Gå til innhold

Noen som vet om GOD påskekrim:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å da mener jeg en slik en som får deg til å grøsse ordentlig ned over ryggraden...

Hmmm føler for å bli litt skremt.... i påsken:)

Skrevet

Følg med på nyhetene! :-)

God påskeferie!

Med vennlig hilsen

Skrevet

er jo en stund siden jeg leste stephen king da, men jeg husker at bøkene hans var fæle. men han skriver jo om slike overnaturlige fenomener og ikke direkte krim.

roald dahl har en novellesamling som heter noe med....... søren! husker det ikke. men de er ganske fæle de også.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes "Før frosten" av Mankell var spennende, selv om jeg ble råirritert på slutten av den.. Jeg synes han tilater seg en del når det kommer til å være super urealistisk, far out, og lage løsninger som begynnelsen av boken IKKE gir pekepinner om..

Den beste fra Mankell synes jeg dog er "Den femte kvinnen" - Selvom jeg innvender noe av overnevnte kritikk også mot den..

Ellers var jeg litt blank. Men de to nevnte ER jævlig spennende altså, tross innvendinger. Men du har kanskje lest dem?

:-)

Skrevet

er jo en stund siden jeg leste stephen king da, men jeg husker at bøkene hans var fæle. men han skriver jo om slike overnaturlige fenomener og ikke direkte krim.

roald dahl har en novellesamling som heter noe med....... søren! husker det ikke. men de er ganske fæle de også.

"berømte noveller" av forlaget det beste, har en også en svær novellesamling med en del ganske gode og grøssende noveller. husker spesielt godt en av dem "lotteriet" av shirley jackson, slutten der satte meg helt ut. leste den for mange år siden, og den har bare brent seg fast i hukommelsen.

tror samlingen til rd heter mørke noveller. den anbefales!

Skrevet

Følg med på nyhetene! :-)

God påskeferie!

Med vennlig hilsen

:) hehe... det er akkurat det jeg ikke orker....

Vil bare begrave hode i fantasien i en bok eller no til jeg skal i begravelse... orker ikke mere "virkelighet" for tiden...

Vil bare slippe å tenke..

Skrevet

du? mente du på TV eller bøker, forresten?

Samma... bare det er fantasi, ikke virkelighet... bare det er skummelt men ikke ekkelt... (med sener med ja...) Gammel god påskekirm ala Rød Snø, Malmstrøm osv:)

Skrevet

Jeg synes "Før frosten" av Mankell var spennende, selv om jeg ble råirritert på slutten av den.. Jeg synes han tilater seg en del når det kommer til å være super urealistisk, far out, og lage løsninger som begynnelsen av boken IKKE gir pekepinner om..

Den beste fra Mankell synes jeg dog er "Den femte kvinnen" - Selvom jeg innvender noe av overnevnte kritikk også mot den..

Ellers var jeg litt blank. Men de to nevnte ER jævlig spennende altså, tross innvendinger. Men du har kanskje lest dem?

:-)

Nope, er så lenge siden jeg har lest annet enn fagstoff:) og vil gjærne gjøre noe annet!

Ogda jeg er student, og ikke skal hjem i påsken har jeg HELE skolebiblioteket for meg selv.... og det er SVÆRT:)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

:) hehe... det er akkurat det jeg ikke orker....

Vil bare begrave hode i fantasien i en bok eller no til jeg skal i begravelse... orker ikke mere "virkelighet" for tiden...

Vil bare slippe å tenke..

Sjöwall og Wallöe - bøkene? Fås sikkert på deichman. De er grunnlaget for Bech-figurene, hvis du har sett på TV. Anbefales.

Skrevet

Sjöwall og Wallöe - bøkene? Fås sikkert på deichman. De er grunnlaget for Bech-figurene, hvis du har sett på TV. Anbefales.

Beck ja, Beck... digger han da... Machoman;) ehee.. og kansje i gamleste laget...

Skrevet

Jeg har alltid hatt sans for André Bjerke (han skrev krim under pseudonymet Bernhard Borge) i påska. Husker best De dødes tjern, Nattmennesket og Døde menn går i land.

Skrevet

Jeg har alltid hatt sans for André Bjerke (han skrev krim under pseudonymet Bernhard Borge) i påska. Husker best De dødes tjern, Nattmennesket og Døde menn går i land.

Noterer... skal på biblioteket i morra:)

Skrevet

"berømte noveller" av forlaget det beste, har en også en svær novellesamling med en del ganske gode og grøssende noveller. husker spesielt godt en av dem "lotteriet" av shirley jackson, slutten der satte meg helt ut. leste den for mange år siden, og den har bare brent seg fast i hukommelsen.

tror samlingen til rd heter mørke noveller. den anbefales!

Noterer... gleder meg til å gå på biblioteket i morgen:)

Skrevet

Beck ja, Beck... digger han da... Machoman;) ehee.. og kansje i gamleste laget...

Legger Mary Higgins Clark : Vi møtes igjen og Åsa Larsson: Solstorm i kofferten nå.

Har lest mange av Mary Higgins Clark, og alle har falt i smak. Åsa Larsson er debutant, den beste krimdebutant i Sverige i fjor.

Skrevet

Om det ikke er for seint enda:

Dean R. Koontz skrev "Midnatt" for noen år siden.

...til dags dato er det den absolutt beste boken jeg har lest noen gang, tar tak i deg på side en og holder deg fast...

Eller bøkene til Jo Nesbø, de er også spennende og veldig bra...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

sats på Gunvald i stedenfor, da ;)

Bente831365380491
Skrevet

Jeg anbefaler en trilogi av Gunnar Staalesen. Den handler om 1900 tallet. Den er ikke så skummel, men skikkelig spennende! Klarte ikke å legge fra meg bøkene da jeg leste dem.

Den første boka heter 1900, den andre 1950 og den siste 1980 mener jeg. + at de har en undertittel.

Skikkelig bra, og det er ting du kan kjenne deg igjen i også, siden det er fra hva som skjedde under krigene også!

Gjest Harlan Coben
Skrevet

Harlan Coben; No second chance er råspennende! Pageturner av dimensjoner.

Ellers er alle Mankellbøkene å anbefale samt alle Minette Walters, særlig The dark room.

God påske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...