Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Tinúviel,

Hensikten med denne tråden til Grip er overhodet ikke disse kvinnenes "ve og vel". Tror du virkelig en person som vil "bombe" muslimene, plutselig bryr seg om dem. Hans hensikt er utelukkende å fremstille muslimer i dårlig lys, og han gjør det gjerne ved å vise til at de behandler kvinner/barn dårlig. Samme kvinner/barn som han i neste øyeblikk vil utvise tilbake til Pakistan.

ALLE normale mennesker, Tinúviel, er selvsagt imot syrebrenning, slik vi er imot lemlestelse av småbarn, salg av barn, offentlig stening, og lignende barbariske ting. Det er knapt nok nødvendig å påpeke det, mer enn det er nødvendig å påpeke at man er imot atomkrig.

Ironisk nok er det beste man kan gjøre for disse kvinnene akkurat det motsatte av det Grip vanligvis forfekter - en mer liberal innvandrings-politikk.

Med vennlig hilsen

vet du Sør, du forundrer meg. En kunnskapsrik og engasjert politisk person. Også er du nede på de nivåene her? Jeg gidder ikke å diskutere Grip med deg, synes egentlig det er mye morsommere å "snakke sak" med deg!

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

30

• Grip

29

• Tinúviel

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du vet, det finnes mange hersketeknikker! Men du trenger bare å fortsette å stole på at det du mener er riktig.

Jeg vet svært godt hva jeg mener er riktig, og om det er noe Sør bidrar med så må det være å befeste den viten:-)

"Desverre" så synes jeg det er morsomt å diskutere med kverulanter, for å bidra til at de enda bedre fremstår som det de faktisk er.

Uheldigvis kan være både til underholdning OG irritasjon for andre......

Derfor er det greit å få noen slike påminnelser som du kommer med her.

Men forvent ikke et øyeblikk at Sør vil være enig med deg. Jeg har enda til gode her å se at han én eneste gang har sagt seg enig i noe som helst av den kritikken han har fått og/eller unnskyldt noe av de personangrep eller løgner han har fremstillt overfor andre.

Desverre....

Skrevet

vet du Sør, du forundrer meg. En kunnskapsrik og engasjert politisk person. Også er du nede på de nivåene her? Jeg gidder ikke å diskutere Grip med deg, synes egentlig det er mye morsommere å "snakke sak" med deg!

Hei,

Men da må nivået være høyere enn "alle muslimer er domme som brø" - slik det ble lagt opp til.

Jeg har skrevet at mer liberal immigrasjons-regler vil gjøre det lettere for disse kvinnene.

Vi kan legge press på regjeringen og annet, men det er uhyggelig vanskelig å gjøre noe med, dessverre.

Hva vil du foreslå?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "Det er desverre "noe" ved Sørs debatteknikk og holdninger som litt for lett drar meg ned på hans måte å diskutere på"

Det er noe patetisk over folk som ikke kan stå for det de selv skriver, men må skylde på andre for egne innlegg.

Jeg står for det jeg skriver. Du burde klare å stå for det du skriver.

Jeg står så absolutt for det jeg skriver Sør, men jeg beklager overfor andre at det kan være uheldig at gode tråder blir ødelagt av slike som deg og meg.

At du ikke har den samme selvinnsikten kan desverre ikke jeg noe for.

Skrevet

Hei,

Men da må nivået være høyere enn "alle muslimer er domme som brø" - slik det ble lagt opp til.

Jeg har skrevet at mer liberal immigrasjons-regler vil gjøre det lettere for disse kvinnene.

Vi kan legge press på regjeringen og annet, men det er uhyggelig vanskelig å gjøre noe med, dessverre.

Hva vil du foreslå?

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig vil det være hensiktsmessig med en mer liberal innvandringspolitikk. Men det jeg tviler på er om disse kvinnene er i den posisjon at de kan ta et valg om å ikke bare forlate mannen men også landet.

Jeg tror igjen at det handler om utdanning, økonomisk styrking av kvinner og arbeid til kvinner i de kulturene de lever i. Og selvfølgelig internasjonal fokus på problemene. Og da mener jeg internasjonal fokus med stor tyngde. Men FØRST, må vi jobbe med våre egne holdninger, sant?

Skrevet

Selvfølgelig vil det være hensiktsmessig med en mer liberal innvandringspolitikk. Men det jeg tviler på er om disse kvinnene er i den posisjon at de kan ta et valg om å ikke bare forlate mannen men også landet.

Jeg tror igjen at det handler om utdanning, økonomisk styrking av kvinner og arbeid til kvinner i de kulturene de lever i. Og selvfølgelig internasjonal fokus på problemene. Og da mener jeg internasjonal fokus med stor tyngde. Men FØRST, må vi jobbe med våre egne holdninger, sant?

Hei,

Hvilke holdninger er det du tenker på da?

For meg er det en forutsetning at man slutter å rakke ned på bestemte folkegrupper - som kvinnene selv også er medlem av.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Hvilke holdninger er det du tenker på da?

For meg er det en forutsetning at man slutter å rakke ned på bestemte folkegrupper - som kvinnene selv også er medlem av.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig, Sør!

Skrevet

Selvfølgelig, Sør!

Men der ser du - det blir ikke noen diskusjon når vi er enige! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og det skulle være et argument for hva da?

Tror du europeere i dag er vesentlig forskjellige fra europeere for 10 år siden? 30 år siden? 50 år siden?

Var besteforeldrene dine barbarer?

Med vennlig hilsen

Nei, de var ingen barbarer, ikke på den ene eller andre siden...

Skrevet

Men Mistera - dette er ting som har INTET å gjøre med hverandre. Det er ikke slik at vi tar inn 1000 personer, og avviser nummer 1001.

Jeg er helt enig i at vi burde gjøre noe mer for disse kvinnene, men det betyr selvsagt ikke at vi skal bryte menneskerettighetene mot andre mennesker.

Men Grip skriver side opp og side ned her for nettopp å redusere antallet mennesker som får asyl.

Med vennlig hilsen

At mennesker som trenger asyl, kommer hit, har jeg aldri hatt noe imot... jeg mener heller ikke at å komme hit for å jobbe er ugreit heller

Men kommer du hit for å snylte, og å drive kriminalitet, slik som mange av dem gjør... ja da er de ikke velkommen...

Mener Norge er mye mere slapphendte enn hva tiden burde tilsi... men det er ikke mulig da de fleste har falsk dokumentasjon...

Og det er som oftest (da mener jeg ikke enkelt personer men i antall) de som kommer hit, da de som virkelig trenger det ikke har råd til å komme seg hit!

Skrevet

Tror du europeere i dag er vesentlig forskjellige fra europeere for 10 år siden? 30 år siden? 50 år siden?

Var besteforeldrene dine barbarer?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, de var ingen barbarer, ikke på den ene eller andre siden...

Nettopp.

Likevel var de europeere (og sannsynligvis kristne) på samme tidspunkt som andre kristne europeere gasset 6 millioner jøder.

Så akkurat som du ikke kan generalisere for kristne europeere, kan man heller ikke generalisere for muslimer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Les nedenfor.

Skrevet

At mennesker som trenger asyl, kommer hit, har jeg aldri hatt noe imot... jeg mener heller ikke at å komme hit for å jobbe er ugreit heller

Men kommer du hit for å snylte, og å drive kriminalitet, slik som mange av dem gjør... ja da er de ikke velkommen...

Mener Norge er mye mere slapphendte enn hva tiden burde tilsi... men det er ikke mulig da de fleste har falsk dokumentasjon...

Og det er som oftest (da mener jeg ikke enkelt personer men i antall) de som kommer hit, da de som virkelig trenger det ikke har råd til å komme seg hit!

Men jeg ser ingen som forfekter at vi skal ha kriminelle (norske eller andre)....

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nettopp.

Likevel var de europeere (og sannsynligvis kristne) på samme tidspunkt som andre kristne europeere gasset 6 millioner jøder.

Så akkurat som du ikke kan generalisere for kristne europeere, kan man heller ikke generalisere for muslimer.

Med vennlig hilsen

Dog generaliserer vi overfor nazister.

Da burde det også være mulig å gjøre det samme for fundamentalistiske muslimer?

Skrevet

Dog generaliserer vi overfor nazister.

Da burde det også være mulig å gjøre det samme for fundamentalistiske muslimer?

Nazisme er, akkurat som diverse andre politiske ideologier, noe man bekjenner seg til. En handling, som man derfor kan fordømme noen for, enten de er tilhengere av AKP(m-l), Pol Pot eller nazisme. Eller Frp. Og man kan fordømme dem for det de bekjenner seg.

Man kan fordømme "fundamentalistiske muslimer" for det de gjør seg skyldige i.

Men hva dette har å gjøre med "syrebrenning av kvinner" får du forklare. Hevder du at dette har noe med islam eller fundamentalistisk islam å gjøre?

Isåfall - hvor finner du dekning for det?

Skrevet

Nazisme er, akkurat som diverse andre politiske ideologier, noe man bekjenner seg til. En handling, som man derfor kan fordømme noen for, enten de er tilhengere av AKP(m-l), Pol Pot eller nazisme. Eller Frp. Og man kan fordømme dem for det de bekjenner seg.

Man kan fordømme "fundamentalistiske muslimer" for det de gjør seg skyldige i.

Men hva dette har å gjøre med "syrebrenning av kvinner" får du forklare. Hevder du at dette har noe med islam eller fundamentalistisk islam å gjøre?

Isåfall - hvor finner du dekning for det?

Nå var det du som trakk inn generalisering og våre barbariske forfedre - så kanskje du selv kan forsøke å svare på det spørsmålet?

Nazisme er en ideologi, og jeg ser ikke den store forskjellen på det og på fundamentale muslimer - som også baserer seg på en ideologi.

Om dette har noe som helst med syrebrenning av kvinner å gjøre er en helt annen sak.

I visse tilfeller så kan det faktisk ha med fundamentale religiøse (muslimske) ideologier og holdninger å gjøre - knyttet til undertrykkelsen og "verdifastsettelsen" av kvinner i noen miljøer.

Men jeg tror det har mindre å gjøre med våre barbariske forgjengere - som du som nevnt trakk inn i debatten, og ikke jeg.

Skrevet

Nå var det du som trakk inn generalisering og våre barbariske forfedre - så kanskje du selv kan forsøke å svare på det spørsmålet?

Nazisme er en ideologi, og jeg ser ikke den store forskjellen på det og på fundamentale muslimer - som også baserer seg på en ideologi.

Om dette har noe som helst med syrebrenning av kvinner å gjøre er en helt annen sak.

I visse tilfeller så kan det faktisk ha med fundamentale religiøse (muslimske) ideologier og holdninger å gjøre - knyttet til undertrykkelsen og "verdifastsettelsen" av kvinner i noen miljøer.

Men jeg tror det har mindre å gjøre med våre barbariske forgjengere - som du som nevnt trakk inn i debatten, og ikke jeg.

Nettopp. Akkurat som *noen* kristne europeere var nazister, så er ikke nazist en gyldig beskrivelse for kristne europeere generelt

Akkurat som noen få muslimske asiater syrebrenner kvinner, så er det åpenbart ikke noen beskrivelse av muslimser generelt. På tross av at det er det Grip forsøke å gjøre.

Skrevet

Nettopp. Akkurat som *noen* kristne europeere var nazister, så er ikke nazist en gyldig beskrivelse for kristne europeere generelt

Akkurat som noen få muslimske asiater syrebrenner kvinner, så er det åpenbart ikke noen beskrivelse av muslimser generelt. På tross av at det er det Grip forsøke å gjøre.

Jeg tolker Grips innlegg forskjellig fra deg, og jeg ser derfor også vilke poenger han faktisk har.

Nazismen var et stort problem den gang det var mange av dem. Nå er de bare "til ergrelse" for noen og til latter for andre.

Fundamentale muslimer er allerede blitt til et stort problem. For selv om det ikke på langt nær er alle muslimer som er fundamentale, er det likevel mer enn nok av dem til at de utgjør en stor trussel og et alvorlig problem først og fremst for hele den vestlige verden.

Og det vil vi nå etterhvert bli nødt til å ta mer og mer på alvor - vilket Grip bidrar til å rette fokusen mot.

At du er uenig med han er en ting. At du forsøker å kneble han gjennom personangrep, personkarakteristikker, løgnaktige påstander og sjikane - synes jeg både er sjofelt og veldig i strid med de prinsipper du samtidig forsøker å misjonere.

Skrevet

Syrekasting og brenning av mennesker er selvfølgelig ikke religiøse handlinge, men syke, makabere og kriminelle handlinger utført av gale menn innenfor det jeg antar er lavkaste / kasteløse i hinduistiske Pakistan og Bangladesh.

Jeg skjønte ikke helt det der med muslimer?

Og: Ro deg ned nå, brenning av barn er ikke 'populær' folkesport. Verken i Pakistan eller andre steder.

Ingenting av disse skrekkelige handlingene kan tilbakeføres til religion. Jeg tror heller at slike avskyeligheter handler om den gamle leksa:

Jenter og kvinner ses på som ting, har ingen eller lav verdig, og er vesener menn kan gjøre hva det skal være mot. Men - vi vet og leser at dette (selvsagt) er private holdninger og ikke nedfelt juridisk. Alle gamle 'tradisjoner' eller hva man skal kalle det er tungt forankret i et slags folkedyp, og dessverre, dessverre åpenbart forferdelig vanskelig å få bukt med i folkerike og fattige land der majoriteten er uopplyste analfabeter.

Til slutt: Amnesty International har en pågående kampanje om det de kaller verdens største menneskerettighetsproblem:

Menns vold mot kvinner.

Jeg oppfordrer deg og alle til å støtte Amnesty International!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...