Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tolker Grips innlegg forskjellig fra deg, og jeg ser derfor også vilke poenger han faktisk har.

Nazismen var et stort problem den gang det var mange av dem. Nå er de bare "til ergrelse" for noen og til latter for andre.

Fundamentale muslimer er allerede blitt til et stort problem. For selv om det ikke på langt nær er alle muslimer som er fundamentale, er det likevel mer enn nok av dem til at de utgjør en stor trussel og et alvorlig problem først og fremst for hele den vestlige verden.

Og det vil vi nå etterhvert bli nødt til å ta mer og mer på alvor - vilket Grip bidrar til å rette fokusen mot.

At du er uenig med han er en ting. At du forsøker å kneble han gjennom personangrep, personkarakteristikker, løgnaktige påstander og sjikane - synes jeg både er sjofelt og veldig i strid med de prinsipper du samtidig forsøker å misjonere.

Du skriver: "Fundamentale muslimer er allerede blitt til et stort problem"

Grip har ikke nevnt et ord om "fundamentale muslimer", men tvertimot sverter han ALLE muslimer.

Videre, du har fremdeles ikke fått frem hva dette har med islam å gjøre. Gjør muslimer dette mer enn andre i samme område?

• Svar 148
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

30

• Grip

29

• Tinúviel

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Syrekasting og brenning av mennesker er selvfølgelig ikke religiøse handlinge, men syke, makabere og kriminelle handlinger utført av gale menn innenfor det jeg antar er lavkaste / kasteløse i hinduistiske Pakistan og Bangladesh.

Jeg skjønte ikke helt det der med muslimer?

Og: Ro deg ned nå, brenning av barn er ikke 'populær' folkesport. Verken i Pakistan eller andre steder.

Ingenting av disse skrekkelige handlingene kan tilbakeføres til religion. Jeg tror heller at slike avskyeligheter handler om den gamle leksa:

Jenter og kvinner ses på som ting, har ingen eller lav verdig, og er vesener menn kan gjøre hva det skal være mot. Men - vi vet og leser at dette (selvsagt) er private holdninger og ikke nedfelt juridisk. Alle gamle 'tradisjoner' eller hva man skal kalle det er tungt forankret i et slags folkedyp, og dessverre, dessverre åpenbart forferdelig vanskelig å få bukt med i folkerike og fattige land der majoriteten er uopplyste analfabeter.

Til slutt: Amnesty International har en pågående kampanje om det de kaller verdens største menneskerettighetsproblem:

Menns vold mot kvinner.

Jeg oppfordrer deg og alle til å støtte Amnesty International!!!

Godt skrevet.

Dette utføres både i hinduistiske og muslimske områder, men har lite med religionene å gjøre.

Skrevet

Du skriver: "Fundamentale muslimer er allerede blitt til et stort problem"

Grip har ikke nevnt et ord om "fundamentale muslimer", men tvertimot sverter han ALLE muslimer.

Videre, du har fremdeles ikke fått frem hva dette har med islam å gjøre. Gjør muslimer dette mer enn andre i samme område?

Dette er hva Grip skrev:

"Det er ikke bare muslimer, det skal sies, med de fører an."

Og det tror jeg han har rett i. Også jeg tror at du finner en overrepresentasjon av denne (og mange andre vel så grove) typer av misshandling av kvinner i miljøer som er preget av fundamentale muslimer/islamitter.

På samme måte som vi fant tilsvarende overgrep mot kvinner i fundamentale kristne grupper for noen hundre år siden. Men de aller fleste av disse er heldigvis historie for lenge siden.

Så nå er det på tide å fokusere på de fundamentale muslimer/islamitter, og se hva som er hensiktsmessige tiltak mot disse - både i Norge og i de land de kommer fra.

Skrevet

Dette er hva Grip skrev:

"Det er ikke bare muslimer, det skal sies, med de fører an."

Og det tror jeg han har rett i. Også jeg tror at du finner en overrepresentasjon av denne (og mange andre vel så grove) typer av misshandling av kvinner i miljøer som er preget av fundamentale muslimer/islamitter.

På samme måte som vi fant tilsvarende overgrep mot kvinner i fundamentale kristne grupper for noen hundre år siden. Men de aller fleste av disse er heldigvis historie for lenge siden.

Så nå er det på tide å fokusere på de fundamentale muslimer/islamitter, og se hva som er hensiktsmessige tiltak mot disse - både i Norge og i de land de kommer fra.

Grip innledet: "Vi vet jo at muslimer har et anstrengt forhold til kvinner, og behandler dem langt verre en dyr."

Ikke ett ord om "fundamentalister".

Les favns nedsabling av Grips innlegg.

Gjest anonym fyr
Skrevet

Beklager Tinúviel - du har helt rett.

Det er desverre "noe" ved Sørs debatteknikk og holdninger som litt for lett drar meg ned på hans måte å diskutere på - siden alt annet likevel ikke nytter.

Og samtidig er det ikke alltid like enkelt å la hans innlegg få stå ubesvart, selv om det kanskje ville være det riktige å gjøre.

Hei, Goliath.

Du kan innrømme feil, en positiv egenskap. Det er langt mer enn hva man kan si om en ekstremt hovmodig døgenikt som masseproduserer sinnsvake innlegg her. Det ser ut til å bli mer og mer ektremt med tiden.

La heller være å svare på toskeskapen og unngå samme bås som fjotten. Den er skrevet for å provosere og skaffe seg oppmerksomhet. Da skal du ikke gi næring til det med mer oppmerksomhet.

Ingen her har kapasitet til å lindre hans sinnsyke påfunn. Ikke sikkert en psykiater klarer det heller.

Skrevet

Syrekasting og brenning av mennesker er selvfølgelig ikke religiøse handlinge, men syke, makabere og kriminelle handlinger utført av gale menn innenfor det jeg antar er lavkaste / kasteløse i hinduistiske Pakistan og Bangladesh.

Jeg skjønte ikke helt det der med muslimer?

Og: Ro deg ned nå, brenning av barn er ikke 'populær' folkesport. Verken i Pakistan eller andre steder.

Ingenting av disse skrekkelige handlingene kan tilbakeføres til religion. Jeg tror heller at slike avskyeligheter handler om den gamle leksa:

Jenter og kvinner ses på som ting, har ingen eller lav verdig, og er vesener menn kan gjøre hva det skal være mot. Men - vi vet og leser at dette (selvsagt) er private holdninger og ikke nedfelt juridisk. Alle gamle 'tradisjoner' eller hva man skal kalle det er tungt forankret i et slags folkedyp, og dessverre, dessverre åpenbart forferdelig vanskelig å få bukt med i folkerike og fattige land der majoriteten er uopplyste analfabeter.

Til slutt: Amnesty International har en pågående kampanje om det de kaller verdens største menneskerettighetsproblem:

Menns vold mot kvinner.

Jeg oppfordrer deg og alle til å støtte Amnesty International!!!

Jeg er enig i at vi bør støtte Amnestys kampanje, for all del.

Dessuten oppfordrer jeg alle til å gjøre noen søk på nettet omkring kvinners kår i Pakistan f.eks. Se også etter det ufattelige omfang denne mishandlingen har. Det verste er jo at omfanget bare øker.

Straffene for slik mishandling er symbolske, og knapt nok det. Det er skjelden av gjerningsmennene får fengselstraff av betydning.

Vi snakker om hundrevis og tusenvis av tilfeller hvert år, bare i visse deler av Pakistan.

Mishandlingen er selvsagt en konsekvens av den patriarkalske kulturen de holder seg med, en kultur som nedvurderer kvinner systematisk.

Jeg synes ikke bærere av slike kulturer har noe å bidra med, og synes ikke at deres nærvær her i landet er noen berikelse.

For øvrig har nå båtsesongen begynt.

Skrevet

Hvorfor er det ikke de som kommer hit og får hjelp?

Hvorfor er de der, og de kriminelle her... er det rettferdigt?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=222065

Tilstrømningen til Norge er styrt av mafia, menneskesmuglere og kjeltringer, akklamert av en gjeng naivister og asylprofitører her i landet.

De fleste av de som trenger beskyttelse, kommer aldri hit. 95% av de som kommer, har ødelagt sine id-papirer og tilfredstiller ikke på noen måte kravene til asyl. Gjennom å fjerne sin id, kan de benytte vårt system og trenere søkeprosessen.

Tenk om vi kunne hjelpe dem som virkelig trengte det, framfor rene velferdssøkende som gjennom kontakter og ressurser tar seg hit for å beite på våre skattepenger.

....

Jeg nekter ikke for at jeg ville gjort det samme selv, om jeg levde i et fattig land. Men asylinstituttet er nå engang laget for å hjelpe forfulgte, og ikke alle dem som etter vår målestokk er fattig.

Asylinstituttet er snart ødelagt og fungerer ikke etter hensikten. Det bør snarest endres slik at det kan hjelpe dem som virkelig trenger det.

Skrevet

Jeg er enig i at vi bør støtte Amnestys kampanje, for all del.

Dessuten oppfordrer jeg alle til å gjøre noen søk på nettet omkring kvinners kår i Pakistan f.eks. Se også etter det ufattelige omfang denne mishandlingen har. Det verste er jo at omfanget bare øker.

Straffene for slik mishandling er symbolske, og knapt nok det. Det er skjelden av gjerningsmennene får fengselstraff av betydning.

Vi snakker om hundrevis og tusenvis av tilfeller hvert år, bare i visse deler av Pakistan.

Mishandlingen er selvsagt en konsekvens av den patriarkalske kulturen de holder seg med, en kultur som nedvurderer kvinner systematisk.

Jeg synes ikke bærere av slike kulturer har noe å bidra med, og synes ikke at deres nærvær her i landet er noen berikelse.

For øvrig har nå båtsesongen begynt.

Du er klar over at kvinner/jenter har det vesentlig bedre (sammenlignet med gutter) i Pakistan, sammenlignet med i nabolandet India?

Husker du han tullingen som fikk sparken fra forsvaret? Jarle Synne®våg? Hans irrasjonelle hat mot muslimer ligner ditt.

Dessverre for han hadde jeg hele statistikken fra FN tilgjengelig for å motbevise akkurat disse løgnaktige påstandene deres.

Og du som han HATET meg for det!

*ler*

Skrevet

Tilstrømningen til Norge er styrt av mafia, menneskesmuglere og kjeltringer, akklamert av en gjeng naivister og asylprofitører her i landet.

De fleste av de som trenger beskyttelse, kommer aldri hit. 95% av de som kommer, har ødelagt sine id-papirer og tilfredstiller ikke på noen måte kravene til asyl. Gjennom å fjerne sin id, kan de benytte vårt system og trenere søkeprosessen.

Tenk om vi kunne hjelpe dem som virkelig trengte det, framfor rene velferdssøkende som gjennom kontakter og ressurser tar seg hit for å beite på våre skattepenger.

....

Jeg nekter ikke for at jeg ville gjort det samme selv, om jeg levde i et fattig land. Men asylinstituttet er nå engang laget for å hjelpe forfulgte, og ikke alle dem som etter vår målestokk er fattig.

Asylinstituttet er snart ødelagt og fungerer ikke etter hensikten. Det bør snarest endres slik at det kan hjelpe dem som virkelig trenger det.

Du skriver: "Jeg nekter ikke for at jeg ville gjort det samme selv, om jeg levde i et fattig land."

Ergo bedriver du dobbelmoral!

Takk.

Skrevet

Hei Tinúviel,

Hensikten med denne tråden til Grip er overhodet ikke disse kvinnenes "ve og vel". Tror du virkelig en person som vil "bombe" muslimene, plutselig bryr seg om dem. Hans hensikt er utelukkende å fremstille muslimer i dårlig lys, og han gjør det gjerne ved å vise til at de behandler kvinner/barn dårlig. Samme kvinner/barn som han i neste øyeblikk vil utvise tilbake til Pakistan.

ALLE normale mennesker, Tinúviel, er selvsagt imot syrebrenning, slik vi er imot lemlestelse av småbarn, salg av barn, offentlig stening, og lignende barbariske ting. Det er knapt nok nødvendig å påpeke det, mer enn det er nødvendig å påpeke at man er imot atomkrig.

Ironisk nok er det beste man kan gjøre for disse kvinnene akkurat det motsatte av det Grip vanligvis forfekter - en mer liberal innvandrings-politikk.

Med vennlig hilsen

Som hovedregel får vi en best debatt hvis hver deltaker selv får redegjøre for sine motiver.

Jeg er selvsagt opptatt av folk som lider i andre land, akkurat som deg.

Som jeg har påpekt, fungerer asylinstituttet ikke etter hensikten, og en liberalisering av innvandringspolitikken vil bare eksalere galskapen.

De som brennes og syrebehandles vil uansett aldri få sjansen til å komme hit.

.....

Som en begynnelse kan vi i det minste klare å si klart fra hva vi mener om dette, kan vi ikke?

Skrevet

Du er klar over at kvinner/jenter har det vesentlig bedre (sammenlignet med gutter) i Pakistan, sammenlignet med i nabolandet India?

Husker du han tullingen som fikk sparken fra forsvaret? Jarle Synne®våg? Hans irrasjonelle hat mot muslimer ligner ditt.

Dessverre for han hadde jeg hele statistikken fra FN tilgjengelig for å motbevise akkurat disse løgnaktige påstandene deres.

Og du som han HATET meg for det!

*ler*

Jeg har selv påpekt at svineriet ikke bare skjer i muslimske land. Det gjør jo ikke saken bedre.

Skrevet

Du skriver: "Jeg nekter ikke for at jeg ville gjort det samme selv, om jeg levde i et fattig land."

Ergo bedriver du dobbelmoral!

Takk.

Det gjør jeg selvsagt ikke. Norske politikere har ansvaret for et knapphetsgode, nemlig tilgang til vår velferdsstat.

Det er deres ansvar å sørge for at dette utporsjoneres på en slik måte at det gjør best mulig nytte.

Det gjør det ikke i dag. Asylindustrien er ren mafiavirksomhet og slett ikke i tråd med hensikten.

Skrevet

Synes du disse folkene er mer primitive enn europeere, som gasset 6 millioner jøder, og startet 2 verdenskriger, eller mener du at det er "avansert"?

Med vennlig hilsen

Du forsvarer brenningen av kvinner i dag, ved å henvise til historiske ugjerninger.

Du får ha meg unnskyldt, men jeg synes nesten at din relativisering (og derved forsvar) av mishandlingen er en smule ekkel.

Skrevet

Jeg har selv påpekt at svineriet ikke bare skjer i muslimske land. Det gjør jo ikke saken bedre.

Nei, det gjør ikke saken bedre, men det beviser jo falskheten i ditt plutselige engasjement.

For deg har dette INTET med kvinnene å gjøre, men (akkurat som for Jarle Synnervåg) dreier det seg kun misbruk av disse kvinnene for å sverte islam.

En religion kvinnene for øvrig tilhører.

Skrevet

Som hovedregel får vi en best debatt hvis hver deltaker selv får redegjøre for sine motiver.

Jeg er selvsagt opptatt av folk som lider i andre land, akkurat som deg.

Som jeg har påpekt, fungerer asylinstituttet ikke etter hensikten, og en liberalisering av innvandringspolitikken vil bare eksalere galskapen.

De som brennes og syrebehandles vil uansett aldri få sjansen til å komme hit.

.....

Som en begynnelse kan vi i det minste klare å si klart fra hva vi mener om dette, kan vi ikke?

Dine krokodilletårer overbeviser ikke, Grip. Du har skrevet side opp og side ned mot muslimer, og du vet like godt som meg at disse kvinnene også er muslimer.

Du har skrevet hvordan du vil nekte kvinner å komme til Norge, som om de har det bedre på landsbygden i Pakistan.

Skrevet

Du forsvarer brenningen av kvinner i dag, ved å henvise til historiske ugjerninger.

Du får ha meg unnskyldt, men jeg synes nesten at din relativisering (og derved forsvar) av mishandlingen er en smule ekkel.

Spar oss for ditt hykleri - du klarer likevel ikke gjemme din dobbelmoral. Du er ikke noe som helst bedre enn den jevne fundamentalistiske muslim.

Skrevet

Dine krokodilletårer overbeviser ikke, Grip. Du har skrevet side opp og side ned mot muslimer, og du vet like godt som meg at disse kvinnene også er muslimer.

Du har skrevet hvordan du vil nekte kvinner å komme til Norge, som om de har det bedre på landsbygden i Pakistan.

Jeg synes faktisk at et oppgjør med den muslimske mannskulturen og undertrykking av kvinner er et bra sted å begynne. Vi kan begynne i dag og si fra til muslimer (og andre kvinneskjendere) at dette er noe vi ikke tolererer.

Men selv dette er visst umulig for noen av dere. Det er underlig og patetisk.

Skrevet

Det gjør jeg selvsagt ikke. Norske politikere har ansvaret for et knapphetsgode, nemlig tilgang til vår velferdsstat.

Det er deres ansvar å sørge for at dette utporsjoneres på en slik måte at det gjør best mulig nytte.

Det gjør det ikke i dag. Asylindustrien er ren mafiavirksomhet og slett ikke i tråd med hensikten.

Igjen - din hensikt med å påstå dette er kun for å sverte asylsøkere og politiske motstandere. Det skyldes åpenbart like lite at du bryr deg om asylsøkere, som Vidar Kleppes deltakelse i anti-rasisme tog overbeviser at han er mot rasisme.

Skrevet

Spar oss for ditt hykleri - du klarer likevel ikke gjemme din dobbelmoral. Du er ikke noe som helst bedre enn den jevne fundamentalistiske muslim.

Det forandrer ikke det faktum at du faktisk forsvarer kvinneskjendingen ved å komme trekkende med historiske ugjerninger.

Bortsett fra å legge tåkeslør over fanskapet; Hva er ditt poeng?

Skrevet

Jeg synes faktisk at et oppgjør med den muslimske mannskulturen og undertrykking av kvinner er et bra sted å begynne. Vi kan begynne i dag og si fra til muslimer (og andre kvinneskjendere) at dette er noe vi ikke tolererer.

Men selv dette er visst umulig for noen av dere. Det er underlig og patetisk.

Dine hensikter er så vikarierende at det faktisk begynner å bli morsomt. Du har da aldri brydd deg om "kvinner i Pakistan", og misbruker dem KUN som et middel til å sverte muslimske menn.

Hyklerisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...