Gå til innhold

Det hardner til i Norge....

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøtteteren
Skrevet

Jada, jeg har sett tallene selv. Det vil likevel være synsing, det kan alltid være andre årsaker til at mord- og kriminalstatistikken går ned.

(Nå er ikke jeg for dødsstraff, bare så det er sagt.)

Nei, her har du noe å hente. Men samme det. Jeg er ikke såå engasjert i påsken.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

21

• Sør

8

• red

7

• Mr Kahn

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Det mest 'kjente' eks er

selvsagt "dødsstraff i USA > _ikke_ færre mord". "

Det er synsing. Det er mulig at dødsstraff som fenomen ikke virker avskrekkende. Men en ting er sikkert: de menneskene som straffes slik, kommer aldri til å drepe igjen.

Når tall viser at mordraten øker til tross for skjerpende dødsstraffutdeling, er det mildt sagt søkt å redusere dette til å være noens 'synsing'. Det kan være mange årsaker til økning i mordsaker, men at de er rause med steketemperaturen har i alle fall ikke fått _ned_ mordraten.

Enn at jeg orker å svare et så dustete innlegg... hehe

Gjest QuePasta
Skrevet

Når tall viser at mordraten øker til tross for skjerpende dødsstraffutdeling, er det mildt sagt søkt å redusere dette til å være noens 'synsing'. Det kan være mange årsaker til økning i mordsaker, men at de er rause med steketemperaturen har i alle fall ikke fått _ned_ mordraten.

Enn at jeg orker å svare et så dustete innlegg... hehe

Det er selvsagt synsing. Det er umulig å gjøre nøyaktige målinger rundt disse tingene.

"Enn at jeg orker å svare et så dustete innlegg... hehe "

Det synes jeg var en unødvendig kommentar.

Skrevet

Om en avrettet de 100 verstingene som Politiet vet hører til dette miljøet, men som det er vanskelig å få dømt til varig forvaring, ville Norge bli et bedre land å leve i.

Skrevet

Om en avrettet de 100 verstingene som Politiet vet hører til dette miljøet, men som det er vanskelig å få dømt til varig forvaring, ville Norge bli et bedre land å leve i.

Jeg blir alltid så rørt når folk fra Taliban (eller hvem det nå er du tilhører) forfekter deres rettssystem.

Inngår offentlig pisking også?

Skrevet

Man kan gi folk forvaring, hvis det er fare for gjentakelse, og for øvrig er det ikke automatikk i reduksjon av straff lenger.

Det er ikke bare snakk om reduksjon i straff.

Et fengselsår er 9 måneder, vilket er fullstendig ulogisk i seg selv.

Og tradisjonen med å gi permisjon til de som er dømte for grove voldsforbrytelser allerede etter 1 års soning virker også svært uheldig i mange tilfeller..

Skrevet

Man kan gi folk forvaring, hvis det er fare for gjentakelse, og for øvrig er det ikke automatikk i reduksjon av straff lenger.

Når du leser om rullebladet til de som politiet har etterlyst for å ha forsynt ranerne med stjålne biler, så ser du raskt at det er noe i veien med norsk rettsvesen og straffeutmålinger/strafferammer for noen typer gjentakende kriminelle handlinger.

Her er det helt klart at det er i samfunnets interesse å sette disse bak lås og slå. Ikke for hevn, ikke for straff - men for å skåne samfunnet og uskyldige mennesker for deres handlinger.

Forvaring er et middel man da godt kan bruke. Men enn så lenge finnes eller brukes ikke de mulighetene som ligger i det.

Disse burde selvfølgelig ikke blitt sluppet løs igjen sist gang (eller gangen før, eller gangen før...) de satt inne.

Og man kan vel også anta at de som stod bak ranene også har et langt og "stygt" rulleblad, der nøyaktig det samme burde vært gjort.

Skrevet

Tenker det jeg, tenker jeg. Synes jeg ser deg foran speilet, i beste Robert deNiro-stil; «are you talkin' to me, huh»? Eller Clintern; «do you feel lucky, do you, punk».

En lynrask bevegelse, skytern henger seg opp i kjeledressen og går i dørkarmen så det fes, mor kommer og kjefter og drømmen gikk opp i røyk. Livet er en gamp.

;^)

*lol*.......

Gjest Terakotta
Skrevet

Og tradisjonen med å gi permisjon til de som er dømte for grove voldsforbrytelser allerede etter 1 års soning virker også svært uheldig i mange tilfeller..

Kankje de anser en fengselscelle som en livmor?

*blaut* - trøtt jeg...:)

Skrevet

Nei - det med "9 måneder" er det ingen automatikk i mer.

Skrevet

Nei - det med "9 måneder" er det ingen automatikk i mer.

Helt ærlig Sør - det tror jeg ikke på før jeg får se det.

Jeg har enda til gode å høre om èn person som har sittet inne det korrekte antall år i forhold til utmålt straff - så fremt vedkommende ikke har oppført seg spesielt dårlig.

Og selv da er det kun noen få unntak der det har vært svært spesielle omstendigheter involvert.

Skrevet

At politiet visste at det ville bli utført et slikt ran I Stavanger i noe tid før det skjedde, viser vel bare at de er bundet på hender og føtter av et lov- og regelverk som ikke fungerer hensiktsmessig for samfunnet som sådan.....

Skrevet

Ass. politidirektør Odd Berner Malme uttaler i NRK at vi de siste årene har hatt en betydelig tilflytting av kriminelle fra tidligere Jugoslavia. Han sier at disse har innført en ny voldsstandard som vi ikke hadde tidligere i Norge, og som vi nå trolig fikk se praktisert i Stavanger.

....

Man kan så spørre seg hvorfor vi har tillatt kriminelle fra Jugoslavia å bosette seg her i landet, og hvem som er ansvarlig for at innvandringspolitikken er så til de grader ute av kontroll.

Prisen for den naive snillismen begynner i alle fall å bli veldig høy.

Skrevet

Ass. politidirektør Odd Berner Malme uttaler i NRK at vi de siste årene har hatt en betydelig tilflytting av kriminelle fra tidligere Jugoslavia. Han sier at disse har innført en ny voldsstandard som vi ikke hadde tidligere i Norge, og som vi nå trolig fikk se praktisert i Stavanger.

....

Man kan så spørre seg hvorfor vi har tillatt kriminelle fra Jugoslavia å bosette seg her i landet, og hvem som er ansvarlig for at innvandringspolitikken er så til de grader ute av kontroll.

Prisen for den naive snillismen begynner i alle fall å bli veldig høy.

Spørsmålet er vel heller hvorfor vi lar østlendinger få lov til å ferdes på Vestlandet?

De fører jo bare bråk og faenskap med seg!

[parodierer]

Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvorfor vi lar østlendinger få lov til å ferdes på Vestlandet?

De fører jo bare bråk og faenskap med seg!

[parodierer]

Du kan trekke det spørsmålet litt lenger, og spørre deg selv - er det nordmennene i dette miljøet som har trukket voldsnivået dit det er, eller er de blitt påvirket av det miljøet vi har importert fra utlandet og som nå er blitt integrert i det grove norske kriminelle miljøet?

Svaret vet du, men om du vil innrømme det er jeg mer usikker på?

Skrevet

Du kan trekke det spørsmålet litt lenger, og spørre deg selv - er det nordmennene i dette miljøet som har trukket voldsnivået dit det er, eller er de blitt påvirket av det miljøet vi har importert fra utlandet og som nå er blitt integrert i det grove norske kriminelle miljøet?

Svaret vet du, men om du vil innrømme det er jeg mer usikker på?

Du mener jo at det er så viktig at utlendingene integrerer seg...

Skrevet

Du virker så sur for tiden, sør? Er det ikke litt fint med vår og greier, da?

Ta deg en tur på ski eller kanskje løse båten og pilke etter torsken?

Du trenger ikke å ta hele dol-påskevakta på egen hånd, skjønner du....ikke for min del i alle fall.

Skrevet

Du virker så sur for tiden, sør? Er det ikke litt fint med vår og greier, da?

Ta deg en tur på ski eller kanskje løse båten og pilke etter torsken?

Du trenger ikke å ta hele dol-påskevakta på egen hånd, skjønner du....ikke for min del i alle fall.

Jeg er så blid og fornøyd! :)

Skrevet

Viktig er det å integrere disse pannbeina i det kriminelle miljøet. Alt som kan skape kaos og krise, vet du.

Ja til det fargerike felleskap.

Skrevet

Ja - det mener jeg.

Og jeg mener samtidig at det skal stilles vesentlig strengere krav til de som kommer til Norge - nettopp for å slippe denne type "ukulturimport" og import av kriminalitet.

Du derimot ønsker både kriminaliteten og integreringen av denne velkommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...