Gå til innhold

Argh!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Katter er nok utspekulert sleipe! Jeg passer en nå, og den er helt utrolig slu, allikevel går jeg og får dårlig samvittighet enda jeg gjør mitt beste. Ikke lett å forstå seg på dem. Hva skal du forresten med den katten, laguna?? (Nei, jeg mener ikke du skal kvitte deg med den, men hvorfor du har katt..)

De kan være veldig sleipe ja..Men også utrolige hyggelige..

Hvorfor jeg har katten? Rett og slett fordi han, når han ikke som i går begår skjending av tegneseriene mine og sånn, er en kjempekoselig og fin fyr..:-)

Jeg er fryktelig glad i dyr og er stort sett kompis med katt..

Men innimellom er han demonisk.

Fortsetter under...

Skrevet

Den katten har kongen av kattedoer!;) Med tak, luftfilter og sand fra dyrebutikk.. I fin grå hardplast, med røkelsesbuddha og duftlys med sitron på toppen..

Jeg tar ut bæsjen HVER DAG, og han får duggfrisk sand, og full vask av kassen 1 gang pr uke..

Kan kattfaen være misfornøyd med dolokalitene allikevel? :-o

Jeg får kanskje prøve en annen sand. Håper det hjelper..

....det kan også være at han ikke liker at det er tak på kattedoen....

laguna1365380434
Skrevet

Kanskje du gjør den rent for ofte og for godt?

Kattene har ofte for vane å tisse der de kjenner luften av "gammle handlinger", og jeg tror i hvert fall ikke du skal forsøke å "parfymere" kattedoen:-)

Det er sikkert sant, det at om han kjenner lukten av ugjerninge så gjør han om igjen..

Men jeg vasker jo badet nøyere en kattekassen, og der har han ingen problemer..

Jeg bruker Jif - type universal spray når jeg vasker kassen hans. Og skyller med varmt vann etterpå samt tørker over med papir. Noe i Jif?

Eller kanskje jeg burde ta bort røkelsesbuddhaen og duftlyset altså..?

De er satt der av hensyn til tobente beboere og gjester.

Det tar liksom litt brodden av ting når pus virkelig "tar med seg avisen" i upassende øyeblikk;)

laguna1365380434
Skrevet

Detkatteskinnet jeg hadde da jeg bodde hjemme hos Mamma`n og Papsen min ble senil da han var 8 år. Han skiftet adferdsmønster totalt og gjorde fra seg i klær. Skittentøykurv, treningsbager eller rotete rom. Han måtte avlives da dette ikke ville kunne forandres.

Jeg må innrømme at hadde ei katte skjendet Pondus bladene mine så hadde jeg blitt vond mot både dyr og mennesker.

Huff, jeg håper virkelig ikke han blir kronisk..!

Sånt er trist, han er jo buddyen min..

Jeg ble også noe vond, ja, når han pisset på mine årgangspondus.. At det også lå en bunke med gamle "Det nye", samt bladet "mann", "Conan" og annet skrot overså han.. Kan dette virkelig være tilfeldig?;)

laguna1365380434
Skrevet

....det kan også være at han ikke liker at det er tak på kattedoen....

Hm.. Kanskje det.

Mulig jeg må gjøre innhugg i allerede skralt påskebudsjett og legge turen innom dyrebutikken, og rett og slett prøve nytt av alt.(en og en ting, og se om noe er utslagsgivende)

Men i så fall, for en snobb!;)

Jeg som synes jeg hadde i vare tatt og påtenkt alle tenkelige behov den katten måtte finne på kunne ha..

Det med taket er litt nærliggende egentlig når jeg tenker på det. Han er en 12 kilos katt, det blir kanskje trangt(selvom dassen er str XL)

Men det er litt rart det og, han har jo ingen problemer med å bruke den for større ærend.

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Du hiver'n ut. ;)

Han fikk være en god stund ute i regnet i går ja;)

Han så så ynkelig og våt ut når jeg hentet ham igjen at han ble mer eller mindre tilgitt.

Men jeg synes det var utspekulert å ta tegneseriene mine altså!

Gjest malun
Skrevet

Tisse på Pondus-bladene?

For meg er det bare lovens strengeste straff som duger...

laguna1365380434
Skrevet

Tisse på Pondus-bladene?

For meg er det bare lovens strengeste straff som duger...

Ja ikke sant? Det var til og med noen riktige godbiter der, som pr.nå koster penger..(dumt å oppbevare de på dass, men allikevel...)

:-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hm.. Kanskje det.

Mulig jeg må gjøre innhugg i allerede skralt påskebudsjett og legge turen innom dyrebutikken, og rett og slett prøve nytt av alt.(en og en ting, og se om noe er utslagsgivende)

Jeg som synes jeg hadde i vare tatt og påtenkt alle tenkelige behov den katten måtte finne på kunne ha..

Det med taket er litt nærliggende egentlig når jeg tenker på det. Han er en 12 kilos katt, det blir kanskje trangt(selvom dassen er str XL)

Men det er litt rart det og, han har jo ingen problemer med å bruke den for større ærend.

Katten har deg i sin hule hånd. Pass på så du ikke lar andre (mennesker) misbruke deg og utnytte deg, laguna.. ;)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Han fikk være en god stund ute i regnet i går ja;)

Han så så ynkelig og våt ut når jeg hentet ham igjen at han ble mer eller mindre tilgitt.

Men jeg synes det var utspekulert å ta tegneseriene mine altså!

..bare for å vekke medynk sikkert - vellykket skuespill :-D

Skrevet

Hm.. Kanskje det.

Jeg har to store katter selv (dog ikke så stor som din men 7 og 9 kg), og de bruker også en kattedo med tak.

Det rare er at den ene katten tisser i den ene enden, og "gjør tungt" i den andre enden, mens den andre katten gjør det samme - men i omvendte ender...

Det eneste som er sikkert er at det ikke er enkelt å forstå hvorfor de gjør som de gjør av og til - uansett hva det gjelder.

Skrevet

Det er sikkert sant, det at om han kjenner lukten av ugjerninge så gjør han om igjen..

Men jeg vasker jo badet nøyere en kattekassen, og der har han ingen problemer..

Jeg bruker Jif - type universal spray når jeg vasker kassen hans. Og skyller med varmt vann etterpå samt tørker over med papir. Noe i Jif?

Eller kanskje jeg burde ta bort røkelsesbuddhaen og duftlyset altså..?

De er satt der av hensyn til tobente beboere og gjester.

Det tar liksom litt brodden av ting når pus virkelig "tar med seg avisen" i upassende øyeblikk;)

Jeg forstår godt hva du mener.

Det lukter ikke akkurat roser alltid....:-)

Annonse

Skrevet

Hva man gjør? Tar den med til dyrlegen og lar den sovne inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...