Gå til innhold

Jeg lurer på..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Om det finnes noen her inne som mener noe annet at alle homser, kriminelle, lesbiske, innvandrere,narkomane, fattige, foreldre som gir barna godteri,folk som har tatt abort, samer,røykere m.m bør sendes til bjørnøya/kastreres/låses inne med kastet nøkkel e.l?

Er det DERE som ringer holmgang hver gang også eller?

De holdningene som kommer frem her inne fra tid til annen(dvs ofte) gir meg rett og slett frysninger..

Jeg har lenge vært redd at det forholder seg sånn at folk rett og slett gir faen i å tenke seg om og gidde å ha noen evne til innlevelse og medfølelse så lenge de tjener nok penger til å bytte ut skinnsofaen annet hvert år..

Med noen hederlige unntak bekrefter dere mine verste mistanker..Fortell meg at jeg har tatt feil av dere da..:-o

Hva kommer det av at de av trådene som omhandler verdispørsmål og politikk er så til de grader forstokkede og gåsehudfremkallende?

Nå mener ikke jeg nødvendigvis at man aldri skal straffe kriminelle og at man ikke bør stille spørsmål ved hvor vellykket vår integreringspolitikk har vært, sånn rent f.eks, men mye man leser her inne er så beyond at jeg ikke ville trodd folk satt rundt og mente slikt om jeg ikke hadde sett det sjæl.

Setter dere ting på spissen, eller er dette ting dere går rundt og faktisk mener og formidler videre til ungene deres? Hva skjedde med toleranse? Hva skjedde med nyanser?

Bare lurer litt, har sittet og lest litt her og der de siste dagene og trengte å få ut litt steam..

Fortell meg at det ikke bare er meg som reagerer på dette da!:-I

Skrevet

Vi gjør vel som deg tenker jeg - og setter det litt på spissen:-)

laguna1365380434
Skrevet

Vi gjør vel som deg tenker jeg - og setter det litt på spissen:-)

Godt å høre!;-)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Å lese på dol kan få en til å miste troen på mennesker.

Skrevet

Godt å høre!;-)

Og gjør vi det ikke selv, så gjør andre det for oss...he-he.

Men helt seriøst så tror jeg at folk flest har lettere for å være kompromissløse og mer unyanserte i diskusjoner på et anonymt forum enn hva de er i virkligheten.

Det "krever" litt for mange ord og for mye tid å legge frem alle de ulike nyansene når man må skrive i stedet for å snakke.

I tillegg så er ofte "leseren" av det som blir skrevet tilbøyelig til å forsøke å tolke alt i "verste mening".

Og da blir det lett satt på spissen "begge veier" - og diskusjonen blir mer en krangel enn en ren diskusjon.

Men det er bare min mening, og kjenner jeg DOL rett så finnes det sikkert en rekke andre meninger som ikke samsvarer med mine:-)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg klarer ikke å lese så lange innlegg, derfor har det meste som du her omtaler gått meg hus forbi.

Skrevet

Jeg regner med at du vet hva jeg mener om det meste :o)

laguna1365380434
Skrevet

Og gjør vi det ikke selv, så gjør andre det for oss...he-he.

Men helt seriøst så tror jeg at folk flest har lettere for å være kompromissløse og mer unyanserte i diskusjoner på et anonymt forum enn hva de er i virkligheten.

Det "krever" litt for mange ord og for mye tid å legge frem alle de ulike nyansene når man må skrive i stedet for å snakke.

I tillegg så er ofte "leseren" av det som blir skrevet tilbøyelig til å forsøke å tolke alt i "verste mening".

Og da blir det lett satt på spissen "begge veier" - og diskusjonen blir mer en krangel enn en ren diskusjon.

Men det er bare min mening, og kjenner jeg DOL rett så finnes det sikkert en rekke andre meninger som ikke samsvarer med mine:-)

Sikkert mye riktig i det du sier der:-)

Får håpe at folk ikke MENER alt de lirer av seg, at de lar seg rive litt med av stemning og anonymitet..;)

Det jeg er litt redd for er det motsatte : at det er slikt folk egentlig mener, og at de bare tør å snakke om det sånne steder som her.

Jeg leste om et jævlig ekkelt forsøk engang når jeg studerte psyk : det var et ekspiriment der folk trodde de torturerte noen. Sammen med kjentfolk gjorde ingen noe galt, sammen med ukjente ble folk litt verre, og når de fikk ha hette over hodene og bli ugjennkjennelige ble de rene sadister..:-o Jeg håper at dette ikke er sant, at det er ting jeg ikke vet om det ekspirimentet som gjør at det får en hyggeligere forklarting enn den åpenbare..

Vel, uansett, vil jeg skyte inn at jeg synes du virker som en allright fyr selv om vi ofte er vilt og fundamentalt uenige.. Det er ikke UENIGHET i seg selv som plager meg, så lenge folk er morsomme og hyggelige..

Det er det at mange virker hjerteløse, egoistiske og dessuten litt dumme:-o

Men jeg håper dette kommer av de grunnene du nevner, og ikke av at jeg har rett i min misantropi;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er enig med deg. Å lese på dol kan få en til å miste troen på mennesker.

Jepp. Det er ofte skumle saker.

Skrevet

Jeg mener igrunn mye fornuftig, men orker ikke å diskutere det med suppehuene på dol.

Kan godt ta en god diskusjon, men ikke på nett. Det funker ikke. Men å pjatte om hår, biler, sex, tv-programmer og andre hjernedøde ting, det gjør jeg mer enn gjerne.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg klarer ikke å lese så lange innlegg, derfor har det meste som du her omtaler gått meg hus forbi.

Men å svare, det har du ingen problemer med..?;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg regner med at du vet hva jeg mener om det meste :o)

Og du er selvskreven under nevnte unntak..:-)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Men å svare, det har du ingen problemer med..?;)

Jo - jeg hadde faktisk litt problemer med det:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg mener igrunn mye fornuftig, men orker ikke å diskutere det med suppehuene på dol.

Kan godt ta en god diskusjon, men ikke på nett. Det funker ikke. Men å pjatte om hår, biler, sex, tv-programmer og andre hjernedøde ting, det gjør jeg mer enn gjerne.

Nettopp.. Jeg blir også fort matt i tråder som ikke omhandler pjatt..

Mens det er greit å småskravle om uskyldige ting..

Selvsagt er det litt betenkelig at jeg antagelig, ved en rekke anledninger sikkert har sittet og forsøstret meg med mennesker som i andre tråder kanskje har ment ting som om at alle kriminelle burde brennes rituelt en gang årlig, eller ting av lignende meningsinnhold..;-)

Skrevet

Jeg har vært på internett i så mange år at jeg ikke engang hever et øyenbryn.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Nettopp.. Jeg blir også fort matt i tråder som ikke omhandler pjatt..

Mens det er greit å småskravle om uskyldige ting..

Selvsagt er det litt betenkelig at jeg antagelig, ved en rekke anledninger sikkert har sittet og forsøstret meg med mennesker som i andre tråder kanskje har ment ting som om at alle kriminelle burde brennes rituelt en gang årlig, eller ting av lignende meningsinnhold..;-)

"Selvsagt er det litt betenkelig at jeg antagelig, ved en rekke anledninger sikkert har sittet og forsøstret meg med mennesker som i andre tråder kanskje har ment ting som om at alle kriminelle burde brennes rituelt en gang årlig, eller ting av lignende menings-innhold..;-)"

...skrev du. Men de er kanskje også ålreite mennesker - delvis - så er det så farlig om du har pratet hyggelig til noen som også uttrykker meninger du tar sterkt avstand fra - og som uansett er spissformulert for å provosere..

Gjest bebba
Skrevet

Det er lenge siden jeg sluttet å lese tråder som omhandler samfunnspolitiske spørsmål. Det er lite oppbyggende om ikke direkte selvskadende og delta i slikt. Derimot kan jeg godt delta i tråder om menneskelige følelser eller matoppskrifter for å nevne noe. Jeg kunne godt tenke meg noe mer konstruktiv diskusjon noen ganger, men hvordan det skulle la seg gjøre har jeg ikke fasittsvar på.

laguna1365380434
Skrevet

"Selvsagt er det litt betenkelig at jeg antagelig, ved en rekke anledninger sikkert har sittet og forsøstret meg med mennesker som i andre tråder kanskje har ment ting som om at alle kriminelle burde brennes rituelt en gang årlig, eller ting av lignende menings-innhold..;-)"

...skrev du. Men de er kanskje også ålreite mennesker - delvis - så er det så farlig om du har pratet hyggelig til noen som også uttrykker meninger du tar sterkt avstand fra - og som uansett er spissformulert for å provosere..

Tja..Jeg er faktisk så kjip at jeg kan ha vanskelig for å ignorere noe ved en eller annen, om "mangelen" er fundamental... Selvom den ikke kommer til syne der og da..

Jeg hadde f.eks IKKE hatt noe særlig lyst til å ta en øl med en som banka kona eller plagde katter(sånn feks) selvom han feks fortalte verdens beste anekdoter, vi delte smak i musikk og literatur, og han var morsom..

Noen av de holdningene jeg leser ut av innleggene her er så håreisende at det er litt utilgivelig..

Men det er sikkert mange som b

:-)

Skrevet

orker ikke lese innlegg av mr kahn, sør, grip eller andre oppviglere.

det er enkelte personer her som skriker opp for hver minste ting og tar ting helt ut av perspektiver. av og til stikker jeg nesa inn i slike diskusjoner, enten de er om barneoppdragelse, samliv eller politikk. men som regel orker jeg ikke diskutere med usaklige personer.

helt enig med de fornuftige damene under her som foretrekker enkle hverdagsting som sminke, sex, oppussing osv.

jeg er som regel ikke inne her på dol for å krangle eller ha dype og seriøse diskusjoner, men for et godt tips her og der, og ikke minst la meg bli underholdt.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Tja..Jeg er faktisk så kjip at jeg kan ha vanskelig for å ignorere noe ved en eller annen, om "mangelen" er fundamental... Selvom den ikke kommer til syne der og da..

Jeg hadde f.eks IKKE hatt noe særlig lyst til å ta en øl med en som banka kona eller plagde katter(sånn feks) selvom han feks fortalte verdens beste anekdoter, vi delte smak i musikk og literatur, og han var morsom..

Noen av de holdningene jeg leser ut av innleggene her er så håreisende at det er litt utilgivelig..

Men det er sikkert mange som b

:-)

...men det er da stor forskjell på å møte noe RL og ta en øl osv. (ref. konemishandlere osv. som du nevnte) enn å snakke om 'ufarlige' ting her på dette underholdende og opplysende stedet.

Jeg gidder heller ikke lese de lange tiradene ang. muslimer osv osv. Der foretrekker jeg å tenke selv, uten å involvere kverulanter.

Så jeg har ikke giddet å sjekke om de bare spissfromulerer, eller virkelig har horrible holdninger, som du tar opp. Kanskej det er noen meniacs her inne, men de har kanskje ikke noe annet sted å gå med syke meninger... Uansett, jeg vurderer folk når jeg treffer dem, og ikke her inne i noen særlig grad. Ikke alle man ville tatt en pils med, som vi er enige om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...