enkel....:-)

Skrevet

Du skriver: "Og det er ikke bare ressurser i form av penger det er snakk om, men ressurser i form av "ivaretagelse" av de reelle asylsøkernes behov for bistand."

Jeg blir helt rørt over din omsorg og tankegang for asylsøkerenes ve og vel, Goliath.

Det overbeviser så veldig. Not.

===

Hvis "du og dine" ikke hadde gjort alt dere kan for å forhindre integrasjon, så ville vi ikke hatt de fleste av disse problemene.

Jeg har alltid ønsket (og hevdet) at vi burde sette vesentlig mer ressurser inn på å bistå de reelle asylsøkerne som innvilges oppholdstillatelse i Norge.

At du ønsker at jeg skal fremstå som noe helt annet, er bare de sedvanlige løgnene fra deg om dine meningsmotstandere her.

Nok et bevis på ett av dine mange usympatiske trekk Sør.....

Men det er jo intet nytt for noen her.

Skrevet

Intet annet.

Det du skriver taler sitt eget språk.

Jeg er ikke her for å få deg til å endre mening, men for å få andre til å se konsekvensene av det du skriver, avsløre dine løgner, avsløre hvor stor forskjell det er på deg når det gjelder ord og handlinger (hvor raskt du avviker fra dine prinsipper for å dømme andre i dine fanatiske forsøk på å "vinne en diskusjon" - som om det er et mål i seg?) og hvordan du faktisk fremstår som et spesielt usympatisk menneske så snart noen ikke er enig med deg.

Og du gjør den "jobben" usedvanlig enkel....:-)

Det er fornøyelig å se at du ikke evner å gjøre det, enda det (etter eget utsagn) burde være så enkelt.

Men igjen diskuterer du "Sør", istedet for sak, Goliath.

Som vanlig.

Skrevet

Jeg har alltid ønsket (og hevdet) at vi burde sette vesentlig mer ressurser inn på å bistå de reelle asylsøkerne som innvilges oppholdstillatelse i Norge.

At du ønsker at jeg skal fremstå som noe helt annet, er bare de sedvanlige løgnene fra deg om dine meningsmotstandere her.

Nok et bevis på ett av dine mange usympatiske trekk Sør.....

Men det er jo intet nytt for noen her.

*ler*

Du er nok en sann forskjemper for asylsøkere, Goliath. De har en reell venn i deg!

[ironi]

Skrevet

Her blir det tatt opp dramatiske og bestialske overgrep mot kvinner. Og hva er det dere kjekkasene får ut av den diskusjonen? Joda mer personfiksert drittkasting og digresjoner laaaangt utenfor tema. Hvis dere er så forbanna samfunnsbevisste og kunnskapsrike kan dere vel til helvete i det minste holde dere til temaet og diskutere det på en saklig måte.

Kvinnene det er her snakk om tjener ihvertfall ikke på døgnikter som dere mannfolka, det gjelder Sør og Goliath i denne tråden. Eneste vettuge menneske er Mistera.

Skam dere! Særlig du Sør.

Skrevet

Her blir det tatt opp dramatiske og bestialske overgrep mot kvinner. Og hva er det dere kjekkasene får ut av den diskusjonen? Joda mer personfiksert drittkasting og digresjoner laaaangt utenfor tema. Hvis dere er så forbanna samfunnsbevisste og kunnskapsrike kan dere vel til helvete i det minste holde dere til temaet og diskutere det på en saklig måte.

Kvinnene det er her snakk om tjener ihvertfall ikke på døgnikter som dere mannfolka, det gjelder Sør og Goliath i denne tråden. Eneste vettuge menneske er Mistera.

Hei Tinúviel,

Hensikten med denne tråden til Grip er overhodet ikke disse kvinnenes "ve og vel". Tror du virkelig en person som vil "bombe" muslimene, plutselig bryr seg om dem. Hans hensikt er utelukkende å fremstille muslimer i dårlig lys, og han gjør det gjerne ved å vise til at de behandler kvinner/barn dårlig. Samme kvinner/barn som han i neste øyeblikk vil utvise tilbake til Pakistan.

ALLE normale mennesker, Tinúviel, er selvsagt imot syrebrenning, slik vi er imot lemlestelse av småbarn, salg av barn, offentlig stening, og lignende barbariske ting. Det er knapt nok nødvendig å påpeke det, mer enn det er nødvendig å påpeke at man er imot atomkrig.

Ironisk nok er det beste man kan gjøre for disse kvinnene akkurat det motsatte av det Grip vanligvis forfekter - en mer liberal innvandrings-politikk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Beklager Tinúviel - du har helt rett.

Det er desverre "noe" ved Sørs debatteknikk og holdninger som litt for lett drar meg ned på hans måte å diskutere på - siden alt annet likevel ikke nytter.

Og samtidig er det ikke alltid like enkelt å la hans innlegg få stå ubesvart, selv om det kanskje ville være det riktige å gjøre.

Skrevet

Det er desverre "noe" ved Sørs debatteknikk og holdninger som litt for lett drar meg ned på hans måte å diskutere på - siden alt annet likevel ikke nytter.

Og samtidig er det ikke alltid like enkelt å la hans innlegg få stå ubesvart, selv om det kanskje ville være det riktige å gjøre.

Du skriver: "Det er desverre "noe" ved Sørs debatteknikk og holdninger som litt for lett drar meg ned på hans måte å diskutere på"

Det er noe patetisk over folk som ikke kan stå for det de selv skriver, men må skylde på andre for egne innlegg.

Jeg står for det jeg skriver. Du burde klare å stå for det du skriver.

Skrevet

Du vet, det finnes mange hersketeknikker! Men du trenger bare å fortsette å stole på at det du mener er riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...