Gå til innhold

Prøver en gang til

Anbefalte innlegg

Gjest fortsatt i tvil
Skrevet

Og nå er det ikke et krav at dere virkelig har peiling :o)

Skal søke på en utlyst stilling. I annonnsen stod det ikke telefonnummer og navn. Kun adresse hvor man skal sende søknaden.

Jeg liker å ringe på forhånd for å virke mer interessert.

Bør eller bør jeg ikke lete opp telefonnummer og ringe i dette tilfellet?

Gjest neofix
Skrevet

Når de ikke har oppgitt telefonnummer og kontaktperson ønsker de ikke at du ringer. Ergo bør du la det være. :-) Synes de det er OK at folk ringer, så oppgir de navn og nummer og skriver: "For ytterligere opplysninger eller spørsmål... kontakt...".

Og VIL de at du SKAL ta personlig kontakt, så får du beskjed om å kontakte noen for å få søknadspapirer, eller at søknad må skje ved personlig oppmøte.

Den som utlyser stillingen vet hva de ønsker. Gjør som de vil - i dette tilfellet - søk skriftlig, og ikke ta personlig kontakt. :-)

Gjest fortsatt i tvil
Skrevet

Når de ikke har oppgitt telefonnummer og kontaktperson ønsker de ikke at du ringer. Ergo bør du la det være. :-) Synes de det er OK at folk ringer, så oppgir de navn og nummer og skriver: "For ytterligere opplysninger eller spørsmål... kontakt...".

Og VIL de at du SKAL ta personlig kontakt, så får du beskjed om å kontakte noen for å få søknadspapirer, eller at søknad må skje ved personlig oppmøte.

Den som utlyser stillingen vet hva de ønsker. Gjør som de vil - i dette tilfellet - søk skriftlig, og ikke ta personlig kontakt. :-)

Ja, tenkte nok det... Jeg vil kanskje bli vurdert som litt ung som denne stillingen, men jeg tror at dersom jeg kommer så langt som til intervju så vil jeg øke sjansene mine (er moden). Bør jeg la være å nevne alder i søknaden?

Gjest noen tanker
Skrevet

Det kan tenkes de har "glemt" å sette opp en kontaktperson, så da vil det jo være helt greit at du ringer.

Eller det kan være at de egentlig ikke er så interessert i mye arbeid rundt denne stillingen, kanskje det er en "pro forma" utlysning, at de allerede har en aktuell søker? Dette er jo mest aktuelt hvis det er i Staten, i det private er man ikke nødt til å lyse ut stillinger hvis man allerede har en god kandidat.

Uansett skader det ikke å ringe, du hører jo fort om den du får tak i synes det er nyttig å snakke med deg, eller om du raskt bør si takk og hadet.

Gjest noen tanker
Skrevet

Ja, tenkte nok det... Jeg vil kanskje bli vurdert som litt ung som denne stillingen, men jeg tror at dersom jeg kommer så langt som til intervju så vil jeg øke sjansene mine (er moden). Bør jeg la være å nevne alder i søknaden?

Skal du ikke sende ved en CV? Da kommer det jo frem hvor gammel du er (når du gikk på skole / universitet osv).

En søknad / cv bør inneholde fødselsdato / alder.

Det er viktig at du gjør den så profesjonell som mulig hvis du vil virke eldre / mer voksen.

Skrevet

Tja, hvis du vil virke mer interessert er det kanskje best å la være, men om du er mer interessert kan det være greit å ringe.

My 5 cents, og lykke til :)

Gjest fortsatt i tvil
Skrevet

Skal du ikke sende ved en CV? Da kommer det jo frem hvor gammel du er (når du gikk på skole / universitet osv).

En søknad / cv bør inneholde fødselsdato / alder.

Det er viktig at du gjør den så profesjonell som mulig hvis du vil virke eldre / mer voksen.

Stemmer. Lenge siden jeg har søkt jobb. Takk for svar.

Gjest dfhhddf
Skrevet

Da bør du slevsagt ikke lete opp nummeret. Tar du ikke hint? Hadde de ville hatt folk til å ringe og mase hadde de satt det i annonsen. Generelt er det ikke så godt likt at folk maser. Når det står en skal skrive søknad så gjør en det, ikke både ringer og mailer i tillegg!

Gjest noen tanker
Skrevet

Ikke ring, med mindre du har et relevant og godt spørsmål (dvs en god grunn til å ringe). Har du et slikt spørsmål, virker det ikke masete å ringe, da spør du om dette, og så ser du an om personen ønsker å snakke videre om stillingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...